Validators Marktonderzoekbureau van het Jaar
- Algemeen
- 10 jun 2015 @ 23:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Awards
- 10 jun 2015 @ 23:00
- Redactie MarketingTribune
Validators uit Amsterdam is op woensdag 10 juni tijdens de MOAwards 2015-ceremonie in beachclub Vooges te Zandvoort bekroond tot Marktonderzoekbureau van het Jaar. Volgens de jury een ‘lastige klus’ gezien de andere twee genomineerden in deze categorie, Beautiful Lives en Blauw Research. Uit het juryrapport: ‘De wedstrijd is op inzet en kwaliteit nagenoeg gelijk geëindigd, maar op punten nipt gewonnen.’
Bureauonderzoeker van het Jaar is Lucas Hulsebos van bureau DVJ-Insights uit Nijmegen. Paul Jansen van Foot Locker Europe ontving de MOAward voor Bedrijfsonderzoeker van het Jaar. De MOA Young Talent Award ging naar Anouk Willems van InSites Consulting uit Rotterdam. Els Gijsbrechts en Jonne Y. Guyt van de Universiteit van Tilburg bemachtigden tot slot de MOA Wetenschapsprijs van het Jaar voor hun scriptie met de titel Take turns or march in sync? The impact of the national brand promotion calendar on manufacturer and retailer performance.
Snelheid en vernieuwing
De jury van het Marktonderzoekbureau van het Jaar was onder de indruk van de manier waarop Validators kansen creëert vanuit een eigen visie en die kansen weet in te vullen. Digitalisering, schaalbaarheid en betaalbaarheid zijn hun sleutel tot succes. Vorig jaar was de jury al verrast door outsider Validators, inmiddels is het bureau weer een stuk gegroeid - in alle opzichten -, en dat vertaalt zich via een groeiende vraag naar hun diensten in uitbreiding van de workforce en bijbehorende omzet. Volgens de jury: ‘De waardering en de complimenten van de jury gaan uit naar alle drie bureaus, de titel gaat naar het bureau dat excelleert in snelheid en vernieuwing, en dat van hun ogenschijnlijke beperking een in het oog lopend succes maakt.’
Hart voor onderzoek
De jury van Bureauonderzoeker van het Jaar kwam tot de volgende conclusie: ‘Hulsebos is de winnaar omdat hij het vakgebied verrijkt met zijn kennis en met innovatieve door hem zelf ontwikkelde onderzoeksinstrumenten. En daarnaast omdat hij onderneemt vanuit de inhoud met een hart voor onderzoek.’ Hulsebos won in 2008 ook al deze prestigieuze titel.
Paul Jansen kreeg van de jury een pluim omdat ‘hij consequent aan een pakket van geavanceerde tools in het onderzoeksinstrumentarium bij Food Locker bouwt. Met focus op direct resultaat.’ (SH)
De uitreiking van de MOAwards is een initiatief van de MOA, Center for Information Based Decision Making & Marketing Research.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kinderpostzegelactie 2024 start met onthulling interactieve...
- Birgit Tummers van het Chassé Theater: 'Emailcampagnes zijn...
- Natuurmonumenten lanceert nieuwe merkstrategie
- [column] Waarom praten wij alleen maar over onszelf?
- 'Creatieve Residentie' ter ere van 750 jaar Amsterdam
- Oma's Soep en restaurants trakteren ouderen op gratis maaltijd
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing