It's all about engagement

It's all about engagement
  • Algemeen
  • 7 jul 2016 @ 13:53
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 7 jul 2016 @ 13:53
  • Sales

Kan het slechtste Instagram-account ooit het verhaal vertellen van de beste smartphone-camera ooit? En kan een 53-jarige, wild bebaarde, enigszins wereldvreemde IJslandse visser de millennial aanspreken? Ja dat kan. It’s all about engagement.


De Samsung Galaxy S7 heeft veel indrukwekkende eigenschappen. Maar in dit op social media gerichte tijdperk is een eigenschap relevanter dan anderen: een camera die perfecte foto’s kan maken, zelfs bij weinig licht.

The Worst Instagram Account. Ever.
Cheel Amsterdam bedacht voor Samsung het concept voor de introductie van de Galaxy S7. Ze gingen naar IJsland, het land met de langste twilight en vonden een visser met een passie. Rúnar Jónsson deelt foto’s uit zijn dagelijks leven op Instagram. Hij had alleen een probleem: zijn camera kon de low-light conditions van IJsland niet aan. Dus zijn Instagramaccount was eigenlijk niets meer dan een collage van donkere, onbestemde vakjes. Dat verandert op het moment dat hij de Galaxy S7 krijgt. Zijn Instagram-account gaat ‘van vaag naar helder’ beeld en levert meteen het overtuigend bewijs van de belangrijkste USP. Cheel bouwde samen met Starcom de campagne zorgvuldig op. Eerst werd The Worst Instagram Account -het hart van de campagne- geseed op diverse blogs en fora. Binnen enkele dagen had Rúnar bijna 6000 volgers. Vervolgens ging de video met zijn verhaal online. Toen brak de conversatie pas echt los. In no time stond The Worst Instagram Account in de viral top 5. Rúnar vulde vanaf dat moment zijn Instagram-account met prachtige, heldere foto’s gemaakt met zijn nieuwe Galaxy S7 en werd overspoeld met reacties en aanmoedigingen. Zijn fans startten #runarforpresident, wat zelfs trending topic werd.

Resultaat
De campagne was enorm succesvol. Hij scoorde 224% boven benchmark en genereerde in korte tijd meer dan 45 miljoen impressies. Rúnars Instagramaccount haalde gemiddeld per post ruim 20% engagement. It’s all about engagement, zeggen ze bij Cheel: vertel een verhaal dat raakt én relevant is en zet het uit in kanalen waar je je doelgroep treft.

Dit is Cheel
Cheel werkt op het snijvlak van digital, retail en reclame. Wij brengen ze samen. Om consistente, overtuigende, aanstekelijke verhalen te creëren, all the way. Voortgestuwd door innovatie en real-time inzichten. We zijn geen reclamebureau, we zijn het netwerk gebouwd voor nu. Geboren uit de Aziatische tech-revolutie en opgegroeid in het digitale tijdperk. Welkom bij Cheel!

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken