Jong talent zorgt bij Centraal Beheer voor verfrissende inzichten

Jong talent zorgt bij Centraal Beheer voor verfrissende inzichten
  • Algemeen
  • 27 nov 2018 @ 09:52
  • 1482 x gelezen
  • Link
  • Branded content
  • 27 nov 2018 @ 09:52
  • 1482 x gelezen
  • Sales

Centraal Beheer omarmt via het Digital Marketing Programma van SCHAAL+ jong talent. Ilse Visscher ging als CRO Specialist aan de slag bij de verzekeraar en onder begeleiding van product owner Frits Coers ontwikkelt ze zich, draagt ze bij aan de organisatie en leert ze meer over het vak. ‘SCHAAL+ levert gekwalificeerde talenten die een waardevolle toevoeging zijn voor het team.’

Werken met pas afgestudeerd marketingtalent heeft allerlei voordelen, zowel voor het bedrijf als de gedetacheerde. ‘We merken dat de mensen die van SCHAAL+ komen gemotiveerd zijn en alles aan willen pakken’, zegt Frits Coers, die bij de verzekeraar verantwoordelijk is voor de online sales en marketing van de schadeverzekeringen. ‘Ze zijn ook gericht op samenwerken en voelen zich al snel onderdeel van het team. Verder vind ik het concept van SCHAAL+ heel goed. Afgestudeerden weten vaak nog niet hoe het is om bij een bedrijf in een bepaalde functie te werken. SCHAAL+ is een hele mooie manier om ze kennis te laten maken met verschillende soorten organisaties, zodat ze kunnen uitvinden wat ze willen doen. Als je jong bent heb je vaak allerlei ideeën en verwachtingen, maar je weet pas wat je wilt als je ergens gaat werken.’ Visscher is eveneens enthousiast: ‘Ik heb hiervoor twee jaar bij een klein contentmarketingbureau gezeten en op een gegeven moment wilde ik doorgroeien. Bij SCHAAL+ kan ik mijn digitale marketingkennis verbreden via masterclasses en tegelijk bij organisaties ervaring opdoen. Wat ik nu doe is een heel ander soort werk dan ik voorheen deed, ook kom ik met veel verschillende disciplines in aanraking.’

 

Switch maken

Visscher werkt bij Centraal Beheer als CRO Specialist. Haar taak is het optimaliseren van de online conversies. ‘Mijn voornaamste werkzaamheden zijn het analyseren van gedrag op de website door middel van verschillende programma’s en online feedback van klanten. Aan de hand van die data kijk ik naar mogelijke optimalisatiekansen op de website. Toen ik in het team kwam, kreeg ik de vrijheid om mijn werkzaamheden redelijk vrij in te vullen.’ Die kans heeft het jonge talent met beide handen aangepakt. ‘Ik ben begonnen bij het team dat mensen helpt die al klant zijn. We hebben gekeken naar welke zaken binnen de klantomgeving op de website te optimaliseren zijn en ik heb meegeholpen om een Design Sprint van vijf dagen te faciliteren. Tijdens die dagen ligt de focus op een bepaald onderwerp. In dit geval was dat het voorkomen van (herhaal)schades bij de klant. Na vijf maanden heb ik de switch gemaakt naar een ander team, dat  verantwoordelijk is voor de nieuwe diensten van Centraal Beheer. Dat is meer de innovatie kant van het bedrijf. Ik ben nu onder andere bezig met een A/B-test om het design van de website te testen. Ook onderzoek ik het gedrag van de bezoeker op de website om te kijken hoe we de nieuwe diensten online kunnen optimaliseren.’

 

Flexibel inzetbaar

De flexibiliteit die Visscher heeft getoond is precies wat Coers graag ziet. ‘In het team zitten verschillende specialisten, maar wat helpt is als je verschillende mensen hebt die meerdere dingen kunnen en willen oppakken. Talenten van SCHAAL+ worden breed opgeleid en zitten nog niet vast in bepaalde patronen. Ze willen dingen uitproberen om te ontdekken wat ze leuk vinden en waar ze goed in zijn. Als iemand flexibel inzetbaar is, dan kun je bovendien de pieken en dalen in het werk beter opvangen. Je merkt ook dat jonge mensen andere dingen meebrengen dan werknemers die er al wat langer werken. Je krijgt frisse inzichten van buitenaf, waar het team van kan leren en ook scherp door gehouden wordt. Een jonge nieuwkomer is bijvoorbeeld meer opgegroeid met mobiele apparaten dan mensen die wat ouder zijn. We zijn vaak bezig om de website op een desktop te testen, terwijl heel veel jongeren alleen maar een mobiel hebben, die hebben helemaal geen computer.’

 

Op de voorgrond treden

Niet alleen heeft Visscher veel geleerd, ook heeft werken bij Centraal Beheer haar een stuk zelfverzekerder gemaakt. ‘In een groot bedrijf heb je met meer mensen te maken en dan moet je jezelf ook staande kunnen houden’, zegt ze. ‘Omdat ik daar best wel wat moeite mee had, wist ik niet hoe ik dat het beste aan moest pakken. Je zit vaak in meetings met veel mensen en dan is het weleens lastig om je inbreng te geven. In zo’n grote groep geef ik niet direct mijn mening. Gelukkig heb ik van het team, en van Frits, te horen gekregen dat ik verstand van zaken heb en best wel meer op de voorgrond mag treden. Ze hebben mij daar heel erg bij geholpen en ik heb qua soft skills dan ook enorme stappen gemaakt. Mijn negen maanden bij Centraal Beheer zitten er bijna op. Hierna ga ik negen maanden bij een nieuwe opdrachtgever aan de slag via het traineeship van SCHAAL+. Ik vond het heel erg leuk. Hier heb ik het CRO-vak leren kennen, en voor mij is het steeds duidelijker waar mijn interesses liggen en waar ik mee verder wil. Of ik werken via SCHAAL+ verkies boven werken in loondienst? Op dit moment wel. Ik leer heel veel van de masterclasses en kom met veel verschillende facetten van het vak in aanraking. Ik denk dat ik hier meer van opsteek dan als ik ergens in loondienst was gegaan. Ik merk dat ik me breder heb ontwikkeld dan bij mijn vorige baan.’

 

Jong digitaal talent

SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt en begeleidt jong digitaal talent en levert daarmee een bijdrage aan kwalitatieve en soepele instroom van jonge marketeers en designers. Daarmee dicht SCHAAL+ de kloof tussen een digitale generatie en de arbeidsmarkt van vandaag. In de programma’s staan kennisverrijking en kennisdeling centraal, naast de persoonlijke ontwikkeling en het opdoen van project- en adviesvaardigheden.
Wil je weten wat een SCHAAL+ talent kan betekenen voor jouw organisatie? Kijk op www.schaalplus.nl.


Tekst: BBP Media | Beeld: Zuiver Beeld


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken