Top-3 van Creative Press Challenge bekend

- Algemeen
- 8 nov 2016 @ 20:00
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - BekroningenNieuwsmediaReclame
- 8 nov 2016 @ 20:00
- Wout Maas
Jonge creatieve teams van The Oddshop, Alfred International en SuperHeroes zijn door naar de laatste ronde van de Creative Press Challenge. Dat werd vanavond bekendgemaakt door Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant en jurylid van de CPC, tijdens Nomination Night in Club ADCN.
In willekeurige volgorde zijn dit de top 3 teams: Joost van der Schoot en Renske Perdon van The Oddshop, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en Cynthia Trinocque en Long Woo van SuperHeroes. De jury koos deze top 3 omdat ze met hun eenvoud op krachtige wijze het probleem schetsen waartegen Plastic Foundation strijdt. Deze drie teams krijgen de kans om van hun schets een advertentie te maken.
‘Het werk is verrassend breed, erg tof om te zien hoeveel kanten er op gedacht is', zo stelde Mervyn ten Dam, Executive Creative Director & Founder van ACHTUNG!
Ook Maria Westerbos - oprichter en directeur van de Plastic Soup Foundation - is onder de indruk van het werk. ‘Erg mooi om zoveel creatief denkwerk te zien dat voor Plastic Soup Foundation is gedaan. Ik ben heel benieuwd naar de productie van de top 3!’
De top 3 teams krijgen van de Persgroep een klein budget om van hun schets een advertentie te maken. Het creatieve hart van de jury (bestaande uit Mervyn ten Dam, Dave Canning en Ewoudt Boonstra) komt weer bij elkaar om uit deze drie geproduceerde advertenties de winnaar te kiezen, die op 1 december bekend wordt gemaakt. De winnende advertentie wordt op donderdag 8 december geplaatst in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met de makers. De advertentie wordt ook ingezonden naar het Cannes International Festival of Creativity 2016.
Klik hier voor een overzicht van alle inzendingen.
De inzending van Luuk van de Put en Jurre van de Ven.
De inzending van Cynthia Trinocque en Long Woo.
De inzending van Joost van der Schoot en Renske Perdon.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- VWS lanceert campagne voor meer (huis)artsen
- [column] Unseen 2023: Nieuwe fototrend 'Radicale Intimiteit'
- SkyTeam benoemt Evgenia Starkova als Head of Marketing
- Essent plaatst mini-laadpalen in Madurodam
- Wasstraat voor honden wil Guinness Wereld Record
- Overheid geeft voorlichting voor ouders met geldzorgen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing