Jong marketingtalent werkt inspirerend en motiverend

Jong marketingtalent  werkt inspirerend en motiverend
  • Algemeen
  • 12 sep 2018 @ 11:47
  • 1674 x gelezen
  • Link
  • Sales
  • Geen tag
  • 12 sep 2018 @ 11:47
  • 1674 x gelezen
  • Sales

SCHAAL+ slaat met Digital Talent Programma’s inmiddels alweer twee jaar de brug tussen afgestudeerd toptalent en de arbeidsmarkt. Eén van die jonge talenten is Benjamin Catsburg die zich sinds een aantal maanden vol enthousiasme inzet als content marketeer bij ABN AMRO.

Om de sectorinzichten vanuit de bank optimaal onder klanten te verspreiden, zocht Deborah Wietzes, Manager Marketing Commercial Banking bij ABN AMRO Bank, nieuwe vakspecialisten in haar team: “Doordat ik zelf begin dit jaar gestart ben bij de bank, had ik nog niet duidelijk in beeld welke competenties ik zocht voor dat team. Een collega was enthousiast over de samenwerking met SCHAAL+ en het concept sprak me direct aan. Ik ben van mening dat je als bedrijf open moet staan voor nieuwe talenten en nieuwe ideeën. Het mooie van deze samenwerking is dat we er allemaal beter van worden.”

Strategie
In een gesprek met SCHAAL+ besprak Deborah het profiel: “Ik was op zoek naar iemand die ons kon helpen om de vele sectorspecifieke content op een nieuwe manier in de markt te zetten. Het betreft een continue B2B campagne met steeds een andere sector die centraal staat. Benjamin ging al snel aan de slag en werkt in totaal negen maanden bij ons. Met zijn komst hebben we een palet aan digitale kennis binnengehaald. We werken op een dynamische afdeling waar veel dingen voorbij komen. Het is van belang dat je ergens je tanden in kunt zetten, maar ook dat je inzetbaar bent bij andere projecten. Bij Benjamin gaat dat als vanzelf.”

Die flexibiliteit past Benjamin, hoewel zijn focus ligt op het bereiken van de klant: “Ik bekijk voornamelijk de online kant en onderzoek welke kanalen we nodig hebben om klanten te bereiken, maar ook welk gedrag onze klanten vertonen op de website. Samen met een digitaal mediabureau bedenk ik campagnes en kijk ik hoe we die kunnen optimaliseren.”

Met klantverhalen en sectorrapporten brengt ABN AMRO de kennis van sectoren voor het voetlicht. Deborah: “Dat deden we eerst continu, alle sectoren door elkaar heen, maar nu zetten we elke maand een specifieke sector, zoals leisure of healthcare, in de spotlight. Samen met het team kijken we naar de manier waarop we dat online en offline doen. We hebben nu al een aantal sectoren gedaan en evalueren na elke campagne, zodat we bij kunnen sturen. Het is dan ook belangrijk dat we up-to-date blijven en de nieuwste kennis op marketinggebied direct in kunnen zetten. Daarom is het fijn een jong iemand in ons team te hebben die leergierig en enthousiast is en die ons ook iets komt brengen. Dat is het aantrekkelijke aan de werkwijze van SCHAAL+. We hebben niet alleen iemand in ons team die alleen maar kennis komt absorberen en ervaring komt opdoen. We hebben tegelijkertijd iemand die elke twee weken geschoold wordt en die ons ook van nieuwe kennis voorziet. Het is een mooie wisselwerking.”

Kennis
Dat Benjamin elke twee weken een dag training heeft, is zowel voor hem als ABN AMRO een groot pluspunt. Benjamin: “Ik vind het belangrijk dat ik blijf leren en op de hoogte blijf in mijn vakgebied. Maar ik wil ook een werkplek waar ik gestimuleerd word mijn kwaliteiten verder te ontwikkelen, zowel op inhoudelijk als persoonlijk vlak. Van studiegenoten hoor ik vaak dat er een gat zit tussen de theorie en de praktijk. Dat gat ervaar ik niet, omdat deze trainingen ervoor zorgen dat ik de theorie in de praktijk kan brengen. Er verandert ontzettend veel in ons vakgebied, na een jaar ben je al niet meer actueel. De masterclasses van gerenommeerde online- en adviesbureaus over bijvoorbeeld content marketing en social media zorgen er elke keer weer voor dat ik vol nieuwe ideeën en inzichten op kantoor verschijn. Mijn collega’s profiteren daarvan mee.”

Deborah vult aan: “Ik merk ook dat zijn nieuwe kennis inspirerend en motiverend werkt. Daardoor bekijken we zaken van een andere kant en houden we elkaar scherp. Dat juich ik als manager enorm toe. Bovendien maakt Benjamin deel uit van een groep van tien jonge talenten. Samen werken zij ook een hele dag, tijdens een pressure cooker, aan een actuele case van ABN AMRO. Het betekent voor ons dat we uit argumenten en denkkracht van al die talenten kunnen putten en dat is heel waardevol.”

Persoonlijk
Het werken voor SCHAAL+ brengt Benjamin ook andere skills: “Naast vakinhoudelijke trainingen leer ik ook van mijn collega’s. Daarnaast ervaar ik hoe het is om te werken in een corporate organisatie, hoe de communicatie onderling werkt en hoe ik om kan gaan met het politieke spel. Het is voor mij een geweldige kans om in de keuken mee te kijken, mezelf te ontwikkelen en te ontdekken wat het beste bij me past. ABN AMRO helpt mij in mijn ontwikkeling en Deborah toont oprechte interesse in mijn kwaliteiten. Samen zorgen we ervoor dat mijn eigen kwaliteiten omhoog gaan en ik kan groeien, waardoor ik ook van extra waarde voor de bank kan zijn.”

9 maanden
Hoewel het enerzijds jammer is dat Benjamin het team na negen maanden verlaat, ziet Deborah vooral de voordelen van de samenwerking: “Het tijdsbestek zorgt ervoor dat hij echt volwaardig onderdeel van ons team is. Het is mooi om te zien hoe hij steeds sterker in zijn vak wordt en zijn rol pakt. In de toekomst sluit ik een nieuwe samenwerking met SCHAAL+ niet uit, want het bevalt me zeer goed. Als Benjamin ons gaat verlaten hebben we veel geleerd over hoe we de sectorkennis in kunnen zetten en hoe we hier zelf een vervolg aan kunnen geven in de toekomst. Ik kan nu al zeggen dat we hem zeker gaan missen!”


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken