Voordelig dineren bij Humphrey’s voor ANWB-leden ‘Net als de ANWB spreken wij heel Nederland aan’

    Voordelig dineren bij Humphrey’s voor ANWB-leden ‘Net als de ANWB spreken wij heel Nederland aan’
  • Algemeen
  • 20 dec 2016 @ 14:23
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 20 dec 2016 @ 14:23
  • Sales

Om ANWB-leden een voordelige en lekkere avond uit te bezorgen, zocht Humphrey’s de ANWB op voor een langdurig partnership. Met drie acties door het jaar heen, bereikt de restaurantketen jong en oud in heel Nederland. ‘Je weet bij ons waar je aan toe bent, net als bij de ANWB.’

Net als ruim 4,3 miljoen andere Nederlanders is ook Rob Adriaanse, algemeen directeur van restaurantketen Humphrey’s, lid van de ANWB. ‘Toen ik de Kampioen doorbladerde, dacht ik ineens: zou Humphrey’s niet een goede match vormen met de ANWB? We spreken allebei een breed publiek aan door heel Nederland. Bovendien zijn we beide transparant in wat we bieden. Bij Humphrey’s eet je voor 25,95 euro een driegangenmenu. Wij trekken gasten niet met lokkertjes naar binnen om ze vervolgens alsnog meer te laten betalen. Onze gasten weten precies waar ze aan toe zijn en betalen nooit meer dan van tevoren gecommuniceerd. Ook de ANWB is heel betrouwbaar in wat je krijgt. Ben je lid van de Wegenwacht, dan kun je ervan uitgaan dat je wordt geholpen als je aan de kant van de weg staat. Zonder extra kosten of voorwaarden.’ Humphrey’s formule is uniek, zegt Adriaanse. ‘We zijn een restaurantketen, maar zo voelt het niet aan. Alle zestien locaties zijn heel sfeervol ingericht en we wisselen iedere twee maanden van menu. Ook terugkerende gasten worden dus telkens weer culinair verrast met seizoensgerechten.’

Restaurant voor heel Nederland
De doelgroep van Humphrey’s is heel breed. Juist daarom is Adriaanse heel blij met de ANWB als partner. ‘De ANWB is de grootste vereniging van Nederland en spreekt mensen in alle fasen van het leven aan. Zowel jonge gezinnen als 65-plussers. Met onze vaste prijs willen ook wij een restaurant zijn waar iedereen zich thuis voelt. We bieden arrangementen voor groepen, kindermenu’s voor de kleintjes maar ook cocktails aan gasten die net wat meer luxe willen.’ Sinds begin dit jaar is Humphrey’s ledenvoordeelpartner van de ANWB en kunnen ANWB-leden gebruikmaken van mooie aanbiedingen. Adriaanse: ‘Voor de ANWB staat het voordeel voor leden centraal binnen de thema’s vrije tijd, verkeer en vakantie. Uit vragen van leden en uit hun zoekgedrag op anwb.nl bleek dat er veel belangstelling voor restaurantvoordeel bestond. Wij springen graag op die vraag in. Met dit partnership willen we onze positie versterken en meer binding met onze gasten creëren. Daarnaast sluiten we ons op deze manier aan bij een heel sterk merk dat ons een crossmediaal platform biedt.’


Kinderen gratis menu
In de laatste Kampioen van 2015 kondigde de restaurantketen een jubileumactie aan. Ruim 30.000 mensen maakten daar gebruik van. Adriaanse: ‘Vervolgens hebben we besloten door te gaan als ledenvoordeelpartner en ANWBleden het hele jaar door te trakteren op voordeel. In de zomer konden kinderen bijvoorbeeld gratis dineren. We wilden ANWB-leden een lekkere start van hun zomervakantie bieden. Ze ontvingen een driegangenmenu voor 17,95 in plaats van 25,95 euro en de kinderen kregen een gratis kindermenu ter waarde van 12,50 euro. Daarnaast boden we gasten een gratis Disaronno Sour-jar om thuis na te genieten.’ Deze campagne werd crossmediaal aangejaagd, onder meer via social media en in de app ANWB Ledenvoordeel. In Kampioen, met een bereik van 4,9 miljoen lezers, kwam een pagina en ook werd de Ledenvoordeel-nieuwsbrief ingezet. Daarnaast werd de aanbieding gecommuniceerd op anwb.nl/vrije tijd, met 325.000 unieke bezoekers per maand, en op anwb.nl/ ledenvoordeel. Met een banner op de homepage van de ANWB bereikte Humphrey’s 5 miljoen unieke bezoekers per maand.


Stedentrip combineren met diner
In het najaar ging een nieuwe actie van start: ANWB-leden betalen slechts 5,95 euro voor een tweede driegangenmenu. Adriaanse: ‘Het voordeel van Humphrey’s is dat we door het hele land zitten. Van Groningen tot Breda kunnen ANWBleden bij ons terecht. Dat maakt onze acties toegankelijk voor een breed verspreid publiek.’ Ook voor deze actie publiceerde ANWB een editorial op anwb.nl/vrijetijd en werden de andere kanalen ingezet. Zo werd in de Ledenvoordeel-nieuwsbrief de stad Groningen uitgelicht met informatie en tips en een verwijzing naar de actie van Humphrey’s, zodat leden een stedentripje konden combineren met een etentje. Adriaanse: ‘De ANWB heeft de communicatiekracht en expertise in huis op het gebied van vrije tijd. Zij weten precies welke content aansluit bij de interesses van hun leden. We hebben hierdoor heel goede resultaten geboekt en zijn tevreden over de vele gasten die Humphrey’s hebben gevonden. In 2017 zijn we zeker voornemens de samenwerking te continueren.’    

tekst Annemijn Molenaar | fotografie Zuiverbeeld  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken