Lexus partner ABN Amro Open
Lexus is de nieuwe Official Car Supplier van het ABN AMRO Open tennistoernooi in Rotterdam. Tijdens het toernooi komen verschillende geëlektrificeerde Lexus-modellen in actie voor het vervoer van spelers en officials.
GoodHabitz ondersteunt Make-a-Wish
GoodHabitz, aanbieder in online leren en shirtsponsor van PSV, en de stichting Make-a-Wish Nederland hebben de handen ineengeslagen om de wens van de zieke Sander te verwezenlijken.
[Esprix] Darre van Dijk over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Darre van Dijk (TBWA\Neboko) kijkt naar zijn favoriete Esprix winnaar alle tijden.
Visa en Red Bull Formula One Teams gaan wereldwijd samenwerken
Red Bull F1 Teams en Visa hebben een meerjarige overeenkomst aangekondigd waarin Visa de eerste wereldwijde partner wordt van beide Red Bull F1-teams. Daarmee verschijnt een nieuw team op de F1-grid: Visa Cash App RB, voorheen Scuderia AlphaTauri.
Grolsch partner Eye Filmmuseum
Eye Filmmuseum in Amsterdam en Koninklijke Grolsch hebben voor de komende vijf jaar een samenwerkingsovereenkomst getekend.
Nomineer nu voor SAN Next Merkenbouwer
De SAN zoekt, samen met mediapartner MarketingTribune, jonge talenten die in aanmerking komen voor de SAN Next Merkenbouwer Accent. Iedereen mag nomineren!
BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'
AM Beyond is het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead en Daan Jongen is Lead Concept & Content en Leon Wielens Creative. Samen spreken zij tijdens het Branded Content Event op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht over AI als booster van creativiteit.
Onderzoek The Future of Media 2024: 'Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024'
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
DHL presenting partner EK Beachvolleybal 2024 in Nederland
DHL verbindt zich als presenting partner aan het EK Beachvolleybal voor mannen en vrouwen, dat in 2024 in Nederland wordt gehouden.
Nomineren Nima Marketingprijzen gestart
Vanaf nu is het weer mogelijk nominaties voor de Nima Marketingprijzen in te sturen. De prijzen voor buitengewone marketingprestaties worden uitgereikt tijdens de Nima Marketing Day op 13 juni 2024.
AGU gaat samenwerken met GCN
Producent van wielerkleding AGU gaat een meerjarige samenwerking aan met Global Cycling Network (GCN). AGU gaat alle presentatoren en wereldwijde fans van het kanaal GCN-kleding aanbieden voor elke discipline en stijl.
Autoverhuurder Enterprise pakt uit met Ajax Vrouwen in de Champions League
De Ajax Vrouwen staan voor de laatste groepswedstrijden in de UEFA Women’s Champions League. Enterprise Car Sharing & Rental is Official Supplier van Ajax en biedt fans de kans op een geheel verzorgde roadtrip naar de wedstrijd tegen Paris Saint Germain in Parc des Princes.
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
Samsung onthult kernboodschap Spelen Parijs: ‘Open Always Wins’
Samsung, sinds 1988 wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen, onthult vandaag de kernboodschap voor de Spelen van Parijs 2024: 'Open Always Wins'.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Nederland in de pas met wereldwijde groei; hogere omzet onderzoekbranche in 2023
Om nou te zeggen dat we in rustige tijden leven… nee. We zijn de coronajaren al bijna vergeten, want oorlogen, politiek en maatschappelijke onrust eisen aandacht. Ook economisch gaat het bergop bergaf. Dat alles moet zijn weerslag hebben op de resultaten in de onderzoeksector. Ook daar is het niet rustig, maar dan in positieve zin, want de omzet steeg in 2023 met bijna 7%.
Staatsloterij NK Klunen in aantocht ter herinnering aan Elfstedentocht
Precies 27 jaar geleden werd de laatste Elfstedentocht geschaatst en kwamen Henk Angenent en Klasina Seinstra als winnaars over de finish. Al hoewel er nu een periode van vorst aan komt, is er toch genoeg reden voor een ludiek kluun-event.
Covercompetitie: We hebben een winnaar...
Cover 1 siert editie 01 2024 van MarketingTribune. Het thema van het eerste nummer van het nieuwe jaar is 'AI in 2024' en daarvoor werden er drie covers gemaakt met de AI-functie van 123RF. Jullie als onze lezers mochten kiezen en alhoewel covers 1 en 3 lange tijd gelijk op gingen, heeft cover 1 de laatste twee dagen voor Kerst een inhaalslag gemaakt en was er geen twijfel mogelijk.
Mobiliteitspartner Arval sponsort Beat Cycling Club
Partner in mobiliteit Arval BNP Paribas (Arval) gaat in 2024 de professionele Nederlandse wielerploeg Beat Cycling Club sponsoren.
Rembrandts vier zintuigen
Het Leidse Museum De Lakenhal, geopend op 1 mei 1874, viert in 2024 zijn 150-jarig bestaan. Kick-off van deze viering is de presentatie van Rembrandts vier zintuigen — zijn eerste schilderijen. Directeur Tanja Elstgeest licht toe.
Mikasa gaat meerjarige samenwerking aan met Eredivisie Volleybal
Mikasa, dat wereldwijd volleybalmateriaal levert, gaat een meerjarige samenwerking aan met de BetCity Eredivisie Volleybal.
Eliza was here sponsort lokale hockey
Reisorganisatie Eliza was here verbindt zich aan de Nederlandse hockeysport en sponsort per direct lokale hockeyclubs AH&BC, RHV Leonidas, Laren mixed Hockeyclub, en Oranje-Rood.
Bristol's 'In my Shoes'-sokken vóór warme voeten, tégen kinderarmoede
Met de feestdagen in aantocht biedt Bristol met de 'In my Shoes'-sokkenlijn niet alleen een handig accessoire voor Kerst, maar ook een manier om een positief verschil te maken voor gezinnen en kinderen in armoede.
EasyToys en Vandaag Inside presenteren 'Grootste Lul van het Jaar'
EasyToys en Vandaag Inside Live gaan in 2023 voor het eerst op zoek naar de ‘Grootste Lul van het Jaar’. De winnaar wordt op 10 december bekend gemaakt tijdens Vandaag Inside Live in de Ziggo Dome.
Unilever pakt met partners voedselpakketten in voor voedselbank
Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken 570 Unilever-medewerkers op vrijwillige basis dozen in voor de voedselbank Rotterdam Ahoy.
Mitsubishi Motors tot en met 2026 partner KNSB
Mitsubishi Motors is tot en met 2026 de official mobility partner van de KNSB. In dat kader kreeg TeamNL Shorttrack de sleutels van de eerste auto’s.
KNSB en TIG Sports verlengen samenwerking
De KNSB en TIG Sports hebben hun samenwerking in Shorttrack verlengd tot medio 2028. TIG Sports is sinds 2011 eventpartner van de KNSB voor internationale shorttrack-wedstrijden.
Kwartaalcijfers Viaplay opnieuw later
Streamingdienst Viaplay, dat de rechten voor onder meer de Formule 1 en diverse Europese voetbalcompetities in handen heeft, heeft de publicatie van de kwartaalcijfers opnieuw uitgesteld.
Nivea en COC ondersteunen Paarse Vrijdag
Nivea bundelt de krachten met COC Nederland om actiepakketten te ontwikkelen voor Paarse Vrijdag. Op vrijdag 8 december wordt op Nederlandse scholen aandacht gevraagd voor diversiteit en inclusie.
Kantar voorspelt 10 marketingtrends voor 2024
Het is weer die tijd van het jaar dat we vooruit gaan blikken. Internationaal marktonderzoekbureau Kantar publiceert vandaag, gebaseerd op eigen data, de eerste 10 marketingtrends voor het nieuwe jaar, ‘die het verschil zullen maken voor marketeers in 2024.’
Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar bij ‘Team Visa’
Femke Bol, Fleur Jong en Daphne van Domselaar sluiten zich aan bij het wereldwijde ‘Team Visa’ voor de Olympische en Paralympische Spelen van 2024 in Parijs.
Adyen helpt Make-A-Wish met feestdagencampagne
Financieel technologieplatform Adyen stelt zijn technologie beschikbaar voor de feestdagencampagne van Make-A-Wish. Daarnaast verdubbelt het platform elke gedane donatie.
Decathlon sponsort wielerteams
Decathlon zal vanaf 1 januari 2024 mede-naamgever worden van drie fietsteams van AG2R La Mondiale.
Juryvoorzitters SAN 2023 bekend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het bestuur van de SAN (Stichting Adverteerderjury Nederland) heeft de juryvoorzitters voor de twaalf vakjury’s vastgesteld. Zij gaan gezamenlijk met ruim 240 juryleden de ingezonden cases/campagnes van 2023 beoordelen.
Qatar Airways verlengt samenwerking met Fifa
Een jaar na het begin van de Fifa World Cup Qatar 2022, is Qatar Airways verheugd om de verlenging van haar langdurige partnerschap met de Fifa tot 2030 aan te kondigen, als Global Airline Partner.
Denham officiële modepartner TeamNL voor Spelen Parijs 2024
Denham, dat denim kleding maakt, gaat samenwerken met NOC*NSF als officiële modepartner van het Nederlands Olympisch en Paralympisch team voor de openings- en sluitingsceremonie van Parijs 2024.
Lisa Wade en Avis in beweging voor het goede doel
In de nieuwe YouTube-seroe Lisa komt in beweging rijdt presentatrice Lisa Wade In haar vrachtwagen door het land op zoek naar mensen die iets goeds willen doen voor de ander. De vrwachtwagen waarin ze rijdt is beschikbaar gesteld door autoverhuurder Avis.
Floris van Bommel en brandweer creëren brandweersneaker
Floris van Bommel lanceert voor de tweede keer samen met Brandweer Nederland een brandweersneaker. De opbrengst gaat naar de Nederlandse Brandwonden Stichting.
Inzenden SAN Accenten 2023 geopend; reserveer nu pagina's Jaarboek
Het lijkt ver weg, maar schijn kan bedriegen. Op donderdag 30 mei 2024 worden de SAN Accenten 2023 uitgereikt en er kan vanaf nu ingezonden worden! Reserveer dus alvast pagina’s in het Jaarboek en maak kans op de mooiste en meest complete vakprijs voor adverteerder en bureau. Reserveren kan tot en met 22 december 2023 en aanleveren van cases tot 19 januari 2024.
Hema verkoopt weer pyjama's voor War Child
Hema zet zich al jaren in om geld op te halen voor kinderen in conflictgebieden. Samen met War Child verkopen we een nieuwe 'limited edition' pyjama, die vanaf vandaag beschikbaar is in de winkel.
Nova Technology neemt Groningse volleybal profclub Lycurgus over
De van oorsprong Nederlandse multinational Nova Technology wordt groot aandeelhouder van de Groningse volleybalclub Lycurgus.De club gaat verder onder de naam Nova Tech Lycurgus
KPN en Team5pm lanceren KPN Island in nieuw seizoen Legends of Gaming
KPN is ook de komende drie jaar hoofdsponsor van YouTube-serie Legends of Gaming (LOG) in samenwerking met datadriven video-agency Team5pm, tevens producent van het online gaming toernooi. Hiernaast lanceert KPN dit seizoen een eigen ‘KPN Island’ in de game Fortnite.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing