KLM Open zet zich in voor Make-A-Wish
Het internationale golftoernooi KLM Open gaat dit jaar samenwerken met Make-a-Wish Nederland. De samenwerking heeft als doel om geld in te zamelen om wensen van ernstig zieke kinderen te kunnen vervullen.
Tabac fragrances titelsponsor van Classic GP Assen
Tabac fragrances & shaving, dat verzorgingsproducten voor mannen maakt, wordt vanaf de komende editie sponser van de Classic GP Assen. De GP vindt van 8 tot en met 10 september plaats op het TT-circuit Assen.
Jumbo-Visma: einde van indrukwekkend sponsortijdperk
Het is nog niet officieel, maar alle signalen wijzen erop: Jumbo gaat de sponsoring van de wieler- en schaatsploeg afbouwen en zeer waarschijnlijk in 2024 beëindigen.
De grappigste 1 april-grappen van 2023
Onze onvolprezen collega's van Marketingfacts.nl zijn al weken bezig alle mogelijke (en onmogelijke) media af te speuren op zoek naar de beste 1 april-grappen van 2023. Onderstaand een samenvatting van hun overzicht.
Partnership Friendly Fire en AB InBev
Festivalorganisator Friendly Fire en Bierbrouwerij AB InBev gaan een partnership aan tot 2028. Het partnership houdt in dat de festivals Best Kept Secret en Live at Amsterdamse Bos de komende vijf jaar als hoofdmerk Jupiler schenken.
Afas Foundation en Edukans bundelen krachten tegen werkloosheid
Afas Foundation en Edukans gaan een driejarige samenwerking aan om werkloze jongeren in Kenia aan werk te helpen. Het doel van de samenwerking is om 9.000 jongeren te trainen in relevante vaardigheden om daarmee zelf een baan te vinden of een eigen bedrijf te starten.
Spin for Life haalt half miljoen op
Donderdag 23 maart vond de grootste spinningmarathon van Nederland plaats, Spin for Life. Fight cancer, SportCity, SLAM! en Global Media & Entertainment sloegen de handen ineen voor deze actie.
Voetbalinternational Nathan Aké in Nike campagne
Manchester City en Nederlands Elftalspeler Nathan Aké is het gezicht van de nieuwe Nike Underwear Spring/Summer 2023-campagne.
Cannondale official bike partner KNVB
Cannondale, onderdeel van Pon.Bike, is per 21 maart 2023 official bike partner van de KNVB. Deze week maakt het Nederlands elftal in Zeist voor het eerst gebruik van de oranje mountainbikes.
Lidl wordt Official Partner van Uefa Euro 2024
Lidl wordt Official Partner van Uefa Euro 2024. Het partnerschap gaat in bij de start van de European Qualifiers. Lidl wordt wereldwijd Uefa-partner voor de kwalificatiewedsrijden in 2023 en 2024 en voor het slottoernooi van het EK voetbal in 2024.
Vogelbescherming bundelt krachten met milieuvriendelijke kaasmaker
Vogelbescherming Nederland en Kaasmaker de Fryske gaan samenwerken om meer vogelvriendelijke zuivel in de supermarkt te krijgen. De partijen willen een einde maken aan de stille lente op het boerenland. Melkveehouders moeten dan meer ruimte aan de natuur geven, waardoor weidevogels kunnen terugkeren.
DOSSIER Als merk de barricades op! Hoe dan?
Een merk met een ‘geweten’ dat zich activistisch opstelt, raakt vaak een deel van zijn volgers kwijt, maar krijgt er meer nieuwe voor terug, zo blijkt uit vers onderzoek. Nu leent het ene merk zich beter voor engagement dan het andere. En is het belangrijk om een speerpunt te zoeken dat bij je past. Een verkenning van de kansen en (on)mogelijkheden van merkactivisme anno 2023.
Muziekfestival DGTL vergroot focus op inclusiviteit met ABN Amro
Elektronisch muziekfestival DGTL, 7 tot en met 9 april op de NDSM-werf in Amsterdam, wil de maatschappelijke betrokkenheid komende jaren verdiepen t via onder meer een nieuwe samenwerking met ABN Amro die tot 2025 loopt.
DOSSIER Onderzoek: 'Merkcommunicatie klimaatcrisis meest besteed aan jongeren'
Nederlanders worden zich steeds bewuster van de klimaatcrisis. Waar tot voor kort alleen boeren op de snelweg stonden ter protest, lijkt er nu een bredere beweging gaande. Burgers bezetten bijvoorbeeld de snelweg A12 om de ernst van klimaatverandering kracht bij te zetten.
Campagne KNVB en Mitsubishi Electric voor verduurzaming voetbalclubs
Voetbalverenigingen hebben te maken gestegen energieprijzen. Reden voor de KNVB om de Groene Club op te richten. In samenwerking met duurzaamheidspartner Mitsubishi Electric vindt op 9 maart de aftrap plaats van de eerste editie van de Groene Clubweken.
DOSSIER Lush: Groei in harmonie met de natuur
Voor ons Dossier Marketeer als activist in gesprek met Ruby Lee van Hoorn van Lush over mens, dier en milieu en de revolutie die de wereld nodig heeft.
DP World Tour en Fortinet sponsor KLM Open
Met DP World en Fortinet als nieuwe sponsors aan boord wordt van 25 tot met 28 mei 2023 de 103de editie van het KLM Open gespeeld. De Fransman Victor Perez verdedigt op Bernardus Golf zijn titel. Ook alle Nederlandse smaakmakers, onder wie toernooiambassadeur Joost Luiten (zie foto boven), zijn van de partij.
Athlon Nederland verlengt samenwerking met Hulphond Nederland
Aanbieder van mobiliteitsoplossingen Athlon Nederland heeft de samenwerking met Hulphond Nederland met twee jaar verlengd. Athlon is al 12 jaar partner van Hulphond Nederland. Samen willen zij zoveel mogelijk mensen mobiel houden en vrijheid bieden.
Straat Museum en ABN Amro werken aan wereld van gelijke kansen
Bezoekers van het Straat Museum Amsterdam worden overvallen door een zee van kleur en kunnen niet om de enorme witte doeken met de boodschap ‘Gereserveerd. Voor haar’ heen. De doeken staan centraal in de campagne rondom het nieuwe partnership van ABN Amro met Straat Museum.
Armani opent expo 'Guy Bourdin: Storyteller'
Tijdens de recente Milaan Fashion Week opende Giorgio Armani de tentoonstelling ‘Guy Bourdin: Verhalenverteller’ in de Armani/Silos ruimte. Een impressie.
BouwGarant: Gun je kind judo
Judo Bond Nederland en BouwGarant verlengen de maatschappelijke samenwerking met een jaar. De focus van de samenwerking ligt wederom op het zoveel mogelijk kinderen kennis laten maken met de budosport.
Heinz geeft nieuwe boot aan man die op ketchup overleefde
Elvis François leefde op ketchup terwijl hij bijna een maand op zee verdwaald was. Nu biedt het merk H.J. Heinz hem een nieuw zeilschip 'voor zijn toewijding'. De social mediacampagne vooraf #FindtheKetchupBoatGuy ging snel viraal.
ABN Amro: Stimuleren van vrouwelijk ondernemerschap is van groot belang
Toename van vrouwelijk ondernemerschap leidt tot economische groei en precies daarom steunt ABN Amro naar eigen zeggen op 16 maart a.s. voor de 4e keer The Self-Made Summit, het business event voor ambitieuze vrouwen.
Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Andres Neira de Back en Bas Post, respectievelijk Marketing Directeur Center Parcs Europa en Marketing Directeur Nederland en België, verzorgen samen één van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2023: ‘Het nieuwe Center Parcs: de evolutie van de vakantie dichtbij’. Een korte kennismaking met beide sprekers.
Team Lewis Foundation steunt duizend goede doelen
De Team Lewis Foundation heeft wereldwijd meer dan duizend goede doelen gesteund met behulp van de ruim 600 medewerkers van het PR- en marketingbureau. Zij mogen namens de stichting duizend euro doneren aan een goed doel naar keuze.
Nationale Postcode Loterij doneert miljoen euro aan Ronald McDonald Huis
Het Ronald McDonald Kinderfonds heeft een cheque met een eenmalige bijdrage van 1 miljoen euro van de Nationale Postcode Loterij gekregen. Het bedrag wordt gebruikt voor de nieuwbouw van Ronald McDonald Huis Utrecht en voor de renovatie van Ronald McDonald Huis Emma Amsterdam.
Ajax eert 100e goal Tadic met 'Ballboard' in geboortestad
Ajax-aanvoerder Dusan Tadic scoorde zondag 19 februari jl. in de met 4-0 gewonnen wedstrijd tegen Sparta Rotterdam zijn 100ste doelpunt voor Ajax. Reden voor Ajax kracht om in zijn geboortestad Bačka Topola een ‘ballboard’ te plaatsen.
Daikin lanceert campagne in aanloop naar 100e gouden schaatsmedaille tijdens WK Afstanden
Tijdens het ISU WK Afstanden in Thialf Heerenveen van 2 tot en met 5 maart 2023 hoopt schaatsland Nederland de 100e gouden schaatsmedaille tijdens een WK Afstanden te veroveren. Sponsor Daikin haakt in.
SKA en Daikin sponsors De Zilveren Bal
Het juniorentoernooi van De Zilveren Bal gaat verder onder de naam SKA De Zilveren Bal Junioren. Tevens wordt Daikin, de nieuwe maatschappelijke partner van de Sven Kramer Academy (SKA), verbonden aan het evenement.
1,5 miljoen voor verbouwing Museum Prinsenhof
Museum Prinsenhof Delft krijgt van de VriendenLoterij een donatie van 1,5 miljoen euro voor de verbouwing van het museum.
Max Verstappen wereldwijde Heineken 0.0 ambassadeur
Met nog twee weken te gaan tot de start van het nieuwe Formule 1 seizoen in Bahrein kondigt Heineken, partner van F1, de samenwerking aan met F1 wereldkampioen Max Verstappen en het team Oracle Red Bull Racing.
Daikin maatschappelijk partner Sven Kramer Academy
Daikin, hoofdsponsor van schaatsend Nederland sinds 2018, slaat de handen ineen met de Sven Kramer Academy en gaat een maatschappelijk partnership aangegaan.
Zinedine Zidane merkambassadeur en sponsor Alpine
Zinedine Zidane is aangesteld als nieuwe merkambassadeur en sponsor van de initiatieven van Alpine voor kansengelijkheid: het Rac(H)er-programma voor inclusie en het Concours Excellence Mécanique.
Plus wordt Foodpartner van FC Utrecht
FC Utrecht en supermarktorganisatie Plus zijn een samenwerking aangegaan. De supermarktorganisatie, waarvan het servicekantoor is gevestigd in Utrecht, is vanaf nu Foodpartner Retail van FC Utrecht. De focus ligt daarbij op de thema’s voeding, gezondheid, fit en innovatie.
Tudor official timekeeper Giro
Horlogemerk Tudor wordt in de rol van timekeeper sponsor van alle door RCS Sport ondersteunde races, inclusief de 106e Giro d'Italia.
Nieuw opgerichte Oorfonds start campagne 'Wat?'
In Nederland lijden een kleine twee miljoen mensen aan gehoorproblemen zoals tinnitus, aangeboren gehoorverlies, ouderdomsdoofheid, overgevoeligheid voor geluid en gehoorproblemen door schade door gevaarlijk harde geluiden bij concerten, evenementen, bioscopen. Om bewustzijn voor dit probleem te creëren is het Oorfonds opgericht en gestart met de campagne ‘Wat?’.
NTFU en Ekoï bundelen krachten
Wielersportbond NTFU en Ekoï, dat fietsgerelateerde producten maakt, gaan tot minstens 2025 samenwerken. Via de samenwerking met de NTFU besteedt het Franse merk extra aandacht aan de Nederlandse fietsers.
KPN en Rijksmuseum verlengen samenwerking
KPN en het Rijksmuseum verlengen hun samenwerking tot en met maart 2025. Joost Farwerck, CEO van KPN en hoofddirecteur Taco Dibbits van het Rijksmuseum, maakten dit bekend tijdens de start van de Vermeer-tentoonstelling.
Giro 555 komt met True Art Of Giving benefietconcert
Het benefietconcert voor Giro 555 vindt plaats op woensdag 15 februari in de Gashouder Amsterdam en is een initiatief van True Art Of Giving in samenwerking met de Westergas-organisatie. De avond wordt gepresenteerd door Eva Cleven en Eric Corton.
[CMO] Andres Neira de Back van Center Parcs: 'Het grootste gevaar voor marketing is niet willen veranderen'
In gesprek met marketingdirecteur Center Parcs Europa, Andres Neira de Back over de nieuwe merkbeleving, identiteit, purpose en doelgroepen plus imago, groei, natuur en verbinding en marketing bedrijven in de volle breedte.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing