TOP X Case: Bold statement en intuïtief ontwerp wint twee keer goud.

TOP X Case: Bold statement en intuïtief ontwerp wint twee keer goud.
  • Algemeen
  • 11 jul 2018 @ 13:49
  • 1410 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag
  • 11 jul 2018 @ 13:49
  • 1410 x gelezen
  • Sales

Opdrachtgever: Stedelijk Museum Amsterdam
Doelstelling: Een nieuwe website met een artistiek karakter die ook vertrouwd werkt.
Briefing: ‘A bold statement, something that works for people that are online right now’.
Bureau: Grrr - Creative Digital Agency

Het Stedelijk Museum staat voor vernieuwing en experiment. Het begrip White Cube werd er ooit uitgevonden en ze waren het eerste museum met een audiotour. Dit innovatieve karakter draagt het museum nu nog uit. Op digitaal vlak was het Stedelijk toe aan vernieuwing. Directeur Beatrix Ruf wilde die vernieuwing zowel zien op artistiek als op technisch gebied. Haar briefing aan Grrr: ‘I want a bold statement, something new. And something that works for people that are online today.’ Onder andere door het gebruik van grote letters brengt Grrr de opkomende design trend van webbrutalisme naar het grote publiek. Het systeem dat bestaat uit lijsten herkennen bezoekers uit chat apps en mobiele operating systems. Tegelijkertijd springt het ontwerp in het oog omdat het in tegenstelling tot de meeste museum websites niet leunt op beeld. De receptie onder vakgenoten is positief. De website ontving twee gouden European Design Awards en was daarmee het best bekroonde project. In november presenteren Stedelijk en Grrr de case op de MuseumNext conferentie in New York.

 

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Meest gelezen

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken