Fight cancer en partners: grootste spinningmarathon kankeronderzoek

Fight cancer en partners: grootste spinningmarathon kankeronderzoek
  • Sponsoring
  • 26 jan 2023 @ 09:29
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fight cancer, SportCity, SLAM! en Global Media & Entertainment organiseren op donderdag 23 maart 2023 Spin for Life, de grootste spinningmarathon ooit, om geld op te halen voor onderzoek naar kanker.

Onderzoek is nodig voor meer preventie en genezing volgens de stichting, ‘omdat kanker nog steeds doodsoorzaak nummer 1 is in Nederland.’

Fight cancer wil duizenden mensen inspireren om op één van de dertig deelnemende SportCity clubs tussen 16:00 en 00:00 uur te gaan spinnen op de beats van SLAM!

Het doel is om samen een half miljoen euro bij elkaar te fietsen voor onderzoek naar behandelingen op maat voor jongvolwassenen. De wervingscampagne, waaraan diverse mediaexploitanten hun bijdrage leverden voor het goede doel, is inmiddels van start gegaan.

Concept

Het concept van Spin for Life werd bedacht bij de interne Academy van Global Media & Entertainment, “Media Heroes”, waar kennisdeling en ontwikkeling voor medewerkers centraal staat. Samen met Fight cancer, SLAM! en SportCity is het concept doorontwikkeld.

Dit jaar vindt het fondsenwervende event voor de eerste keer plaats. Tijdens de Countdown week van 20 tot en met 23 maart houden de DJ’s van SLAM! samen met tientallen bekende gasten vier dagen lang een spinningfiets draaiende in de studio om aandacht voor de actie te vragen en zoveel mogelijk geld op te halen.

Op 23 maart vindt het Spin for Life event plaats. Dertig SportCity clubs, van Groningen tot Maastricht, worden dan omgetoverd tot glow in the dark spinning locaties waar duizenden mensen zich gezamenlijk gaan inzetten voor het goede doel. Deelnemers spinnen op de beats van SLAM! en van bekende DJ’s. Alle SportCity clubs worden via een livestream aan elkaar verbonden en Tim Senders verzorgt de presentatie van het event.

Wervingscampagne

De campagne is zichtbaar in dagbladen, magazines, online, social, radio, bioscoopreclame, SEA en via de owned media van de vier organiserende partijen.

DPG Media, Mediahuis en Jean Mineur Mediavision leveren een bijdrage aan het project door kosteloos mediaruimte aan te bieden.

Abovo Maxlead, partner van Fight cancer, coördineert de campagne en verzorgt de social en SEA campagnes van Fight cancer. Ook SLAM! en Global Media & Entertainment bieden hun media kosteloos aan. Het gros van de mediapartners fietst ook met één of meerdere businessteams mee om geld op te halen.

Stefanie van Rootselaar, directeur Fight cancer: ‘Ik vind het ontzettend gaaf dat we dit event gaan uitrollen samen met onze partners. Ook heel mooi om te zien dat diverse mediaexploitanten, waarvan sommigen ook directe concurrenten zijn van elkaar, de handen ineen slaan om ons te helpen met de promotie van het event. We hopen hiermee landelijk awareness te creëren voor het belang van onderzoek naar kanker én natuurlijk veel geld op te halen.

Nog steeds krijgen 300 mensen per dag de diagnose kanker en wij geloven dat alleen met meer onderzoek een wereld met minder kanker mogelijk is.

Vanuit de liefde voor het leven willen wij mensen inspireren om hun gevoel van onmacht om te zetten in kracht door mee te doen aan Spin for Life!’

 

Meer informatie over Spin for Life en inschrijven: www.fightcancer.nl/spinforlife

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken