217.000 stemmen zonder mediabudget
- Sponsoring
- 26 jun 2015 @ 09:59
- Link
-
Marije Bouwknegt
Projectmanager
2Basics Breedtesport & Marketing - ActivatieOnderzoekAwards
- 26 jun 2015 @ 09:59
- Marije Bouwknegt
Dat is onmogelijk zal je denken. Het tegendeel bleek echter het geval tijdens de verkiezing Penningmeester van het Jaar 2015. Het initiatief van 2Basics Breedtesport & Marketing haalde maar liefst 217.710 stemmen op, waarmee clubleden op grote schaal hun betrokkenheid en waardering uitten voor ‘de stille motor’ van de sportclub.
De afgelopen maanden is de sportwereld overspoeld met campagnes. Bekende sporters, BN-ers en media-partners werden aangetrokken om met grof prijzengeld mensen te activeren voor een Clubheld, Teammuts of clubsponsoring. Campagnes waar de resultaten relatief zijn tegengevallen. Met 1.329 genomineerde penningmeesters en ruim 217.000 stemmen, blijkt mediabudget geen voorwaarde voor succes. Een passende, persoonlijke en aansprekende (online) communicatie-strategie voor de doelgroep is the key voor succes.
Personal banners
Om een hoge nieuwswaarde te realiseren en de grote massa aan te spreken, is gebruik gemaakt van in het oog springende & beeldende communicatie, die online gemakkelijk is te delen. Zo werden er nomineer- en stembanners ontwikkeld en verspreid onder deelnemende clubs. Die op hun beurt in staat werden gesteld hun eigen club te mobiliseren. Het persoonlijke karakter van de communicatie heeft geleid tot een zeer hoog Facebook bereik en aantal stemmers. Het blijkt een goed werkend mechanisme om de breedtesport online te mobiliseren en te activeren. Met direct bereik en zichtbaarheid van onze partners (branded content).
3.000 berichten vanuit 1.500 auteurs
Tijdens de campagne werd gefaseerd content gebracht. Zo werd de zorgwekkende financiële positie van clubs geagendeerd, werden mooie & hartverscheurende verhalen van penningmeesters gedeeld en werden personal banners verspreid. Aansprekende content die maar al te graag door onze communicatie-partners en sportclubs werd gepubliceerd. De content leidde tot veel sympathie, mobilisering en activering van sportclubs en hun leden. Alle gerelateerde uitingen, online en via social media, zijn gemonitord met behulp van Coosto. Er zijn totaal 3.045 berichten gevonden vanuit 1.573 auteurs. Daarbij werd ‘earned’ zichtbaarheid genereerd door journalisten van landelijke media te koppelen aan bekende penningmeesters. Met als resultaat berichten in de Telegraaf, Metro en NOS.
De Penningmeester van het Jaar-verkiezing werd voor de vijfde keer georganiseerd door breedtesport & marketingbureau 2Basics. De verkiezing wordt mede mogelijk gemaakt door Davilex, RegioBank, Le Credit Sportif en ClubCollect.
-
Marije Bouwknegt
- Werkt bij: 2Basics Breedtesport & Marketing
- Functie: Projectmanager
- Website:http://www.2basics.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing