Globrands en Koeweiden Postma ontwikkelen identiteit en campagne voor introductie van nieuw jeugdzorgstelsel

  • Algemeen
  • 31 dec 2014 @ 15:35
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesPitchesJeugdzorgSamenwerking

Na een strategische pitch tussen drie bureaus heeft een joint venture tussen de gemeente Amsterdam en 23 zorginstellingen gekozen voor de combinatie Globrands naming & brand strategy en Koeweiden Postma. Zij hebben een identiteit en campagne ontwikkeld voor de introductie van het nieuwe jeugdzorgstelsel in Amsterdam.

In 2015 wordt de gemeente verantwoordelijk voor de jeugdzorg en staan er Ouder- en Kindteams klaar voor alle kinderen en ouders in Amsterdam. Elk Ouder- en Kindteam bestaat uit ouder- en kindadviseurs, jeugdverpleegkundigen, jeugdartsen, jeugdpsychologen en assistenten. Als het nodig is, kan de adviseur specialistische hulp inschakelen en gebruik maken van de expertise van de andere professionals uit het team. De ouder- en kindadviseur zijn verdeeld over de stad. en elke school heeft een ouder- en kindadviseur. Hij of zij is makkelijk en snel bereikbaar voor kinderen en ouders. Hierdoor kunnen problemen sneller worden gesignaleerd en opgelost.

‘Om jou’
Het nieuwe jeugdzorgstelsel wordt geïntroduceerd onder de naam Ouder- en Kindteams Amsterdam. De campagne heet ‘Om jou’, want het draait volgens de creators ‘Om jou’.

 

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken