ALLE Super Bowl 2024 commercials en teasers
Zo'n 7 miljoen dollar per spotje wordt er zondag naar schatting doorheen geblazen tijdens de reclameblokken van Super Bowl 2024. Is die met Christopher Walken de beste of toch die van Squarespace (waarop we vanmiddag nader inzoomen)? Hier alvast de compilatie met alle films en teasers die nu al te vinden zijn. Oordeel zelf!
Blokker via Bol weer terug in België
Blokker verkoopt sinds deze week weer eigen merkartikelen online in België. Dat doet de retailer niet zoals voorheen via eigen winkels, noch via een eigen online kanaal, maar via platform Bol.
[RMD24] Dagvoorzitter Retail Media Day kondigt eerste sprekers aan
Het event waar we met zijn allen op zaten te wachten. Retailmedia is immers de gamechanger in marketing- en reclameland en iedereen praat erover. 28 mei 2024 is het zover. Dagvoorzitter en co-organisator Rupert Parker Brady heeft nieuws over de eerste bevestigde spekers.
Eredivisie live te zien in Japan via Fujitv
Vanaf speelronde 22 (16 februari 2024) kunnen Japanse voetbalfans de Eredivisie live kijken via het betaalde satellietkanaal Fujitv Next en FOD.
Simone Ottenbros nieuwe Managing Director Energize
Simone Ottenbros is de nieuwe Managing Director van Energize, dat sinds vorig jaar onderdeel is van de agency group Happy Horizon. Klaas Weima draagt het stokje na 20 jaar over. Hij blijft strategisch betrokken bij zowel Energize als de bureaugroep.
Google Bard heet vanaf nu Gemini
Zoekmachine Google brengt meer van zijn producten onder in het Gemini-ecosysteem, ook in naam. Zo heet Bard vanaf nu Gemini, naar eigen zeggen om de geavanceerde technologie in de kern weer te geven. 'Deze zal beschikbaar zijn op het web, in een nieuwe Gemini-app voor Android en via de Google app op iOS.'
Judith Kramer in MT marktonderzoeksbureau MWM2
Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft Judith Kramer benoemd tot nieuw MT-lid. Kramer gaat de afdelingen Panel & Community, het Datalab en Innovatie leiden.
[Marketing the Rainbow #51b] Zalando’s reis van activisme naar maatinclusieve schoenen
Zoals ik vorige week beschreef begon Zalando pas vrij laat met aandacht te geven aan diversiteit in MarCom. Maar toen gingen ze ook echt los. Van spetterende online campagnes tot activeringen bij evenementen, en van steun aan onderdrukte groepen tot speciale producten.
Slaapmerk Cloudpillo lanceert eerste TV commercial
Slaapmerk Cloudpillo heeft haar eerste TV commercial in samenwerking met creatief bureau Fitzroy gelanceerd. De commercial is onderdeel van het grotere marketingplatform ’Live your Dreams’.
Mediahuis en Talpa Network lanceren campagne Bepanthen Derma
Bepanthen Derma lanceert een nieuwe derma cosmeticalijn voor de droge huid, gericht op vrouwen van 45 jaar en ouder met een gevoelige huid. Om dit onder de aandacht te brengen hebben Mediahuis en Talpa Network hun krachten gebundeld voor een groot bereik in de doelgroep.
Heineken komt met eerste elektrische vrachttransport over de grens
Heineken en Einride maken eerste vrachtreis tussen Nederland en Duitsland om vrachtvervoer te hervormen, aldus de brouwerij. De introductie van elektrisch vrachtvervoer, aangedreven door hernieuwbare elektriciteit, tussen de brouwerij in Den Bosch en het DC in Duisburg moet tot CO2-reductie leiden.
Onderzoek: Nederland gaat massaal de sportzomer volgen
Met het EK voetbal, de Tour de France en Olympische Spelen in het vooruitzicht wordt deze zomer een heuse sportzomer. 83 % van de Nederlanders is van plan één of meer van deze sportevenementen op de voet te volgen.
Hands Off presenteert plantaardige Coco Island reep
Het innovatieve chocolademerk Hands Off lanceert de plantaardige Coco Island reep met kokos en rijstcrispies die je 'in één hap op een tropisch eiland brengt. En je hoeft er niet eens voor te vliegen.'
Google weigert advertenties loodgieters
Vanaf 22 februari 2024 laat Google geen advertenties van loodgieters meer zien. Dat heeft het techbedrijf besloten na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM).
[branded content] Stijn Rohof (KPN): ‘Uiteindelijk gaat het erom de klant de beste kwaliteit te bieden’
KPN verwelkomt steeds meer nieuwe klanten op zijn netwerken. Dankzij de aanleg van glasvezel, nieuwe diensten en aantrekkelijke extra’s voor overstappers en bestaande klanten. Bepaald niet zonder succes, want de aanwas van nieuwe abonnees is nog nooit zo groot geweest.
Havas Media voegt snackproducent Van Geloven toe aan portfolio
Snackfabrikant Van Geloven, dat onder meer de merken Mora, van Dobben en Hebro voert, brengt alle media activiteiten voor de Benelux onder bij Havas Media.
Thijs Gussenhoven van Amstel: 'De maatschappelijke zwaarte mag er weer een beetje vanaf in 2024'
Thijs Gussenhoven is Marketing Manager Amstel bij The Heineken Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘In 2023 kroop ik voor het eerst over de finishlijn van een marathon en nu wil ik terug in het zadel om een Gran Fondo in de bergen te fietsen.’
Albert Heijn breidt aanbod gezondere gemaksmaaltijden uit
Vanwege de insight dat klanten behoefte hebben aan in korte tijd iets lekkers en gezonds op tafel te zetten, breidt Albert Heijn het 'vers- en gemaks-assortiment' uit. Zo wordt ook beter ingespeeld op de behoefte aan 'GGL'. De volledig verbouwde winkel onder het Museumplein in Amsterdam Zuid die deze week heropent, toont een voorproefje van dit assortiment.
Weinig verschuivingen in kijktijd en marktaandelen
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 226 minuten over de gehele dag in januari 2024. De gemiddelde kijktijd naar televisiezenders opeen hele dag was 139 minuten, een jaar eerder was dit 147 minuten.
Janine Bos naar The Social Pact
Eind 2023 realiseerden de twee oprichters van The Social Pact zich dat hun bedrijf een nieuwe fase ingaat en benaderden ze de zeer ervaren Janine Bos voor de rol van directeur Marketing, Sales en Accounts. Die zei ja.
Burger King en Joe Public starten retro-, prijsgebaseerde campagne
Burger King lanceert in februari een campagne om het laaggeprijsde assortiment onder de aandacht te brengen. De keten is hiervoor een nieuwe samenwerking met Joe Public Amsterdam aangegaan.
Intertoys Introduceert Valentijnsdag-campagne voor volwassenen
In aanloop naar Valentijnsdag lanceert Intertoys zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels de ultieme relatietest: samen de nieuwe Lego Botanical-roos in elkaar zetten.
[column] 3 learnings voor de marketing van jouw foodmerk
Zoveel mensen, zoveel meningen. En dat geldt zeker voor wat er op ons bord ligt. Hoe profileer je je foodmerk op de juiste manier als marketeer? Drie learnings om je voordeel mee te doen, tipt Kim Zoon van Green Food Lab.
PXR (Voetbal International) en Eredivisie verlengen samenwerking
Uitgever PXR en Eredivisie Media & Marketing (EMM) hebben hun samenwerking verlengd tot en met de zomer van 2025.
Zangeres Meau brengt lied uit tegen ongewenst doorsturen naaktbeelden
Ruim 33.000 jongeren zijn in het afgelopen half jaar slachtoffer geworden van het ongewenst doorsturen van naaktbeelden. Zangeres Meau heeft daarom de video en het liedje ‘Stukje van Mij’ uitgebracht. De boodschap: denk na voordat je doorstuurt.
[column] Goede copy heeft een lekker ritme
'Goed verhaal en het leest ook zo gemakkelijk weg'. Onbescheiden om te zeggen, maar dit krijg ik vaak terug van opdrachtgevers, schrijft de veelbekroonde remote corporate copywriter te Italië Peter van der Wijk.
Persconferentie voor kinderen na Klassieker voor gelijke kansen
ABN Amro en Ajax organiseren een kinderpersconferentie na de wedstrijd Ajax Vrouwen - Feyenoord in de Johan Cruijff Arena om gelijke kansen in het vrouwenvoetbal te promoten.
Tempo-Team en Qmusic verdubbelen salaris
Uitzendbureau Tempo-Team gaat een samenwerking aan met Qmusic rondom het dagelijks item 'Verdubbel je Salaris in één Minuut', gepresenteerd door Domien Verschuuren.
KLM werpt AI in de strijd tegen voedselverspilling
KLM verspilt minder voedsel aan boord door het toepassen van kunstmatige intelligentie. Het percentage loopt op tot 63 procent en op jaarbasis gaat dit om een besparing van ruim 100.000 kilo aan maaltijden gaan.
Studio's Holypoly en Flying Whale worden Studio Vandevorm
Ontwerp- en animatiestudio’s Holypoly en Flying Whale bundelen krachten en gaan verder als Studio Vandevorm. De studio’s zijn bekend van programma’s als B&B Vol Liefde en Denkend aan Holland.
Lifestyle magazine Seasons krijgt make over
Lyfestyle magazine Seasons heeft een make-over gekregen. Het blad krijgt een luxere uitstraling en gaat van 100 naar 148 pagina’s per editie.
Esther Overmars sluit zich aan bij Here als Director of Strategy
Creatief bureau Here, opgericht in 2020 door John de Vries (Creative Director) en Willemijn Reuvers (Managing Director), heeft Esther Overmars aangesteld als Director of Strategy.
[CMO] Celvin de Bie van Intertoys: 'Marketing is een spel, dat speel je vooral met een glimlach'
Celvin de Bie (28) is Head of Marketing bij de grootste speelgoedketen van Nederland, Intertoys. Hij is het nieuwe type marketeer en een eigenzinnige Millennial: wars van klassieke marketingtheorieën en gecompliceerde mediastrategieën.
Havas Lemz ontwikkelt campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig
De nieuwe campagne van de Rijksoverheid, ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’, speelt in op de ellende die een gehackt e-mailaccount met zich meebrengt. Havas Lemz ontwikkelde de campagne in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
TommyTomato bezorgt miljoenste warme groentelunch op basisschool
TommyTomato heeft als missie van kinderen groente-eters te maken via hun warme lunches. Co-founder Bas Turk: ‘Maar heel weinig kinderen eten de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en de lunchtijd blijkt een veel beter moment voor de groentemaaltijd dan ‘s avonds. Het draagt bij aan meer energie, een hogere concentratie, minder stress en vermoeidheid en een betere sfeer in de klas.’
Amsterdamse jury Gerety Awards 2024 bekend gemaakt
De volledige Amsterdamse jury van de Gerety Awards 2024 is bekend. Ook de early bird deadline is aangekondigd: vrijdag 8 maart 2024.
Leandra Stroosnijder nieuwe Head of Marketing Tarkett
Leandra Stroosnijder is aangesteld als Head of Marketing van vloerenmerk Tarkett. Stroosnijder stuurt in deze functie een internationaal team aan dat verantwoordelijk is voor de marketing- en communicatiestrategie in de Benelux.
Janine Bos nieuwe directeur Marketing, Sales & Accounts bij The Social Pact
Uitzendbureau The Social, dat bemiddelt voor young professionals, heeft Janine Bos aangenomen als nieuwe directeur marketing, Sales & Accounts.
A-Team's Mr. T hoofdrol in Super Bowl-commercial Skechers
11 februari 2024 kunnen we weer genieten van de Super Bowl-commercials (of de wedstrijd natuurlijk). Skechers zet Mr T in die even haarfijn uitlegt of je Skechers nou met of zonder T in het midden schrijft.
[Esprix] 'We moeten in positieve alternatieve scenario's gaan denken'
Het is weer inzenden geblazen voor de Esprix (de inzendtermijn is overigens verlengd tot 22 februari 2024!). Vandaar de Drie Vragen-gesprekjes met juryvoorzitters. Dit keer is juryvoorzitter Regina Romeijn in gesprek met Nancy Poleon, juryvoorzitter van de categorie Business for good.
AdForum PHNX Awards 2024 open voor inzendingen
Voor het vijfde jaar biedt de competitie PHNX met een bijzondere jurysamenstelling deelname aan de internationale competitie met gratis toegang tot de shortlist. Dit laagdrempelige idee ontstond tijdens de pandemie en is geprolongeerd.
Vier nieuwe medewerkers AzG voor communicatie en fondsenwerving
Artsen zonder Grenzen (AzG) zet in op verdere groei van haar online fondsenwerving met vier nieuwe collega’s. Deze recent begonnen professionals gaan AzG’s digitale ontwikkeling verder uitbreiden.
OOH-markt groeit, DOOH oorzaak
De bestedingen in 2023 aan Out of Home-reclame (OOH) groeide met 11% naar een bedrag van € 279 miljoen. Dat is € 28 miljoen meer dan in het jaar ervoor. De groei van de markt komt geheel voor rekening van de bestedingen aan digitale buitenreclame (+24%).
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing