Van Gogh Museum lanceert educatief kunstprogramma
- Sponsoring
- 2 nov 2022 @ 15:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 nov 2022 @ 15:49
- Sjaak Hoogkamer
Het Van Gogh Museum en DHL Express lanceren het educatieve programma Heart for Art. De komende drie jaar zullen de global partners samenwerken om kinderen uit gemeenschappen met beperkte toegang tot kunstonderwijs te inspireren met het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh.
Na een pilotfase in het voorjaar van 2022 in New York, wordt het Heart for Art programma in de komende maanden in meerdere Amerikaanse steden aangeboden. Het doel is om in het eerste schooljaar 20.000 leerlingen te bereiken. In de komende jaren hopen DHL en het Van Gogh Museum het programma ook in andere landen beschikbaar te stellen.
Het programma laat volgens het museum kinderen kennismaken met de wereld van Vincent van Gogh, stimuleert hun creatieve ontwikkeling en nodigt hen uit om belangrijke thema’s uit Vincents leven met elkaar te bespreken zoals identiteit, het najagen van dromen en het omgaan met tegenslagen.
Het programma is speciaal ontwikkeld voor kinderen die geen of beperkte toegang hebben tot kunstonderwijs. Hun leerkrachten worden in speciale sessies – op locatie of online – getraind door ervaren docenten van het Van Gogh Museum. ‘Het is fantastisch om dit speciale Heart for Art programma te ontwikkelen, gebaseerd op onze uitgebreide ervaring met scholen in Nederland en (internationale) online lessen. Door leerkrachten wereldwijd te trainen in het werken met onze lessen, hopen we kinderen te verbinden en te inspireren met het werk en het levensverhaal van Vincent van Gogh,’ aldus Gundy van Dijk, Hoofd Educatie en Interpretatie van het Van Gogh Museum.
Na de training worden de leerkrachten uitgenodigd om de kennis met hun collega's te delen, om zo steeds meer kinderen te bereiken. Elke deelnemende school ontvangt ook een Van Gogh Museum Edition – een hoogwaardige 3D-reproductie van een kunstwerk van Van Gogh – om de lessen tot leven te brengen. DHL zorgt voor de volledige verzending en logistieke coördinatie van het lesmateriaal en de Van Gogh Museum Editions. Mike Parra, Chief Executive Officer DHL Express in Amerika: ‘We zijn trots dat we ons netwerk kunnen inzetten om bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen. Samen met het Van Gogh Museum bieden we een platform dat kinderen inspireert, uitdaagt om hun creativiteit te ontdekken en meer te leren over kunst. Dat past bij het doel waar DHL zich voor inzet: Connecting People. Improving Lives.’
Een divers publiek inspireren met het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh kan alleen als dat publiek bereikt kan worden. Als logistiek partner van het Van Gogh Museum sinds 2020 en hoofdpartner sinds juni 2022, helpt DHL het museum deze missie te volbrengen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing