Ierse Springboard Communications bij Worldcom Public Relations Group
De Worldcom Public Relations Group, wereldwijd netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, heeft het Ierse Springboard Communications aan het netwerk toegevoegd. In 2023 is Springboard nog benoemd tot PRCA Agency of the Year.
Coebergh Communicatie & PR heeft vier nieuwe opdrachtgevers
Coebergh Communicatie & PR voegt vier nieuwe opdrachtgevers aan haar portfolio toe: Kinderpostzegels, Urban Arrow, Momentum Capital en Nextens.
YouLynq.me doneert boodschappen aan Braziliaans dorp
Het Amsterdamse online marketingbureau YouLynq.me is een initiatief gestart waarbij het bedrijf een Braziliaans dorp van boodschappen voorziet. Het bureau werkt voor het project samen met de lokale supermarkt Maia.
Validators benoemt Ingrid Klaassens als CFO
Validators kondigt de benoeming aan van Ingrid Klaassens als Chief Financial Officer (CFO). Vanwege de snelle groei van het innovatieve onderzoeksbureau en de internationale expansie van research software technologie ontstond deze behoefte, meldt het management.
Total Design doet brand refresh voor Kooyman DHZ-winkels
Kooyman DHZ-winkels in het Caribisch gebied heeft een brand refresh gekregen met hulp van Total Design. De winkelketen had behoefte aan een verbreding van haar identity, inclusief heldere guidelines.
AH en Voedselbanken prolongeren 'Op lege maag kun je niet leren'-actie
Omdat dagelijks naar schatting 40.000 kinderen met een lege maag op school komen, organiseren Albert Heijn en Voedselbanken Nederland deze week voor het derde jaar op rij de landelijke actie ‘Op een lege maag kun je niet leren’.
Merkactivatiebureau Barracuda werkt samen met Duvel
Strategisch merkactivatiebureau Barracuda gaat samenwerken met biermerk Duvel Moortgat, dat sinds 1871 bestaat.
Bristol doneert ruim 20.000 euro aan Nationaal Fonds Kinderhulp
De 'In my shoes'-campagne die schoenen- en kledingmerk Bristol in 2023 hield om aandacht te vragen en geld in te zamelen tegen kinderarmoede heeft een cheque van ruim 20.000 euro opgeleverd voor het Nationaal Fonds Kinderhulp.
Peroni Nastro Azzurro 0.0% lanceert samenwerking met Ferrari
Peroni Nastro Azzurro 0.0%, het Italiaanse biermerk van Asahi Europe & International, heeft een wereldwijde, meerjarige samenwerking met Ferrari aangekondigd.
Tilda Nederland kiest Ad your service voor online marketing
Tilda Nederland, leverancier van diverse rijstsoorten, heeft Ad your service uitgekozen als hun nieuwe partner in online marketing. Tilda legt de hele SEA-strategie bij het jonge Amsterdamse bedrijf neer.
Vervolg merkcampagne ASN Bank: ‘groene bedoelingen’
In het najaar van 2023 introduceerde ASN Bank de nieuwe merkstrategie om duurzaamheid bereikbaar te maken voor iedereen. In de vervolgcampagne ‘groene bedoelingen’ laat de bank zien dat dat ook eenvoudig is.
Upfield benoemt The Romans als PR bureau voor Blue Band
The Romans Amsterdam is na een pitchproces door Upfield aangesteld als het vaste PR bureau voor Blue Band. Upfield, gevestigd in Amsterdam, produceert plantaardige voeding en is actief in diverse categorieën, zoals margarine, plantaardige romen en plantaardige kazen.
Kabinet start langlopende informatiecampagne Over Europa
Het kabinet wil Nederlanders informeren over de Europese Unie en de rol die Nederland hierin heeft. Daarom is op 29 januari 2024 de informatiecampagne Over Europa gestart, die loopt tot halverwege 2025.
Undo the Firewall gaat Russische internetcensuur tegen
Designstudio Hello Monday/Dept en nieuwsaggregator The True Story zijn onder de naam Undo the Firewall een initiatief gestart om ongefilterd nieuws beschikbaar te maken voor Russische internetgebruikers.
BCE24: 'Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie'
Carlijn Prins is Marketing Communicatie Specialist bij Samsung Mobile Nederland en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht.
Nieuwe Managing Director en Head of Productions bij NL Film
Dennis Cornelisse is met ingang van 2024 Managing Director bij NL Film. Daarnaast verwelkomt het productiebedrijf Wynand Chocolaad, die per 1 januari 2024 is aangetrokken als Head of Productions.
Hak-in-Pak nu ook verkrijgbaar in Nederlandse supermarkten
Vanaf nu ligt ‘Hak-in-Pak’ in de Nederlandse supermarkt: een serie peulvruchten en mais in een handzame verpakking van karton. 'De betaalbare verpakkingslijn is bedoeld om het eten van peulvruchten nog toegankelijker te maken.'
SteamTalmark wint RAD Award voor campagnevideo DJI
De campagnevideo ‘Er zit meer achter het werken bij DJI’ is in Londen bekroond met een RAD Award in de categorie ‘Single use of Video’.
Mediaplus Netherlands nieuw branding-mediabureau VanHaren
Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer VanHaren. De Deichmann groep, waar VanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een pitchtraject in verschillende landen.
Audify Audiojaarrapport 2023: Audioreclamebestedingen stijgen 7,2 procent
De audioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is wederom een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2%. Dat blijkt uit het Audify Audiojaarrapport 2023.
Happy Horizon Non-profit maakt campagne over gebrek aan aandacht in de jeugdzorg
Ter gelegenheid van de Week van het Vergeten Kind ontwikkelde Happy Horizon Non-profit voor Stichting Het Vergeten Kind een agenderingscampagne. Centrale boodschap: kinderen in de jeugdzorg voelen zich niet gezien, gehoord en gesteund en belanden daardoor in een neerwaartse spiraal.
[Esprix] Drie essentiële tips om inzenders een handje te helpen
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Dit keer juryvoorzitter Annette Menheere in gesprek met Boris Nihom, juryvoorzitter van de categorie New business concepts
Ikea verlaagt prijzen met 20% tot pre corona-peil
Ikea verlaagt wereldwijd de prijzen met een fors percentage: gemiddeld 20%. 'We vonden onszelf te duur geworden, we dreven af van wat we willen zijn.'
PR-strateeg Hartley start bureau For the Right Reasons
For the Right Reasons gaat van start: een PR-studio uit Amsterdam, opgericht door PR-strateeg Jessica Hartley. Zijn brengt 25 jaar ervaring mee.
Kwartaalwinnaars Q4 2023 Gouden Loeki bekend
De kwartaalwinnaars van het laatste kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend. TBWA scoort weer goed en ook Kruidvat is weer genomineerd.
[column] Het personasprookje
Bij het ontwikkelen van een marketingstrategie wordt ons regelmatig gevraagd om ook een persona uit te werken. Logisch, want het is buitengewoon zinvol om je goed te kunnen verplaatsen in je doelgroep. Dat gezegd hebbende, blijkt in de praktijk vaak dat het gebruik van persona’s volkomen hun doel voorbij schiet. Marketingstrateeg Josefien ten Have kan hierover meepraten.
Freek Wessels van Johnny Cashew: 'Onze cashew is de eerste carbonneutrale noot in Nederland’
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Freek Wessels van Johnny Cashew.
C&A beëindigt samenwerking met externe marktplaatsen
C&A maakt een uitgebreide transformatie door om het bedrijf te laten groeien binnen een dynamische sector. Om steeds in lijn te blijven met de huidige marktsituatie en de wensen van de consument worden naar eigen zeggen maatregelen genomen. Ergo: exit markplaatsen.
Aimaze en BBM laten AI de winnaars AI Awards 2024 bepalen
AI-bedrijf Aimaze heeft in samenwerking met Brabant Business Media de winnaars bekend gemaakt van de AI Awards Nederland 2024. De AI Awards werden uitgereikt in drie prestigieuze categorieën: AI Person of the Year, AI Supplier en AI Education.
MediaMonks lanceert The Creators Club
The Creators Club - your ultimate creative home- is geopend in de Danzigerbocht 41C te Amsterdam. De club, een initiatief van MediaMonks, is een hub voor alle creators - van starters die een betere set-up nodig hebben voor hun content - tot gevestigde influencers die een studio willen huren. 'Social media en AI democratiseren creativiteit.'
AH lanceert nieuw promo-thema Giga Gratis Week
Er komt een nieuw promo thema bij Albert Heijn aan komende week, waarmee de retailketen wil aangeven de meeste en de beste aanbiedingen in de markt te hebben.
[column] Johan Kramer: ode aan de stylist(e)
Op een filmset kijk ik altijd met bewondering naar de stylist(e). Als creatief bij een reclame-bureau of als regisseur moet je soms best een dikke huid hebben, omdat veel mensen verstand blijken te hebben van iets creëren, en natuurlijk begrijpelijk ook als je in opdracht werkt. Maar als het gaat over wat de acteurs of figuratie aan hebben qua kleding, dan is werkelijk iedereen expert.
Richelle van Dinter naar Hotel l'Amour
Richelle van Dinter is ingecheckt bij bureau Hotel l'Amour. De afgelopen jaren heeft zij veel ervaring op gedaan in de tv wereld en heeft ze verschillende programma’s geproduceerd waaronder bij Talpa.
Malibu lanceert carnavalscampagne met Brabantse Gullie
Carnaval staat weer voor de deur. Malibu speelt hier op in met een carnavalscampagne, bedacht en ontwikkeld door Crocodile Agency samen met de Brabantse artiest Gullie, zijn team en RubenPaulRuben. Dit resulteerde in het carnavalsnummer 'Hos Hos Hos op Barbados'.
538 grote winnaar RadioRingen
De 538 Ochtendshow is tot winnaar van de Gouden RadioRing voor Beste Programma uitgeroepen. Presentator Tim Klijn van diezelfde ochtendshow won de ring voor Beste Presentator.
[Marketing the Rainbow #50b] Spanje heeft 6,8 miljard redenen om van regenboogtoeristen te houden
In Spanje weten ze het wel: je doet er goed aan om je te open te stellen voor LHBT-toeristen: ze reizen vaker, blijven langer, geven meer uit en reizen vaak buiten het hoogseizoen. Dit is bij veel bestemmingen niet onopgemerkt gebleven. Spanje is al jaren voorloper op dit gebied.
Dela lanceert campagne 'Omdat elk leven oneindig aandacht verdient'
Coöperatie Dela heeft haar nieuwe merkcampagne gelanceerd, waarin het uitvaartbedrijf van de organisatie centraal staat. Medewerkers van de coöperatievormen het gezicht
Amsterdam&partners lanceert nieuwe campagne ‘Amsterdam verruimt je blik’
Amsterdam&partners heeft de nieuwe campagne ‘Amsterdam verruimt je blik’ gelanceerd. Het belangrijkste doel: trots van Amsterdammers op hun stad en buurt vergroten. Dentsu Creative bedacht en ontwikkelde de campagne.
GoodHabitz ondersteunt Make-a-Wish
GoodHabitz, aanbieder in online leren en shirtsponsor van PSV, en de stichting Make-a-Wish Nederland hebben de handen ineengeslagen om de wens van de zieke Sander te verwezenlijken.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing