DP World Tour en Fortinet sponsor KLM Open

DP World Tour en Fortinet sponsor KLM Open
  • Sponsoring
  • 8 mrt 2023 @ 14:35
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met DP World en Fortinet als nieuwe sponsors aan boord wordt van 25 tot met 28 mei 2023 de 103de editie van het KLM Open gespeeld. De Fransman Victor Perez verdedigt op Bernardus Golf zijn titel. Ook alle Nederlandse smaakmakers, onder wie toernooiambassadeur Joost Luiten (zie foto boven), zijn van de partij.

Het KLM Open wordt dit voor de derde achtereenvolgende keer gespeeld op Bernardus Golf in Cromvoirt.

KLM is als partner al twintig jaar verbonden aan het internationale toernooi.

Tata Consultancy Services (TCS) is dat sinds 2021. Daarnaast zijn er meerdere sponsors, waarbij nu ook DP World Tour en Fortinet zijn aangesloten.

DP World Tour is ook de hoofd- en titelsponsor van de European Tour, waar het KLM Open deel van uitmaakt. DP World is leverancier van logistieke oplossingen voor de handelsstroom over de hele wereld. Fortinet is de officiële cybersecurity-partner van de DP World Tour.

Nieuw in 2023 Het KLM Open College

Nieuw dit jaar is het KLM Open College: dagelijkse sessies waarin doorgewinterde (ex-) topgolfers, caddies en golfjournalisten bezoekers aan het KLM Open meenemen achter de schermen van het topgolf. Wie een ticket voor het KLM Open 2023 aanschafte, kon een gratis kaart voor het KLM Open College bestellen. Hiervan is volgens de organisatie massaal gebruikgemaakt, waardoor alle geplande sessies op alle vier de toernooidagen zijn uitverkocht.

DP World

Daniel van Otterdijk, Chief Communications Officer bij DP World: ‘We kijken uit naar de voortzetting van ons sponsorschap met het KLM Open op de baan van Bernardus Golf. Het wordt voor spelers en fans ongetwijfeld weer een spectaculair evenement op de DP World Tour. Het KLM Open is een van de meest prominente en oudste toernooien op de Tour en met Nederland als een van de meest prominente logistieke hubs in Europa, biedt het ons een uitgelezen kans om onze klanten te ontvangen en in contact te komen met de fans.’

Fortinet

‘We zijn verheugd dat ons partnerschap de mogelijkheid biedt om ons te verbinden met een van de meest historische toernooien op de kalender en een wereldmerk als KLM om onze dienstverlening meer onder de aandacht te brengen,’ aldus Severine Perotto, VP EMEA Marketing bij Fortinet.

Nederlands kwartet

Zeker is dat dit jaar opnieuw veel Nederlanders de kans krijgen zich in het KLM Open te laten zien. De deelname van de beste ‘vier’, die bijna wekelijks op de DP World Tour spelen, is bevestigd. Joost Luiten, Wil Besseling, Daan Huizing en Darius van Driel zullen volgens de organisatie zeker afslaan op Bernardus. Laatstgenoemde was in 2021 met een vierde plaats de beste Nederlander.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken