[Branded Content] Sidekix wil de perfecte aangever zijn

[Branded Content] Sidekix wil de perfecte aangever zijn
  • Algemeen
  • 3 jun 2019 @ 11:50
  • 8058 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 3 jun 2019 @ 11:50
  • 8058 x gelezen
  • Sales

Het is de ambitie van Sidekix om de perfecte aangever te zijn bij de uitvoering van marketingcampagnes. Het bedrijf heeft verschillende diensten in huis en een schat aan ervaring op het gebied van direct mail, fulfilment, e-fulfilment en klantcontact in het eigen contactcenter. Hierdoor kan Sidekix haar klanten helpen de uitvoering van campagnes volledig te verzorgen.

Al 14 jaar lang is Sidekix een betrouwbare partner voor de Nationale Postcode Loterij. De samenwerking begon toen gevraagd werd of Sidekix het versturen van speciale tickets voor SAIL Amsterdam kon regelen. Door proactief mee te denken, trok het bureau steeds meer taken naar zich toe en nu wordt zelfs het complete traject verzorgd. ‘Het is begonnen met het inpakken en versturen van de prijzen naar de winnaars van de Nationale Postcode Loterij’, vertelt CEO Tjeerd Nijenhuis over de begindagen. ‘Wij hebben daar proactief in meegedacht door websites te ontwikkelen en vanuit daar is ook het verzoek gekomen voor telefonische ondersteuning. Van de expertise die we in de loop der jaren hebben opgebouwd om iedere deelnemer een winnaarsgevoel te geven, in elke fase van de customer journey,  profiteren tegenwoordig steeds meer opdrachtgevers.’ Om de klant van A tot Z te supporten, handelt Sidekix alles af: van direct mail tot fulfilment en e-fulfilment, en er is zelfs een contactcenter in huis. Manager business development Jos Strijbosch geeft toelichting: ‘We printen en versturen de brieven en verpakken en verzenden de gekozen prijzen. Als deelnemers vragen hebben over hun bestelling, dan handelen we dat ook af in ons callcenter. We hebben alles in huis, zodat we onze klanten overal mee kunnen helpen.’

De klant als held
Sidekix neemt taken van opdrachtgevers uit handen, met als doel om van klanten helden te maken. ‘Wij zijn Sidekix en onze payoff is Together Heroes’, legt Nijenhuis uit. ‘Wij stellen ons op als de aangever en bondgenoot die de klant laat scoren . Dat doen we door mee te denken en te adviseren in hoe we campagnes succesvol kunnen uitvoeren. Renewi vroeg ons bijvoorbeeld om hun afdeling klantenservice te ondersteunen bij het inplannen en ophalen van de containers voor zakelijke klanten. Door te vragen wat we nog meer voor ze konden betekenen, doen we nu ook drukwerk voor Renewi. Zo ontstaat er een wisselwerking tussen de verschillende disciplines. We hebben klanten die van een of twee diensten gebruikmaken, maar we kunnen echt alles voor ze verzorgen.’ Strijbosch gaat hier dieper op in: ‘Wij kunnen bedrijven uitstekend ondersteunen met het uitvoeren van de plannen. Hoe eerder we bij het project zijn betrokken, hoe beter dat is. Om even een voorbeeld te geven: stel dat een bureau 500.000 pakketten wil versturen. Als je het pakketje anders verpakt, dan is het geen pakket meer maar een brievenbuspakje. Daarmee bespaar je 2 euro per pakje en bij 500.000 stuks heb je het al snel over een miljoen euro die wordt bespaard. Zo zijn er veel meer details in een campagne die van invloed zijn op het budget.’

“Bij de uitvoering van marketing- campagnes gaan we geen uitdaging uit de weg”
- Tjeerd Nijenhuis

Langdurige samenwerking
Voor Sidekix is de ideale samenwerking een partnership voor de lange termijn. ‘Dat is de manier van samenwerking die we voor ogen hebben’, stelt Nijenhuis. ‘Als je een goede relatie met elkaar hebt, dan kun je samen succesvol worden.’ Strijbosch haakt daarop in: ‘Het is daarom belangrijk dat we een klik hebben met onze klanten. We hebben veel contact met ze en we nodigen ze altijd uit om het bedrijf te zien, zodat ze de sfeer en de cultuur kunnen proeven. Het gaat ons echt om de samenwerking op lange termijn. Het gaat ons er niet per se om de laagste prijs te kunnen bieden. Wij zijn liever de beste dan de goedkoopste.’

Alles onder één dak
Voor Sidekix is het van cruciaal belang dat alle diensten in-house zijn. ‘We hebben alle disciplines onder één dak en daar ligt ook onze kracht’, zegt Nijenhuis. ‘Hierdoor hebben we korte doorlooptijden en kunnen we waarmaken wat we beloven. Misschien kunnen we kosten besparen door te outsourcen, maar we willen gewoon niet afhankelijk zijn van een derde partij.’ Strijbosch vult hem aan: ‘Voor Miljoenenjacht moeten alle bingokaarten op tijd beschikbaar zijn, anders kunnen de mensen niet meespelen. Die deadline is écht heilig.  Verder krijgen we ook producten uit Azië en die komen vaak te laat binnen. Dan zijn wij zo flexibel om te kunnen opschalen en gaan we desnoods ’s nachts door. Als wij dat gaan uitbesteden aan anderen, dan maak je niet alleen kosten in de communicatie, maar erger is dat je het dan niet meer kunt waarmaken, want je hebt het zelf niet meer in de hand. We zijn misschien niet uniek in wat we doen, maar we zijn wel uniek in het invullen van het volledige traject. We hebben concurrentie op deelgebieden, maar we hebben geen concurrenten die het totaaltraject kunnen invullen, van het begin tot het einde. Omdat wij dat wel kunnen, zijn we echte sidekicks.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken