Nima Marketing Day en Esprix
Voor de rubriek CMO in het diepe voelt hoofdredacteur Kel Koenen Mira van Houwelingen van CheapTickets.nl aan de tand.
Vanaf pagina 35 de Nima Marketing Day Special met 38 interviews met de sponsoren en in het hart van het blad het complete programma van het marketingfestival van het jaar!
En vanaf pagina 44 volop aandacht voor alle winnende cases, adverteerders en bureaus van de Esprix Awards.
En verder:
Deel 23 van MarketingAffairs van Julian Stevense van Brandgurus.
Een analyse van de hand van senior redacteur Peter van Woensel Kooy met als titel Swoosh versus stripes; Nike vs Adidas. Aan het woord komen onder meer Peeter Verlegh, Cindy Fleur, Klaus van den Berg, Maartje van den Hurk en John de Vries.
Voor Mens in de marketingmix; hunkering naar echtheid sprak Peter van Woensel Kooy met Dave Frauenfelder van KPN, Daan Muntinga van Mensch, Lotte Willemsen van UvA en Jelle Krikke van Coca-Cola.
De nieuwe column van Anders Jansen: In ‘goed’ we trust.
Mark Ritson was in Nederland op uitnodiging van de BvA, en voor wie het gemist heeft…hoofdredacteur Kel Koenen praat je bij: ‘Wees nederig; je merk is niet het centrum van het universum’. CMO's Brieke Hillen van AkzoNobel, Stijn Mentrop van McDonald's Nederland, Christina Berta Jones van Picnic, Baukje ter Huurne van NOCNSF en Henriette van Swinderen van BvA geven ook hun kijk op de avond met de Engelse marketingprofessor.
In deel 39 van The art of positioning praten Trudelies van der Poel en Marc Oosterhout je bij over merkcoherentie of, beter gezegd, het gebrek eraan: ‘Wat me opviel tijdens de San-jurering was dat als we het onderdeel social media bekijken binnen de cases er nauwelijks gedacht werd vanuit merkconsistentie; zo verschilden de social campaigns van Kruidvat en Hema nauwelijk van elkaar.’
Milan van Vugt, Head of Content en Partnerships bij Initiative, IPG Mediabrands, stekt dat ‘emotie de enige merkwaarde is die er op lange termijn toe doet, ook bij werving.’
In de rubriek De Campagnes leidt curator Ralph Keuning de lezers van MarketingTribune langs ArtZuid 2025.
Yvonne van Sark, Partner/Adviseur bij Youngworks, gaat in op jongeren en geld in de rubriek MarketingTrends: ‘Geld is voor jongeren een superbelangrijk onderwerp; met geld kunnen ze allerlei spullen en ervaringen kopen en zo hun identiteit ontwikkelen en uitleven. Geld is voor jongeren een route op weg naar autonomie.’
Hoofdredacteur Imke Walenberg cureert voor Marketingfacts Focus een aantal artikelen die de afgelopen weken op Marketingfacts verschenen: Vallen, opstaan en vooruitzien; marketing tussen lef en logica.
Als vaste afsluiting in het blad de rubriek WTFAQ van redacteur Nanny Kuilboer. Dit keer in het teken van Eurostar, om alvast in vakantiesfeer te komen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation