Weber: topmerk voor B2C, B2B2C & B2B Versterk je merk met een sterk merk

Weber: topmerk voor B2C, B2B2C & B2B  Versterk je merk met een sterk merk
  • Algemeen
  • 8 mei 2017 @ 14:33
  • 3538 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 8 mei 2017 @ 14:33
  • 3538 x gelezen
  • Sales

Weber is al sinds de oprichting in 1952 hét topmerk voor kwaliteitsbarbecues. Ruim 50 jaar na de introductie van de kenmerkende ketelbarbecue biedt Weber naast briketten-, gasen elektrische barbecues complete buitenkeukens, accessoires, boeken en kookcursussen. Het merk heeft een ijzersterk imago en dat is iets waar bedrijven zich graag mee identificeren. Maar op dat gebied kan er veel meer dan de meeste merken weten.

Dolf Blomhert, Managing Director Benelux bij Weber-Stephen Holland schetst kort de trends: “Het aantal keren dat Nederlanders barbecueën, is in de afgelopen zeven jaar verdubbeld van gemiddeld vier naar acht keer. Belgen zijn jaarlijks goed voor ongeveer twaalf maaltijden die op de barbecue worden bereid, Duitsers voor zestien en Denen gebruiken de barbecue gemiddeld maar liefst meer dan 20 keer per jaar. “Dat is nog altijd minder dan in de Verenigde Staten waar het gemiddelde aantal barbecuessessies uitkomt op zo’n 50 keer per jaar. Maar de groei in Nederland is ingezet en lijkt niet te stuiten. Televisieprogramma’s zoals Grillmasters, Ik BBQ voor jou en Op Hete Kolen, en tientallen barbecueminnende bloggers en -vloggers hebben hier zonder meer een grote bijdrage aan geleverd. Maar er verandert meer: waar barbecueën decennialang het domein van de man was, zien we nu dat vrouwen steeds invloedrijker worden op dit gebied. Zij zijn voor een groot deel ook verantwoordelijk voor de veranderingen in wát er wordt bereid op de barbecue. De gerechten worden steeds gevarieerder en gezonder; het groenten-grillboek van Weber - ‘Weber’s Veggie’ - is nu al een paar jaar een bestseller. Barbecueën kan het hele jaar door en de mogelijkheden zijn eindeloos; van grillen tot bakken en van roken tot wokken. Een compleet menu bereiden op de barbecue is veel makkelijker dan gedacht. Door je te beperken tot hamburger en kipsaté met aardappelsalade en stokbrood, doe je jezelf en je disgenoten echt te kort.”

Sterke marketingproposities
Nederlanders mogen dan een peloton-positie hebben onder alle Europese buitenbakkers en -grillers, ze kennen wél bijna allemaal het merk Weber. De brand awareness van het merk in ons land bedraagt 90% gecombineerd met een zeer hoge likeability. “Dit maakt Weber een merk waarmee andere merken graag in één adem worden genoemd”, zegt Blomhert. “Weber staat voor kwaliteit, innovatie en betrouwbaarheid. Dat biedt sterke marketingproposities voor exposure, PR en promotie van andere merken. We hebben hiervoor een uitgebreid business-to-business programma ontwikkeld. Verschillende grote A-merken hebben in het verleden in Weber de juiste partner vonden om hun activaties een extra boost te geven. De resultaten van de campagnes bewijzen keer op keer dat een Weber barbecue, accessoire, workshop of compleet barbecuefeest in het prijzenpakket de respons duidelijk verhoogt. Maar er zijn veel meer mogelijkheden om de waarde en de aantrekkelijkheid van een campagne te verhogen met producten van Weber, denk maar eens aan een spaaractie of loyaliteitsprogramma.”

Belonen, boeien en binden met Weber
Tot zover over de Business to Business to Consumer-activiteiten van Weber. Want de onderneming heeft minstens zoveel opties voor merken om klanten en medewerkers te belonen, boeien en binden. Blomhert: “Dat zijn zaken waar Weber nog niet zo heel erg om bekend staat: inspirerende sales incentives, bedrijfsevents en producten op maat. Het is natuurlijk heel mooi dat veel bedrijven hun klanten centraal stellen, maar tevreden werknemers die plezier hebben in hun werk is ook heel belangrijk! Immers, als zij het naar hun zin hebben, straalt dat af op klanten. Je kunt je medewerkers stimuleren om betere prestaties te leveren bijvoorbeeld door de beste te belonen met een Weber-barbecueset. Of het salesteam extra middelen aanreiken door onze producten beschikbaar te stellen voor hun relaties. Ook hier leert onze ervaring dat dit altijd enorm wordt gewaardeerd!”

“Weber staat voor kwaliteit, innovatie en betrouwbaarheid, dat biedt sterke marketingproposities”

Talrijke creatieve opties
“De bedrijfsevents- en uitjes zijn ook altijd een groot succes”, vervolgt Blomhert. “Dit kan plaatsvinden op een van onze Grill Academy-locaties door het hele land, maar deze locaties verzorgen ook events ook op locatie. Een gecertificeerde Weber Grill Master geeft een inspirerende kookworkshop terwijl de gasten zich alles goed laten smaken. Uiteraard is er bij een dergelijk event alle ruimte voor een eigen presentatie; wij regelen ook met plezier materialen die daarvoor nodig zijn zoals een beamer en geluidsinstallatie. Het is zelfs mogelijk om de naam en faam van Weber te laten afstralen op je merk. Enkele voorbeelden: een barbecue in de kleur van de organisatie, met het eigen logo op het deksel of handvat, of een barbecueaccessoire in bedrijfskleur met eigen logo. De mogelijkheden om je bedrijfsnaam te verbinden met de kwaliteit van Weber, zijn net zo talrijk, creatief en gevarieerd als wat je aan eten kunt bereiden met onze barbecues en buitenkeukens.” Dolf Blomhert, Managing Director Benelux bij Weber-Stephen Holland

Meer weten?
Voor inzicht in exacte marktgegevens, mogelijke aansluitingen met de doelgroep en doelstellingen, plus het verhaal achter voorbeelden van reeds succesvol uitgevoerde campagnes, maak je eenvoudig een afspraak via www.weber.com of 0513-4 333 22.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken