Recordaantal creative teams bindt de strijd aan tegen kanker

Recordaantal creative teams bindt de strijd aan tegen kanker
  • Algemeen
  • 21 okt 2015 @ 13:21
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Creatie

De Persgroep heeft gisteravond de derde editie van Creative Press Challenge gelanceerd. Het recordaantal van 140 deelnemers kwam bij Club ADCN bij elkaar voor de briefing. De deelnemers gingen samen letterlijk de strijd aan tegen kankercellen in een boksbal annex digitale installatie om hun briefing te ontgrendelen. Hiermee gaan ze een printadvertentie maken voor Fight cancer. De beste drie inzendingen worden gepubliceerd in de Volkskrant.

De Creative Press Challenge, een invitation only competitie, heeft dit jaar een recordaantal deelnemers: ruim 140 deelnemers van 39 verschillende reclamebureaus, waaronder Achtung!, BSUR, DDB & Tribal, FHV BBDO, INDIE, Wieden + Kennedy en Woedend!

Voor de kick-off ontwikkelde Thijs Biersteker samen met digitaal productiebureau MediaMonks en AMP.Amsterdam een interactieve bokszak om te vechten tegen kanker. Deze manier van briefen sluit goed aan bij wat Fight cancer wil bewerkstelligen: mensen in beweging brengen om zelf inzamelingsacties te organiseren om geld op te halen voor kankeronderzoek. De bokszak is een scherm van 4320 pixels, uitgerust met microfoons, bewegingssensoren en een custom-made LED-scherm. Hiermee is het eerste interactieve scherm ter wereld ontwikkeld waar mensen op kunnen slaan. De deelnemers kregen hun briefing door zelf letterlijk tegen kankercellen te vechten. Met elke vuistslag kwamen zij dichterbij hun briefing, die de deelnemers gezamenlijk moesten ontgrendelen.

'Het rebelse karakter van de Creative Press Challenge en de innovatieve manier van briefen sluit naadloos aan bij wat wij willen uitstralen binnen onze doelgroep. We willen de bokszak op prominente plekken in Nederland gaan neerzetten om Fight cancer onder de aandacht te brengen', aldus Limore Noach, directeur Fight cancer.

De deelnemers zenden hun werk in als markerschets, zodat de puurheid van het idee beoordeeld kan worden. De drie beste ideeën worden door de Persgroep geproduceerd. De winnende advertentie wordt, samen met een exclusief interview met het bureau, gepubliceerd in de Volkskrant en wordt ingezonden naar de Cannes Lions 2016.

De jury bestaat uit Darre van Dijk (Ogilvy & Mather), Carlo Cavallone (72andSunny Amsterdam), Corinne Genestay (onafhankelijk creatief strateeg), Philippe Remarque (de Volkskrant) en Limore Noach (Directeur Fight cancer). De twee jureringrondes vinden plaats in november en op 1 december wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens een event bij Club ADCN.

Meer informatie is te vinden op de website
 



(De digitale boksinstallatie opende de briefing) 

(Limore Noach en Willem-Albert Bol) 

(Thijs Biersteker) 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken