Van Der Peet naar Beyen Meyer
- Algemeen
- 3 okt 2013 @ 11:25
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 3 okt 2013 @ 11:25
- Redactie MarketingTribune
Creatief Lodewijk van der Peet vertrekt bij bureau Rademakkers en versterkt per direct bureau Beyen Meyer. Peter Hoitinga bevestigt het nieuws en komt morgen met een persbericht. 'Beyen Meyer wordt gereorganiseerd, er zijn twee creatieve kapiteins op een schip.' De andere kapitein is Edward Bardoul. Hoitinga draagt de dagelijkse leiding over aan Van Der Peet en wordt zelf strategy director.
De naam van Van Der Peet (foto) wordt al als aanspreekpunt op de site van Beyen Meyer genoemd. Hij staat ook nog op de foto bij zijn 'oude' bureau Rademakkers. Het nieuws gonsde rond tijdens de opening j.l. donderdag van geluidsstudio MacLoud. Joost Rademakers, naamgever en directeur van Rademakkers: 'Ja, dit gebeurt in onderling overleg. Lo blijft betrokken bij ons bureau, hij bouwt zijn activiteiten af.'
Een opvolger is nog niet benoemd. 'Er is geen accute noodzaak, we nemen de tijd', aldus Rademakers. Hij bevestigt dat 'zoals bij alle bureaus' de budgetten onder druk staan maar dat het Rademakkers op de Amsterdamse Willemsparkweg behoorlijk voor de wind gaat. 'Zo hebben we net in een pitch de internationale klant Vitatalalay gewonnen. Daarnaast werken we voor grote opdrachtgevers als GVB, Brand New Day, Riviera Maison en de Nederlandse Energie Maatschappij.' De NEM-advertentie 'Jokkebrokken' is de beste print-advertenties aller tijden, volgens de reclamedeskundige van de Volkskrant-redactie Scato van Opstall.
Beyen Meyer weer van Meyer
Na een korte uitstap is ook de legendarische oprichter creatief Paul Meyer weer terug achter de schermen bij Beyen Meyer. Als aandeelhouder. Via een reverse buy out kocht hij Karel Beyen uit, nadat Beyen hem had gevraagd voor hoeveel hij Meyer kon uitkopen. Nadat Meyer een bedrag genoemd had, stelde Meyer voor de rollen om te draaien en gebeurde het tegenovergestelde: Beyen eruit. Een staaltje van topcreativiteit in de wereld van bureaumanagement, menen verschillende vakgenoten.
Dat Van Der Peet creatief directeur Edward Bardoul opvolgt bij Beyen Meyer ontkent bureaubaas Peter Hoitinga. 'Lodewijk is al langer freelancer voor ons. Ik ben bezig met een reorganisatie, de komende tijd zijn er twee creatieve kapiteins op dit schip. Lodewijk van der Peet is per 1 oktober in dienst getreden bij BeyenMeyer als managing director. Hij neemt hiermee mijn taken over. Ik ga me binnen het bureau toeleggen op strategie in de functie van strategy director. Daarnaast zal Lodewijk van der Peet ook actief zijn als creative director.' (PvWK)
Meer informatie over Beyen Meyer staat hier.
Meer over bureau Rademakkers vindt u hier.
- Paul Meyer
- Rademakkers
- Beyen Meyer
- Peter Hoitinga
- reverse buy out
- Lodewijk van der Peet
- Edward Bardoul
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing