Constamed lanceert multimediale promotiecampagne

Constamed lanceert multimediale promotiecampagne
  • Algemeen
  • 12 feb 2014 @ 06:00
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • HuisartsCampagnesPatiëntrelatieTechnologie

De eerste campagne voor Constamed, een online en mobiel platform voor patiënten en huisartsen, heeft deze week het levenslicht gezien met een omslag rond Metro Gezond, een radiocommercial, billboardreclames en advertenties in diverse dagbladen. B-Total Strategic Communications heeft de campagne, strategie, branding en het brand design ontwikkeld.

’E-consult is een term die al jarenlang in de medische zorg wordt gebruikt, maar met de komst van Constamed is het écht toegankelijk voor heel Nederland. Het platform is een aanvulling op de bestaande huisartsenzorg en een extra service voor patiënten,’ zegt Bas Uytdenhouwen, strategic manager bij B-Total Strategic Communications. De website en bijbehorende app zijn een uitkomst voor de ‘ik-heb-nu-geen-tijd’ en ‘ik-wacht-het-nog-even-af'-patiënt.

‘Helpende hand' en Aart Staartjes
B-Total heeft ‘de helpende hand van de huisarts’ ontwikkeld, die zowel in de communicatie naar patiënten als in de benadering van huisartsen een centrale rol speelt. Deze hand, ondersteund door kleine scenario’s die typische niet-urgente problemen aanraakt, speelt de hoofdrol in de multimediale campagne. Aart Staartjes spreekt de commercials in. Uytdenhouwen: ‘Staartjes heeft de perfecte stem: rijk aan levenservaring en vertrouwd.’

Huisartsen worden van het platform op de hoogte gesteld en uitgenodigd om deel te nemen door middel van Direct Mail. Na aanmelding ontvangen zij een praktijkpakket om hun deelname kenbaar te maken aan patiënten. De patiënten worden daarnaast benaderd met met de inzet van abri’s, PR, online marketing, Facebook, radiocommercials en billboards op RTL4 rondom De Klok en RTL Boulevard.

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken