Jeroen Tonnaer nieuwe Chief Business Officer van Cristal Therapeutics
- Algemeen
- 22 apr 2015 @ 09:50
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - ApotheekPersonalia
- 22 apr 2015 @ 09:50
- Redactie Zorgmarketing
Biofarmaceutische onderneming Cristal Therapeutics heeft Jeroen Tonnaer (61) benoemd tot Chief Business Officer, verantwoordelijk voor business development, partnering-overeenkomsten en licentie-activiteiten.
Jeroen Tonnaer is MSc in Biologie, gepromoveerd in farmacologie en is een 'Certified Licensing Professional'. Binnen grote farmaceutische concerns heeft hij brede ervaring en expertise opgedaan met medicijnresearch en -ontwikkeling. Tonnaer heeft gewerkt voor Organon, Shering Plough en Merck & Co., waar hij vanaf 2010 hoofd was van het Europese externe Scientific Affairs team, verantwoordelijk voor een aantal financieel omvangrijke licentie- en partnering-deals.
Joost Holthuis, CEO van Cristal Therapeutics zegt: 'We zijn zeer verheugd met de komst van Jeroen naar Cristal Therapeutics en kijk ernaar uit met hem te gaan werken. Jeroens komst betekent een belangrijke versterking van het fundament onder onze bestaande zakelijke relaties. Hij zal gaan bijdragen aan het vinden en bevorderen van nieuwe samenwerkingsovereenkomsten.'
Over Cristal Therapeutics en CriPec® docetaxel
Cristal Therapeutics ontwikkelt nieuwe medicijnen tegen kanker en andere aandoeningen, zoals chronische ontstekingsziekten, door bestaande en nieuwe geneesmiddelen in te sluiten in polymeer nano-bolletjes van 100 nm, met behulp van de gepatenteerde CriPec® technologie. Deze bolletjes zorgen voor een verbeterde verdeling over het lichaam en een selectievere vrijgave van de geneesmiddelen op de gewenste plek, zoals in tumoren in het geval van antikankergeneesmiddelen. Op CriPec®-gebaseerde producten hebben hierdoor naar verwachting een verbeterde effectiviteit en minder bijwerkingen, en bieden daarmee een betere behandeling van uiteenlopende aandoeningen.
CriPec® transformeert geneesmiddelen via een innovatief proces in polymeer nanobolletjes. Deze hebben een verbeterde verdeling over het lichaam. De substantiële verbetering van de effectiviteit en veiligheid van de geneesmiddelen ingesloten in de CriPec® nanobolletjes is aangetoond in verschillende preklinische onderzoeken. De resultaten tot heden hebben bijgedragen aan het huidige innovatieve product portfolio van de onderneming.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
- [branded content] De naadloze integratie van CSRD in de gehele...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing