Lancering Johan Cruijff - Mijn verhaal

Lancering Johan Cruijff - Mijn verhaal
  • Algemeen
  • 20 dec 2016 @ 14:32
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 20 dec 2016 @ 14:32
  • Sales

De uitspraken van Johan Cruijff zijn wellicht wel beroemder dan zijn daden op het veld. “Ik werd niet altijd begrepen. Maar goed, Rembrandt en Van Gogh werden ook niet begrepen.” Begin oktober 2016 werd de internationale editie van de autobiografi e Johan Cruijff - Mijn Verhaal gepresenteerd in Londen.

De opdracht  
Voor uitgeverij Nieuw Amsterdam kregen wij vanuit Mediaxplain* de taak om in een week zo veel mogelijk awareness rondom deze autobiografie te creëren   

De aanpak
Om de juiste doelgroep te bereiken, kozen we voor de meest relevante platformen op ons netwerk. Dit werden de titels FCUpdate. nl, Voetbal.nl, Tweenul.nl, Neveroffside.nl, Voetbalflitsen.nl en social kanaal De Coach. Met deze titels hebben we het grootste voetbalnetwerk in Nederland, uitstekend voor deze campagne. Aangezien er al veel werd geschreven rondom de biografie van de legendarische nummer 14, kozen wij ervoor om de interactie aan te gaan met de bezoekers. Dit deden we door het inzetten van een quiz, winacties en influencers/ profvoetballers. Hiernaast zorgden we voor een constante aanwezigheid op het gehele Mannenmedia netwerk door middel van bannering.   

Quiz
Door middel van de quiz hebben we de doelgroep uitgedaagd en een enorme buzz weten te creëren. In samenwerking met Voetbalflitsen.nl ontwikkelden we de quiz met 100 verschillende vragen. Elke ronde kreeg men 14 willekeurige meerkeuzevragen over Johan Cruijff voorgeschoteld. Onder de 14 beste deelnemers werd een volledige voetbalreis voor twee personen naar FC Barcelona verloot.    

Winactie
Op verschillende social media kanalen waaronder De Coach, FCUpdate.nl en
Voetbalflitsen.nl is een winactie opgezet. Hierbij kon men door middel van taggen, liken of reageren onder het bericht het boek van Johan Cruijff winnen. Onder de goede reacties zijn 20 boeken verloot.    

Influencers
Om op social media de voetballiefhebbers te bereiken hebben we profvoetballers Kenneth Vermeer en Jan Vertonghen ingezet door een mooie post te laten plaatsen op Facebook en Instagram. Zeker de posts van Jan Vertonghen werden enorm goed ontvangen. Zo goed zelfs dat deze viral is gegaan en overgenomen is door tientallen nieuwssites zoals het AD, het Parool en AT5.    

Het bereik
Mobile halfpage ad
460.000 impressies
1.957 clicks CTR 0,42%

Quiz Bereik: > 300.000
190.000 quizvragen beantwoord
58.000 keer gespeeld

Winactie
Bereik: > 400.000
6.000 interacties

Infl uencers Jan Vertonghen & Kenneth Vermeer
Bereik: > 600.000
28.000 interacties

Verkeer website Nieuw Amsterdam
3.400 clicks d.m.v. tekstlinks,
splashpages en Facebook   

Over Mannenmedia
Mannenmedia biedt een selectieve verzameling van toonaangevende Nederlandse websites en apps op het gebied van auto’s en sport. Met behulp van de geboden content slagen wij er niet alleen in om de Nederlandse mannen te bereiken maar ook om ze te boeien! De 42 verschillende websites en apps binnen ons netwerk bereiken maandelijks ruim 6,5 miljoen Nederlanders waarvan ruim 70% man is. Mannenmedia telt twee specialistische channels, een automotive channel en een sport channel. Beide channels worden gerund door specialisten. Hierdoor kunnen wij ons als geen ander verplaatsen in adverteerders die actief zijn in één van beide niches. In samenspraak met de 11 verschillende redacties en onze 3 videoproductie bedrijven creëren we (branded) content voor onze adverteerders. De attentiewaarde van onze unieke content zetten we op die manier in om de doelstellingen van onze adverteerders te realiseren.  

Branded Content
We zijn door de uitbreiding van ons netwerk en creativiteit van ons team uitstekend in staat om totaaloplossingen te bieden voor onze klanten. Naast redactioneleen videocontent ontwikkelen we ook steeds meer activatie met de inzet en ontwikkeling van een quiz. Of bijvoorbeeld een racedag op het circuit met bezoekers van een selectie van onze titels. Daarnaast neemt de inzet van influencers op sociale kanalen ook een vlucht om bepaalde campagnes extra aan te jagen zoals met Kenneth Vermeer en Jan Vertongen voor de campagne voor de autobiografie van Johan Cruiff.

 

Meer informatie? Suikersilo-West 31 1165 MP Halfweg +31 (0)20 420 64 77 info@mannenmedia.nl www.mannenmedia.nl  


 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken