Team NL, Samsung en 538 brengen unieke Olympische content vanuit de #MedailleTaxi

Team NL, Samsung en 538 brengen unieke Olympische content vanuit de #MedailleTaxi
  • Algemeen
  • 20 dec 2016 @ 14:06
  • 1518 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag
  • 20 dec 2016 @ 14:06
  • 1518 x gelezen
  • Sales

Rio de Janeiro was met de Olympische Spelen afgelopen zomer het epicentrum van de sport. Het grootste sportevent ter wereld staat garant voor de mooiste sportmomenten en levert een enorme hoeveelheid content op. Ook voor NOC*NSF en haar partners. De uitdaging ligt echter in het creëren van unieke content, wie wint de Olympische Content Spelen? Samsung (partner IOC) en 538 (partner NOC*NSF) gingen de uitdaging aan en maakten de wegen van Rio onveilig met de MedailleTaxi

Uitgangspunt
NOC*NSF brengt middels de community Team- NL de Nederlandse fan dichterbij de sporter dan ooit. Samsung wil als Olympisch partner impact creëren en de Olympische ervaring dichter bij de Nederlander brengen middels Samsung producten & technologie. Zij deden dit al door o.a. de samenwerking met Dorian van Rijsselberghe. Mediapartner 538 ademt de Olympische Spelen. Zij zijn er bij, praten erover en zorgen dat niets onopgemerkt blijft. Tijdens de live-uitzendingen van het programma Evers Staat Op in Rio creëren zij waardevolle, interessante en relevante content door gesprekken met sporters. Vanuit deze uitgangspunten hebben de 3 partijen de handen ineen geslagen om nog meer unieke content vanuit Rio te creëren.


Insight
We weten dat de Nederlandse sporters sowieso Olympische plakken gaan winnen. Zoals op iedere Spelen gaat dit groots gevierd worden in het Holland Heineken House, waar zij gehuldigd worden. In Rio ligt het Holland Heineken House niet om de hoek en moeten de sporters daar nog komen. Deze rit van het Olympisch Dorp naar de huldiging kan daarom ook gezien worden als de ereronde. Maar hoe wordt het publiek hierbij betrokken? Vanwege het tijdsverschil met Rio, zullen vele Nederlanders pas de volgende ochtend op zoek gaan naar Olympische content.

Het idee
Hoe hebben de partners deze ereronde kunnen omzetten in unieke content? Zodra een Nederlandse atleet een medaille won, was daar de Medailletaxi. Met ronkende motor, volle tank én Viggo Waas klaar om deze winnaar een lift te geven naar de huldiging in het Holland Heineken House. Waas was mee met Evers Staat Op en interviewde de sporters en stelde per rit een vraag die ingezonden werd door een van de luisteraars van Radio 538 via Twitter met #MedailleTaxi. Deze rit wordt vastgelegd met de camera’s van Samsung Galaxy S7 en de Gear 360 camera en tevens productintegratie van Samsung in de content.

De campagne
De MedailleTaxi werd in meerdere fases onder de aandacht gebracht bij de luisteraar. Voor de Olympische Spelen werd de actie aangekondigd via een landelijke radiocampagne, content op social media en 538.nl. Tijdens de Olympische Spelen werd het bekijken van de video’s aangejaagd en werden de luisteraars aangezet tot het insturen van brandende vragen voor de sporters. De video’s werden iedere ochtend geplaatst op de digitale en social platformen van zowel TeamNL, 538 en Samsung en zo kon Nederland al tijdens het ontbijt genieten van een ongedwongen, openhartig en onalledaags interview met een Olympische medaillewinnaar. Naast het aanjagen van de video’s werd in de Frank & Tijdelijke Ochtend Show op 538 de winnende vraagsteller verrast in de uitzending met een geldprijs en kwalificeerde zich voor de hoofdprijs; een Samsung Galaxy S7 inclusief Gear VR bril.

Viggo Waas: “De sporters hebben op de bank van de MedailleTaxi echt even de tijd om bij hun prestaties stil te staan. Het is ontzettend leuk om te doen, zo’n intiem moment vlak voor de sporters in het feestgedruis van de huldiging verdwijnen. Daar ontstaan verhalen en momenten, waarin we onze medaillewinnaars op een hele nieuwe manier leren kennen.”


Resultaat
De successen van de Nederlandse afvaardiging en de MedailleTaxi resulteerde uiteindelijk in:
• Tien unieke taxiritten met o.a. wielrenner Tom Dumoulin, judoka Anicka van Emden, de Mannen Acht en windsurfer Dorian van Rijsselberghe
• 464 ingezonden vragen via #MedailleTaxi
• De video’s van de taxiritten zijn ruim anderhalf miljoen keer bekeken
• Uiteindelijk zijn er 2,7 miljoen contacten gerealiseerd via de social kanalen van TeamNL, 538 en Samsung
• De luisteraar waardeert de actie met een ruime voldoende en 69% vindt de actie voor herhaling vatbaar
• Een stijging van 60% onder de 538 luisteraars die Samsung spontaan noemen als sponsor van de Olympische Spelen
• Veel persaandacht bij diverse dagbladen en op tv bij onder andere Studio Sport en RTL Boulevard Uiteindelijk heeft de samenwerking tussen NOC*NSF, Samsung en 538 gebracht waar ieder merk en de Nederlandse sportfan naar op zoek is: unieke Olympische content!

Credits NOC*NSF: Thomas van Schaik en Dominique Scholten Samsung: Gerben van Walt Meijer, Roos Bulder, Steffany van der Hout en Susanne Damen Helden: Arne Mosselman en Tim Botter (Summit Media) Starcom: Joris Lak en Maud Niesink 538: Gary Mey, Robin van Vliet, Jamie Kleijne, Viggo Waas, Sanne Linsen en Rose Zandvliet

Alle video’s van de MedailleTaxi zijn terug te zien op 538.nl/medailletaxi

Hier alvast een link

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken