Coca-Cola en WNF samen voor de ijsbeer

Coca-Cola en WNF samen voor de ijsbeer
  • Algemeen
  • 21 jan 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

WNF en Coca-Cola voeren samen campagne voeren voor bescherming van de Noordpool, het leefgebied van de ijsbeer. Het zee-ijs in het Arctisch gebied smelt zo snel dat de ijsbeer zijn 'huis' dreigt te verliezen. De campagne Arctic Home vraagt in zestien Europese landen, waaronder Nederland, aandacht voor die situatie. WNF en Coca-Cola hopen daarnaast zoveel mogelijk geld in te zamelen om het icoon van de Noordpool een toekomst te geven. De campagne wordt in 2014 en 2015 herhaald.

Het Arctisch gebied warmt twee keer zo snel op als de rest van de wereld. Het zee-ijs neemt elk decennium 's zomers met ongeveer 11 procent af. 's Winters vriest de zee nog wel dicht, maar 's zomers blijft er steeds minder ijs liggen. Verwacht wordt dat ergens tussen 2030 en 2050 de Noordpool 's zomers voor het eerst ijsvrij is, aldus het persbericht. Voor ijsberen is dit een dramatische ontwikkeling. De dieren zijn voor hun voedsel afhankelijk van zee-ijs. Alleen door betere bescherming van hun leefgebied kunnen ijsberen overleven in het Arctisch gebied dat snel verandert.

Arctic Home
De campagne Arctic Home vestigt de aandacht op de benarde positie van de ijsbeer én de kansen om zijn leefgebied te behouden. Door het koppelen van de natuurkennis van WNF aan de marketingkracht van Coca-Cola bereikt de campagne een Europees miljoenenpubliek. Vele miljoenen verpakkingen van Coca-Cola zijn voorzien van een speciaal ontwikkelde uiting met ijsberen. Het ingezamelde geld besteedt WNF onder meer aan onderzoek en projecten om het leefgebied van ijsberen te beschermen, met name in Canada en Groenland. Op die plek blijft het zee-ijs 's zomers het langst liggen.

Krachtenbundeling
Hessel de Jong, general manager Coca-Cola Benelux: 'IJsberen zijn al meer dan 90 jaar een geliefd onderdeel van de iconische Coca-Cola-reclames. Omdat we ons zo verbonden voelen met deze dieren willen we graag helpen een positievere toekomst voor hen en hun leefgebied te creëren. Wij zijn er trots op dat we onze bestaande samenwerking met WNF uitbouwen met Arctic Home. Wij geloven dat we door het bundelen van onze krachten en met steun van het grote publiek meer kunnen bereiken dan we ieder afzonderlijk zouden kunnen.'

Arctic Home maakt deel uit van de internationale samenwerking tussen Coca-Cola en het WNF die sinds 2007 bestaat. Het partnerschap richt zich op verduurzaming van de bedrijfsvoering van Coca-Cola en bescherming van belangrijke zoetwatergebieden. Er zijn afspraken over verminderen van het watergebruik, duurzame landbouw en verlaging van de CO2-uitstoot. Uitgebreide informatie over de campagne en het doen van donaties is te vinden op www.arctichome.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken