Meanderijsje krijgt vervolg met gezonde twist

  • Algemeen
  • 7 mei 2015 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodZiekenhuis

Het Meander Medisch Centrum werkt samen met de Amersfoortse ijssalon San Marco in het 'Meanderijsje'. Deze week wordt een nieuwe campagne gestart, onder het motto ‘ijs is gezond’. Een deel van de opbrengst is bestemd voor het goede doel: de Vrienden van Meander die zich inzetten voor een gezond en prettig ziekenhuis. Ook social media worden ingezet.

Het nieuwe Meanderijsje bestaat uit tropisch vruchtenijs met kiwisaus. Het publiek kon vooraf een voorkeur voor de smaken opgeven, passende bij de Meanderkleuren groen en oranje. Van ieder verkocht Meanderijsje gaat 20 eurocent naar het goede doel.

Minder stress Gian Maria da Fies, Vriend van Meander en eigenaar van San Marco, is opgetogen dat het gelegenheidsijs een vervolg krijgt. 'IJs is gezond, is mijn motto. Mensen die geregeld ijs eten, hebben twee keer minder last van stress dan mensen die geen ijs eten. Door het eten van ijs wordt de gelukszone in de hersenen geprikkeld. Ook de gezichtsuitdrukking fleurt ervan op. Dat blijkt uit diverse wetenschappelijke onderzoeken. Met het Meanderijsje geven we nog een extra effect mee: je draagt bij aan een prettiger verblijf voor mensen in het ziekenhuis.'

Het Meanderijs is vanaf 9 mei te koop in de ijssalons van San Marco in Amersfoort (Langestraat 43 en Leusderweg 63). Het publiek kan zijn ervaringen met het Meanderijsje delen via #ijsisgezond.

Beeld: Ambassadeur van Vrienden van Meander Nino test het nieuwe Meanderijsje in ijssalon San Marco.
Fotograaf: Frank Noordanus/Meander Medisch Centrum

Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken