Zorgmarketing jaaroverzicht: juli, augustus en september

  • Algemeen
  • 25 dec 2014 @ 13:00
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieMarktwerkingOverheidKwaliteit

MarketingTribune Zorg blikt deze week terug op het afgelopen jaar met artikelen en interviews, die eerder dit jaar op de site zijn geplaatst. Vandaag de maanden juli, augustus en september. Van de tram als communicatiemiddel en crowdfunding voor goede jeugdzorg tot klantenbinding en realtime marketing op Twitter.

Realtime marketing, Twitter en het Zorgmarketingfestival (september)
Suzanne Ekel is marketingdirecteur van Twitter Nederland en één van de sprekers op het Zorgmarketingfestival. De vraag die tijdens het evenement centraal staat: Welke kansen biedt Twitter als conversational platform voor de zorgsector? Ekel vertelt: ‘Zorginstellingen zouden Twitter niet alleen moeten gebruiken als platform om te zenden, maar ook om te interacteren.’...

Breda is voorbereid op decentralisatie en bezuinigingen (augustus)
De gemeente Breda, negen zorginstellingen, twaalf vrijwilligersorganisaties en Zorgvoorelkaar.com hebben de handen ineen hebben geslagen om de huidige uitdagingen in de zorg - de decentralisatie van AWBZ-taken en bijkomende bezuinigingen - het hoofd te bieden. De case study bewijst: samenwerken in de informele zorg loont…

Zorgmarketing: klantenbinding en positieve ervaringen (september)
Hester van Thiel is namens Mixe healthcare marketing betrokken bij de organisatie van het Zorgmarketingfestival. Wat spreekt Van Thiel aan in zorgmarketing? Waar liggen kansen voor zorgmarketeers? En wat zijn belangrijke trends? ‘Het is belangrijk om patiënten aan je te binden en om ambassadeurs te creëren die hun positieve ervaringen delen,’ meent zij…

Marathonopnames voor nieuwe medische EO-serie (augustus)
Ruim dertig zorginstellingen zijn in mei 24 uur gevolgd voor de nieuwe EO-serie ‘Zij houden Nederland in leven’. Vanaf 3 september zien kijkers in vijf afleveringen de Nederlandse gezondheidszorg op een unieke manier van binnenuit. Er is door honderdvijftig filmmakers met zeventig camera’s op hetzelfde moment gefilmd…

Voorlichtingscampagne: ‘De mensen van de ambulance’ (september)
De driejarige landelijke voorlichtingscampagne ‘De mensen van de ambulance’ is in maart van dit jaar van start gegaan. Met de campagne wil de ambulancesector het publiek beter informeren over ambulancezorg zodat mensen meer begrip krijgen voor de werkwijze van ambulancehulpverleners. Ambulancepersoneel is zelf boegbeeld van de campagne…

Buro Lima strijdt met crowdfunding voor goede jeugdzorg (juli)
Buro Lima biedt met het Lima Huis in het Brabantse Heeswijk-Dinther een thuis voor kinderen met een intensieve hulpvraag, bijvoorbeeld als gevolg van een lichamelijke of verstandelijke beperking. Maar nog dit jaar moet Buro Lima verhuizen, omdat de tijdelijke vergunning afloopt. Een verhuizing kost veel geld, maar crowdfunding lijkt uitkomst te bieden…

DC Klinieken wil naamsbekendheid vergroten met tram (augustus)
DC Klinieken staat voor medische zorg zonder wachtlijst. In twaalf klinieken kunnen patiënten terecht voor onder meer röntgenonderzoek, pijnbestrijding en dermatologie. Om meer naamsbekendheid te genereren, heeft DC Klinieken in Den Haag gekozen voor een tram. Want welk communicatiemiddel valt nu meer op?…

Villa Joep tram grootse afsluiter #GeefLeven campagne (juli)
Villa Joep heeft in Den Haag een bijzonder marketingmiddel ingezet in de strijd tegen neuroblastoom kinderkanker: een tram. De Villa Joep tram is onderdeel van de campagne #GeefLeven. ‘Deze campagne heeft voor een boost gezorgd van de naamsbekendheid van Villa Joep,’ vertelt Annemiek Meijer, projectmanager marketing en communicatie…

‘Sterke profilering draagt bij aan slagkracht van de zorg’ (juli)
Véronique Misteli van Misteli Communicatie en Véronique Swinkels van BBK/Door Vriendschap Sterker zijn twee jaar geleden begonnen met Pillow+Cake. Swinkels: ‘We werken sinds 2012 samen in een specifiek marktsegment. De veelzijdigheid van de zorg en communicatievraagstukken die daar de komende jaren liggen, vormden de belangrijkste motivatie.’…

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken