[Congres Dance & Brands] - interview mediatopman en house-liefhebber Ruud Hendriks, dagvoorzitter

[Congres Dance & Brands] - interview mediatopman en house-liefhebber Ruud Hendriks, dagvoorzitter
  • Algemeen
  • 23 sep 2014 @ 09:35
  • 19234 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • InterviewTrends

‘Dance verbindt en geeft energie’, zegt Ruud Hendriks. Deze bekende vakgenoot is dagvoorzitter tijdens het a.s. Dance & Brands event op 17 oktober, een event dat geen marketeer op zoek naar insights over 'millenials' mag missen. Een nadere kennismaking. Hendriks (55) is ondernemer en aandeelhouder in zo’n 170 kleine bedrijven, en co-founder van Startupbootcamp. ‘Ik heb een voorliefde voor muziek in het algemeen en voor progressive en techno in het bijzonder. Wat mij met Dance verbindt is vrijheid, verbondenheid en energie.'

'Ik vind het goed als bedrijven zich verbinden met House', zegt Hendriks, een muziekstroming die hij graag met een hoofdletter geschreven ziet. 'Dance is heel veel jaren populair en is één van de langst bestaande stromingen in de popmuziek. Dat wordt niet altijd ingezien. Mijn eerste houseplaat was I feel love’ van Donna Summer. Die kwam al ergens in 1975 als tophit binnen. Soul muziek had hoogtepunten in de jaren zestig/zeventig. Daarentegen houdt house muziek – met alle subvormen - zich al veertig jaar staande. Grote dj’s als Carl Cox zijn van mijn leeftijd.’

Achter de draaitafel
Hendriks staat zelf ook nog regelmatig achter de draaitafel. Hij maakt wel een duidelijk onderscheid tussen EDM en Progressive/techno. ‘Dj Sander Kleinenberg heeft ooit gezegd dat EDM is als met iemand naar bed gaan en in no time het hoogtepunt bereiken, terwijl progressive/techno er vier uur over doet.’

Frisse uitstraling
Hendriks vindt het een goed idee als bedrijven c.q. merken zich met Dance verbinden. Een goed voorbeeld noemt hij Red Bull, maar ook Pioneer dat partnerships aangaat met dj’s, én KLM dat vluchten regelde naar de Miami Winter Music Conference. ‘Ik denk dat veel méér merken zich met Dance kunnen associëren. Vodafone zou er ook goed bij passen. Dance past bij merken met een frisse uitstraling.’

DDWD
Dan haalt Hendriks een gesprek aan met Matthijs van Nieuwkerk tijdens een uitzending bij de DWDD. ‘We hadden het over mijn voorliefde voor Dance. Van Nieuwkerk vroeg me of ik dan ook aan de pillen zat. Onzin natuurlijk. Als hij van Jimmy Hendrix houdt betekent dat toch ook niet dat hij LSD slikt. Het is jammer dat dat imago nog aan Dance hangt.’ Dan benadrukt Hendriks dat het een aanrader is om naar het Dance & Brands Event te komen. ‘Er komen gepassioneerde sprekers die de kansen laten zien van de koppeling tussen merken en deze muziekstroming. Dance is een sterke stroming, die nog volop groeikansen heeft.’ (CL/PvWK)

Bureau First Day of Spring organiseert met BBP Media en MarketingTribune het eerste internationale congres over dance & Millennial marketing: Dance & Brands. Een dag vol inzichten en inspiratie. Bent u er ook bij 17 oktober bij Dance & Millennial Marketing Conference in het Concertgebouw?
Klik hier voor meer info, de overige sprekers en voor de laatste kaarten! D&B vindt plaats binnen ADE, de week van het Amsterdam Dance Event.

Lees hier de voorbeschouwing op MarketingFacts. Volg D&B op Twitter: #DanceandBrands

Klik hier voor het interview met keynote-spreker Frank Houben (KLM)
.


Klik hier voor kaarten


Ruud Hendriks, House-expert, ondernemer, aandeelhouder in zo’n 170 kleine bedrijven, en co-founder van Startupbootcamp is dagvoorzitter tijdens Dance & Brands.
 



Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken