Succesvolle samenwerking Marktplaats Aanbieding en Ticketveiling.nl - een win-win situatie
- Algemeen
- 22 okt 2015 @ 12:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 22 okt 2015 @ 12:00
- Redactie MarketingTribune
Marktplaats staat bekend om de handel tussen consumenten in tweedehands spullen. Maar wist je dat ruim 40% van de bezoekers ook zoekt naar nieuwe producten?
Jaimy Kearney, sales director van Ticketveiling.nl, ontdekte wat een partnership met Marktplaats deed met de verkoopcijfers.
:: Sponsored content ::
Direct enthousiast
TicketVeiling.nl ging de samenwerking aan met Marktplaats Aanbieding. Een initiatief van Marktplaats, waarbij dagelijks aanbiedingen worden geselecteerd en vervolgens aangeboden aan de ruim 1 miljoen dagelijkse gebruikers van het platform. Jaimy Kearney, sales director van Ticketveiling.nl is blij met de samenwerking met Marktplaats: “We waren direct enthousiast over een partnership. Ons netwerk is groot, daar profiteert Marktplaats Aanbieding van en wij profiteren op onze beurt weer van het miljoenenpubliek van Marktplaats. Bijkomend voordeel is dat de samenwerking met een van de grootste handelsplatforms van Nederland betekent dat wij ook weer grotere partijen aantrekken. Een win-win situatie dus.” De samenwerking is gelijk succesvol gebleken. “Zo hadden we laatst bijvoorbeeld 3500 tickets beschikbaar gesteld voor Hellendoorn die ontzettend snel waren uitverkocht. Een ontzettend goed resultaat, waar wij heel erg bij mee zijn.
De aanbiedingen op Marktplaats Aanbieding zijn tijdelijk beschikbaar en kunnen direct worden aangeschaft in de vorm van een tegoedbon. Vervolgens kan de tegoedbon ingewisseld worden bij de aanbieder van het product of dienst in kwestie. En omdat het leuker is om een bijzondere ervaring samen te beleven dan alleen, selecteert Marktplaats Aanbieding zoveel mogelijk aanbiedingen die je kunt delen met vrienden, familie of partner. Denk hierbij aan familie uitjes en spannende doe-ervaringen.
Annemarie Buitelaar, directeur Marktplaats Zakelijk: “Er bestaat onder onze klanten een grote behoefte aan aanbiedingen die gericht zijn op vrijetijdsbesteding. Deze samenwerking met Ticketveiling.nl stelt ons in staat om op een kwalitatieve en structurele manier tickets aan te bieden aan onze consumenten. Tegelijkertijd vormen onze bezoekers een interessante doelgroep voor adverteerders, niet alleen vanwege de koopgerichtheid van het miljoenenpubliek maar ook omdat er veel families met kinderen en kleinkinderen kopen bij Markplaats Aanbieding. Op deze manier brengen we vraag en aanbod nog beter samen.”
Marktplaats Zakelijk
Met 7.3 miljoen koopgerichte bezoekers per maand is Marktplaats het grootste Nederlandse handelsplatform. Marktplaats Zakelijk biedt een uitgebreid productportfolio voor het Nederlandse bedrijfsleven, van klein tot groot, om consumenten te verleiden met een aanbod van nieuwe producten. Naast Marktplaats Aanbieding, biedt Marktplaats ook adverteerdiensten als: Marktplaats Admarkt, Display Advertising en maatwerk-oplossingen. Bovendien genereert Marktplaats Zakelijk, door het koopgerichte miljoenenpubliek, een enorme hoeveelheid data over het online aankoopproces. Met kennis uit deze onuitputtelijke data adviseert het team van Marktplaats Zakelijk je graag in de meest effectieve manier van online adverteren.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van Marktplaats Zakelijk, kijk dan hier.
Dit artikel verschijnt op initiatief van Marktplaats
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing