Imagocampagne voor ouderenzorg van start

Imagocampagne voor ouderenzorg van start
  • Algemeen
  • 20 mrt 2015 @ 15:01
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesOuderenzorg

Hoe krijg je HBO-verpleegkundigen warm voor de ouderenzorg? Het imago van deze sector is niet altijd positief, terwijl er juist zoveel kansen en mogelijkheden zijn. Bovendien zijn er veel mensen nodig, want Nederland vergrijst in hoog tempo. De campagne ‘HBO-V in de ouderenzorg: Daar zit meer achter’ moet het imago van dit specifieke werkveld verbeteren.

Studenten, docenten en zij-instromers moeten met een online experience ervaren hoe interessant het werk als HBO-verpleegkundige in de ouderenzorg is. Gisteren werd de tweejarige campagne 'HBO-V in de ouderenzorg - Daar zit meer achter' door staatssecretaris Martin van Rijn gelanceerd. De campagne wordt aangejaagd door bloggers en ambassadeurs via de website, social media en e-zine.

Online experience
Made by Jack, gespecialiseerd in employer branding, ontwikkelde de campagne die een veelzijdig beeld van de ouderenzorg moet laten zien. De kern van de campagne is een ‘online experience’ waarbij je in aanraking komt met interactieve ‘challenges’: realistische situaties waarin je als deelnemer ervaart wat je als HBO verpleegkundige te doen staat en welke vaardigheden je nodig hebt. Deelnemers worden uitgedaagd om snel de situatie in te schatten en de juiste beslissingen te nemen terwijl de tijd doortikt. De verhalen zijn afkomstig uit te praktijk en levensecht in beeld gebracht.

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken