Top X Cases: Ruigrok NetPanel

Top X Cases: Ruigrok NetPanel
  • Algemeen
  • 15 jul 2016 @ 14:13
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 15 jul 2016 @ 14:13
  • Sales

Customer Journey MuseumN8 Amsterdam
Opdrachtgever: N8 / Museumnacht Amsterdam Doelstelling: Hoe ziet de customer journey van de Museumnacht bezoekers er uit? Bureau: Ruigrok NetPanel Type: mobile self ethnography en telefonische diepte-interviews

Museumnacht Amsterdam heeft door het onderzoek concrete handvatten om programmering, marketing en communicatie aan te scherpen. Zo blijkt dat veel bezoekers voor het avondje uit met elkaar eten. “De resultaten waren verfrissend en leverden relevante inzichten over de gedachten van onze bezoekers op. Niet alleen tijdens de Museumnacht, maar nu ook daadwerkelijk in de aanloop ernaartoe.” Eric Seleky, Projectmanager N8, Museumnacht Amsterdam


Het Nationaal Bieronderzoek
Opdrachtgever: de Nederlandse Brouwers Doelstelling: Welke biertrends zijn er dit jaar en hoe drinkt de Nederlander het liefst bier? Bureau: Ruigrok NetPanel Type: online kwantitatief onderzoek

Sinds 2008 onderzoekt Ruigrok NetPanel jaarlijks de trends op de Nederlandse biermarkt. Het belangrijkste doel van het onderzoek is het genereren van pers over bier in Nederland. De resultaten van het nieuwste Nationaal Bieronderzoek laten zien dat het bierlandschap in beweging is. Er zit een opmars in de voorkeur voor alcoholvrij en speciaalbier en ook biermixen zoals Radler winnen aan populariteit. 


Evaluatie nieuwe winkelformule KPN
Opdrachtgever: KPN Doelstelling: Hoe reageert op het totaal vernieuwde winkelconcept? Bureau: Ruigrok NetPanel Type: Klantinterviews bij de nieuwe winkels

Uit de interviews zijn heldere inzichten naar voren gekomen over wat er goed gaat en wat er verbeterd kan worden aan de nieuwe winkelformule. KPN heeft onder andere de content in de ‘smart walls’ (grote touchscreen schermen) en de selfservice tablets aangepast zodat deze intuïtiever zijn. De formule is op basis van de resultaten van het onderzoek verder aangescherpt


What’s Happening Online – 2016
Opdrachtgever: Ruigrok NetPanel Doelstelling: Hoe verschillen generaties in gebruik van digitale media? Bureau: Ruigrok NetPanel Type: online kwantitatief onderzoek 

Het jaarlijkse What’s Happening Online?-onderzoek geeft organisaties inzicht in trends en ontwikkelingen op het gebied van internetgebruik, social media, e-commerce en online veiligheid. Doordat het onderzoek al bijna 10 jaar wordt uitgevoerd geeft het een schat aan trendinformatie. De uitkomsten onderbouwen menig businessplan en worden veelvuldig in de pers geciteerd..  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken