[Congres Dance & Brands] - interview keynote Frank Houben - director Branding en Customer Experience KLM

[Congres Dance & Brands] - interview keynote Frank Houben - director Branding en Customer Experience KLM
  • Algemeen
  • 18 sep 2014 @ 09:01
  • 24930 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMiddelenTrends

‘Net als muziek zijn wij grensoverschrijdend’, zegt Frank Houben (43), verantwoordelijk voor het merk KLM wereldwijd Hij spreekt samen met AlbertJan Prevoo, director Customer Media & Brand Partnerships, tijdens het a.s. Dance & Brands event op 17 oktober, een event dat geen marketeer op zoek naar insights over 'millenials' mag missen. Een nadere kennismaking. Zelf staat Frank nog geregeld achter de draaitafels en heeft hij dance events georganiseerd. ‘Doordat ik zelf draai weet ik wat muziek met mensen kan doen.’

Muziek verbindt mensen wereldwijd, en dat is volgens Houben gelijk de link met KLM. ‘Wij zijn ook grensoverschrijdend. Verder zijn de Nederlandse dj’s muziek pioniers en is KLM als wereldwijde luchtvaartmaatschappij in een klein land ook pionier. Bovendien komen zes van de tien beste DJ’s (DJMag Top 100) uit Nederland en zij vliegen de wereld rond.’

Geëngageerd partnership
‘Dance as a reason to connect, travel and fly with KLM’ en de slogan ‘KLM carrier of the world’s best DJs’ wordt door Houben en Prevoo overal uitgedragen. Houben: ‘We willen als KLM niet gewoon een event sponsoren met logo’s. Onze strategie gaat verder en de samenwerking dieper. We zijn partner van Sensation (ID&T) en de wereldtour van Armin van Buuren ‘Armin only Intense’. We maken bijvoorbeeld video content van deze de tour en die zetten we op KLM YouTube. Ook zijn we partner van het ADE en het Amsterdam Music Festival (met ID&T/ALDA/DJMag). Het ADE trekt meer dan 300 duizend mensen uit de hele wereld. Tijdens het Amsterdam Music Festival op 18 oktober in de Amsterdam Arena wordt de nieuwe nr 1 DJ bekend gemaakt. Tijdens dit moment gaan we op een WOW manier connectie maken met de geëngageerde bezoekers. We willen op een relevante en originele manier zichtbaar zijn en meegaan in de flow van de avond. Alles draait om de beleving.’

Win-win
Electronic Dance Music (EDM) is volgens Houben nog steeds een groeimarkt met nu al wereldwijd een omzet van circa 6,2 miljard dollar. Groei, die vooral veroorzaakt wordt door internet en festivals. ‘Steeds meer mensen reizen om wereldwijd events te bezoeken. Wanneer wij in zee gaan met dj’s dan is het een win win situatie. We delen onze netwerken. Zo krijgen we meer brand ambassadors en verbreden we onze markt. Hoe wij als KLM daarin onze plek in de EDM-sector hebben gevonden gaan we tijdens het Dance& Brands event uitleggen.’ (CL/PvWK)

Bureau First Day of Spring organiseert met BBP Media en MarketingTribune het eerste internationale congres over dance & Millennial marketing: Dance & Brands. Een dag vol inzichten en inspiratie. Bent u er ook bij 17 oktober bij Dance & Millennial Marketing Conference in het Concertgebouw? Klik hier voor meer info, de overige sprekers en voor de laatste kaarten! D&B vindt plaats binnen ADE, de week van het Amsterdam Dance Event.

Lees hier de voorbeschouwing op MarketingFacts. Volg D&B op Twitter: #DanceandBrands


Klik hier voor kaarten



Frank Houben (KLM): ‘Net als muziek zijn wij grensoverschrijdend’

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken