Tandartstaxi ixorg maakt eerste rit

Tandartstaxi ixorg maakt eerste rit
  • Algemeen
  • 5 dec 2014 @ 09:30
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZorgverzekeringMondzorgMarktwerking

Ixorg presenteert opnieuw Louis, en die neemt geen blad voor de mond: ‘November en december zijn de maanden waarin grote zorgverzekeraars miljoenen aan marketingbudget spenderen. Doel is klanten afpakken van de concurrent. Of zorgen dat klanten blijven. Dit jaar zijn die grote budgetten voor veel consumenten een doorn in het oog. Liever hadden ze gezien dat de premies niet omhoog waren gegaan. Het tegendeel is het geval.'

Ook de premie van de aanvullende tandartsverzekering is bij bijna alle zorgverzekeraars omhoog gegaan. Daarom komt ixorg met Louis. Ook hij ergert zich dood en neemt het op tegen de hoge premies van de tandartsverzekering. Bovendien wil hij een bijdrage leveren aan het toegankelijk en betaalbaar houden van mondzorg. In zijn maidenspeech is dat te zien. Maar hij trekt ook het land in. Bijvoorbeeld als Tandartstaxi. Gistermiddag was zijn eerste rit.

Tandartstaxi
De eerste passagier in de Tandartstaxi was Sybo Adema uit Amersfoort. Ondanks het feit dat hij in Amersfoort woont, gaat hij nog steeds naar zijn tandarts in Amsterdam, waar hij eerst woonde. Het telefoontje van zijn tandarts Francien Stevens met het aanbod om hem door de Tandartstaxi op te laten halen voor zijn afspraak kwam als geroepen omdat hij van zijn werk - docent op Scholengemeenschap de Heemgaard in Apeldoorn - moest komen.
Nieuw verhaal
De gratis Tandartstaxi, bedacht door TheBrandHotel uit Amsterdam, is bedoeld als sympathieke geste, maar natuurlijk ook om aandacht te trekken, geeft Toine Beljaars, directeur van ixorg toe. ‘Als nieuwkomer heeft ixorg immers geen grote marketingbudgetten, maar wel een voor Nederland nieuw verhaal. Dat verhaal is, dat voor mensen met een goed gebit die twee keer per jaar op controle gaan, één keer per jaar naar de mondhygiënist en af en toe een gaatje hebben, zelf sparen goedkoper is dan een aanvullende tandartsverzekering.’

‘Maar met alleen sparen houden veel mensen toch een knagend gevoel,’ aldus Beljaars. ‘Want wat als ze een ongeval krijgen waarbij ze flinke schade aan hun gebit oplopen? Ze kunnen in Nederland nergens een losse tandartsverzekering krijgen die alleen dekt bij een ongeval. Bijvoorbeeld door een val of door een hockeybal tegen je gebit. Daarom is ixorg bedacht. Die biedt als enige in ons land de combinatie van sparen én een dekking bij ongevallen. Op deze manier levert ixorg ook een bijdrage aan het toegankelijk en betaalbaar houden van de mondzorg in Nederland.’

Social media
De Tandartstaxi kan aangevraagd worden door mensen die naar een afspraak bij de tandarts gebracht willen worden en daarna weer naar huis. Dat kan op de Facebookpagina van ixorg. De verrichtingen van de Louis met zijn Tandartstaxi zijn de volgen op social media met de hashtag #Louisforpresidental.

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken