Pharmafilter wint Accenture Innovation 'Health' Award

Pharmafilter wint Accenture Innovation 'Health' Award
  • Algemeen
  • 10 nov 2013 @ 00:39
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsTechnologieInnovatie

Pharmafilter heeft vrijdag de zevende editie van de Accenture Innovation Awards gewonnen in de categorie ‘Health’. Pharmafilter is hiermee één van de zes winnaars van de Blauwe Tulp, een juryprijs in zes verschillende categorieën. Met de uitreiking van de Blauwe Tulpen en de Groene Tulp, een publieksprijs, zijn cheques overhandigd die in totaal ruim 250.000 euro aan mediawaarde en advies vertegenwoordigen.

Pharmafilter is een systeem dat afvalwater van zorginstellingen zuivert, Daarnaast zorgt het voor sneller, veiliger en hygiënischer werken voor verpleegkundigen en transportpersoneel, vermindering van vast afval en afvaltransport binnen en buiten de instelling - wat kosten bespaart. Pharmafilter voert zowel afval als afvalwater af via de riolering. Op locatie wordt het water ontdaan van onder meer medicijnen, röntgencontrastvloeistof en hormoonverstorende stoffen.

Delphi screener en WheelDrive
Pharmafilter werd in de categorie Health verkozen boven de Delphi screener en WheelDrive. De Delphi screener is een vrouwvriendelijke medische zelftest waarmee baarmoederhalskanker thuis kan worden vastgesteld. WheelDrive staat voor hulpaandrijving voor gebruikers van rolstoelen, dat dankzij het ‘true-snap-on-principe’ zonder aanpassingen kan worden toegepast op bijna alle gangbare rolstoelen.

Accenture Awards
Accenture reikt de awards jaarlijks uit om innovatieve prestaties te erkennen. Daarnaast brengen de Innovation Awards startups, multinationals, universiteiten, investeerders en andere relevante partijen bij elkaar om innovatie te stimuleren en te versnellen.

Dit jaar schreven bijna duizend concepten zich in, beoordeelden 125 juryleden in zes industrieën en één groene categorie de inzendingen en stemden bijna 85.000 mensen op de publieksprijs. Daarnaast werd voor het eerst een zakelijke onderscheiding (Innovator of the Year Award) uitgereikt aan een persoon die in het afgelopen jaar een buitengewone bijdrage heeft geleverd aan innovatie in Nederland.

Innovation Experience
De uitreiking van de Accenture Innovation Awards werd vrijdag afgesloten met de Innovation Experience. Hier waren de beste innovatieve concepten van Nederland aanwezig en vertelden sprekers uit binnen- en buitenland over hun visie op innovatie.

Innovatie: ideeën én executie
‘Het gaat bij innovatie om drie dingen: nieuwe vormen van samenwerking, executiekracht en duurzaamheid,’ aldus Manon van Beek, directeur van Accenture Nederland. ‘Gelukkig is het Nederlandse bedrijfsleven koploper in het investeren in Research & Development van universiteiten en onderzoeksinstituten. Echter, wij zien dat innovatie nog steeds niet altijd tot de gewenste resultaten leidt. Uit ons recent onderzoek naar innovatie blijkt dat de tevredenheid met name op gebied van commercialisatie de laatste vier jaar behoorlijk is gedaald.’

‘Wij hebben het pas over innovatie als er niet alleen sprake is van ideeën, maar ook van executie,’ legt Van Beek uit. ‘Daarnaast zijn we bij Accenture overtuigd dat daaruit winst en groei samen gaan met duurzaamheid. Want innovatie is ook nodig om doelstellingen als het verlagen van CO2-uitstoot te behalen.’

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken