12 nieuwe NIMA Register Marketeers benoemd

12 nieuwe NIMA Register Marketeers benoemd
  • Algemeen
  • 18 jan 2017 @ 13:36
  • 11882 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

In 2016 doorliepen twaalf topmarketeers met goed gevolg de NIMA Register Marketeers-procedure. Tien van hen hebben op dinsdag 17 januari het certificaat, behorend bij hun titel, ontvangen uit handen van Marc van Eck RM, voorzitter van het College RM. Twee konden helaas niet aanwezig zijn. Hun officiële inhuldiging was tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Register Marketeers in Amersfoort die werd bezocht door ruim veertig collega-RM’s.

Omdat iedereen zich ‘marketeer’ mag noemen, ontbreekt, zeker voor buitenstaanders, veelal het zicht op kwaliteit. Alleen zeer ervaren hoog gekwalificeerde marketeers met minimaal 15 jaar strategische marketingervaring kunnen Register Marketeer worden. Deze certificering voldoet aan internationale normen, waardoor de titel RM ook Europees wordt erkend. De titel wordt door beroepsvereniging NIMA uitgegeven, evenals die van SMP (Senior Marketing Professional) en SCP (Senior Communication Professional) en RM (Register Marketeer) .

Martin Huisman RM, directeur en voorzitter van NIMA, trad op als gastheer. Het programma bestond uit een prikkelende presentatie van trendwatcher, ondernemer en auteur Ronald van den Hoff over Society 3.0. Het tweede deel van de avond was gereserveerd voor de uitreiking van het officiële certificaat aan de nieuwe Register Marketeers. Zij werden daarbij in de gelegenheid gesteld zich op geheel eigen wijze voor te stellen en het certificaat en felicitaties in ontvangst te nemen.

De nieuwe Register Marketeers zijn:  Wilma Klaren RM (De Bouwer & Partners), Herman de Wild RM (Dyade Onderwijsmarketing BV), Selma van der Beek RM (Waterdrinker), Ronald Udo RM (AP Nederland BV), Pepijn Schoemaker RM (Hogeschool van Amsterdam), Ronald Voorn RM QL (Science4Business), Janine Bos RM (Randstad), Robert Dossin RM (SKIM Europe), Erik van Vonderen RM (BrandSupport), Etienne Jager RM (Huis voor Klantmanagement), Arthur Simonetti RM (DSM), Jeroen Mustert RM (Wessanen Benelux).

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken