Diakonessenhuis verkent nieuwe wegen met jong marketingtalent

Diakonessenhuis verkent nieuwe wegen met jong marketingtalent
  • Algemeen
  • 22 jun 2018 @ 10:44
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 22 jun 2018 @ 10:44
  • Sales

SCHAAL+ slaat met Digital Talent Development Programma’s inmiddels alweer twee jaar de brug tussen afgestudeerd toptalent en de arbeidsmarkt. Celine Berends is een van de digitale talenten die is geselecteerd voor het programma waarin projecten bij heel verschillende organisaties zijn opgenomen. Gedurende negen maanden werkt ze als junior marketing ­adviseur bij het Diakonessenhuis.

“Door mijn deelname aan het Digital Talent Development-programma van SCHAAL+ kan ik relevante werkervaring en kennis opdoen en aan de lijve ontdekken welk soort organisatie het best bij mij past”, zegt Celine. “Na een jaar ervaring te hebben opgedaan bij een online marketingbureau ben ik in november 2017 via SCHAAL+ begonnen bij het Diakonessenhuis. Werken bij een ziekenhuis is heel anders omdat ik te maken heb met heel verschillende stakeholders: van patiënten tot specialisten en van de Raad van Bestuur van het ziekenhuis tot potentiële nieuwe medewerkers. Vandaag de dag kiezen patiënten zelf vaak bewust voor een ziekenhuis, het is allang niet meer vanzelfsprekend dat je naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis gaat. Voor de patiënten-doelgroep houd ik mij dan ook bezig met het zichtbaar maken van de dienstverlening en de onderscheidende waarde van het Diakonessenhuis, zowel on- als offline. Daarnaast heb ik een wekelijkse terugkomdag bij SCHAAL+ waarbij successen en uitdagingen van mijn opdracht besproken kunnen worden en ik masterclasses krijg in online marketing, persoonlijke vaardigheden en competenties.”

Geboortezorg-campagne
Het eerste project van Celine betrof de geboorte­zorg van het Diakonessenhuis zichtbaarder te maken. Begin dit jaar heeft zij in samenwerking met een bureau een geboortezorg-campagne opgezet omdat er in de regio Utrecht sprake is van concurrentie tussen meerdere geboortecentra. Celine: “Onze campagne was vooral gericht op zwangere vrouwen, hun partners en vrouwen met een kinderwens. Het doel was deze doelgroep bewust te maken en te informeren over de mogelijkheden die het Diakonessenhuis biedt. We zijn dit op verschillende manieren aangevlogen, onder meer met een Facebook- en Adwords-campagne, en daarnaast met een abri-campagne in Utrecht. De impact van een abri-campagne meten is lastig maar dat we de geboortezorg van het Diakonessenhuis op de kaart hebben gezet, blijkt wel uit de flinke stijging van het aantal unieke websitebezoekers.”

Onderzoek voor nieuwe website
Trudy van den Oosten is Hoofd Communicatie bij het Diakonessenhuis en de leidinggevende van Celine. Over de samenwerking met SCHAAL+ zegt ze: “Het is de eerste keer en het bevalt uitstekend. We hebben de organisatie ingeschakeld vanwege onze groeiende behoefte aan specifieke marketingkennis en -ervaring. Werken met een jonge professional als Celine is bijzonder omdat ze de nieuwste inzichten in het vak meebrengt en een frisse blik heeft op onze werkwijze.” Celine houdt zich naast de geboortezorg-campagne bezig met een nieuwe website voor ons ziekenhuis.  Ze licht de werkzaamheden van Celine toe: “Ze heeft de wensen en behoeften van de organisatie voor een CMS in kaart gebracht. Op basis van een programma van eisen is een nieuw CMS gekozen voor de website. Daarnaast heeft ze een top-taken-onder­zoek gedaan met als centrale vraag waarom bezoekers op onze website komen. Maar ook heeft ze geanalyseerd hoe bezoekers navigeren en aan welke functionaliteiten de nieuwe website moet voldoen.”

Veel leren in anderhalf jaar
Deelnemers van het SCHAAL+-programma gaan in anderhalf jaar tijd aan de slag bij verschillende organisaties voor een periode van zes of negen maanden. “Het mooie daarvan is dat die heel verschillend zijn”, zegt Celine. “Ik weet inmiddels hoe het is om aan bureauzijde te werken en tot augustus werk ik bij een non-profit organisatie. Daarna wil ik graag aan de slag bij een commerciële organisatie waar marketing al verder ontwikkeld is, om bijvoorbeeld meer data-driven te werken. Bij het ziekenhuis maak ik hier al een start mee omdat ik betrokken ben bij de ontwikkeling van de nieuwe website. We zijn nu in de fase van het implementatieplan, ten tijde van de lancering van de nieuwe website ben ik bij mijn tweede opdrachtgever aan het werk. Maar dat ik een bijdrage kan leveren aan de basis van de nieuwe website van het ziekenhuis door mee te denken over strategische keuzes, vind ik heel leerzaam.”

“Gedurende de negen maanden dat Celine in het Diakonessenhuis werkt, kan ze onze unieke organisatiecultuur ervaren en wat die betekent voor de manier van werken”, besluit Van den Oosten. “Hier komen naast vakinhoudelijke aspecten, ook bestuurlijke en medisch-inhoudelijke zaken bij kijken. Wij hopen dat die combinatie Celine zo goed bevalt dat ze na het afronden van het Digital Talent Development-programma terugkomt!”

Tekst: Marjolein Brokkelkamp | Beeld Zuiver Beeld

 

Jong digitaal talent

Het Digital Talent Development-programma van SCHAAL+ speelt in op een groeiende behoefte aan jong talent met actuele digitale marketingkennis en de juiste set aan competenties en vaardigheden. SCHAAL+ doet dit door het werven, selecteren, ontwikkelen en begeleiden van jong digitaal talent. In de programma’s staan kennisverrijking en kennisdeling centraal, naast persoonlijke ontwikkeling en het opdoen van project- en adviesvaardigheden. Weten wat een SCHAAL+- talent kan betekenen voor jouw organisatie? Kijk op www.schaalplus.nl


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken