NIMA Young Professionals wil verbinden en inspireren met eigen membership
- Algemeen
- 29 jun 2017 @ 11:33
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - MarketingNieuwkomers
- 29 jun 2017 @ 11:33
- Wout Maas
NIMA Young Professionals is ‘trots en blij’ met de geboorte van zijn eigen lidmaatschap bedoeld voor jonge, ambitieuze marketeers. Het nieuwe platform is voor en door marketing communicatie professionals in de leeftijd van 25 tot 35 jaar. Het membership biedt zowel masterclasses bij inspirerende merken, als Meet Ups ’s avonds in de kroeg. Wat de leden van deze community bindt, is volgens voorzitter Guido Smit de ambitie om alles uit jezelf te halen en tegelijkertijd de behoefte aan plezier en informele contacten met gelijkgestemden buiten het werk. Voortkomend uit die behoefte is het NIMA Young Professionals Membership geboren.
Het doel van de nieuwe chapter binnen NIMA is om marketeers ‘zij zijn doorgaans werkzaam in hun tweede baan’ te verbinden, inspireren en ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling bij hun eerste carrièrestappen in de wereld van marketing en communicatie. ‘Een aantal keer per jaar worden Top Marketing Tours georganiseerd bij marketing company’s zoals Knab, Bol.com, Bijenkorf en Tony Chocolonely’, zo licht Smit toe.
Nieuw in het lidmaatschap zijn de MeetUps en borrels waar op een laagdrempelige en informele manier kennis wordt uitgewisseld tussen jonge marketeers. ’Bijkomend voordeel is dat je hiervoor geen toestemming hoeft te vragen aan je werkgever. Je drinkt in je vrije tijd gezellig een biertje met andere marketeers van je eigen leeftijd en met hetzelfde ambitieniveau. Enerzijds leer je van elkaars ervaringen, doe je kennis op - bijvoorbeeld bij de volgende MeetUp in samenwerking met IBM Watson) en anderzijds is er volop ruimte voor ontspanning. Bijvoorbeeld door mee te doen aan de pubquiz’, zo vertelt Smit begeesterd.
Het bestuur van de NIMA Young Professionals communiceert zijn nieuwe propositie via verschillende kanalen. ‘We hebben in onze mailinglijst 3500 mensen. Dat zijn zowel leden van NIMA, als mensen die eerder een event van ons hebben bezocht. Daarnaast zullen we marketeers er natuurlijk via onze pagina’s op attenderen dat zij lid van ons kunnen worden. Maar dat gaan we subtiel doen, het moet geen platte sales zijn’, zo licht Smit toe.
Het NIMA Young Professionals Membership kost 274 euro en geeft een jaar lang toegang tot alle Top Marketing Tours, Meet Ups en borrels van van NIMA Young Professionals. Daarnaast ontvangen members een kaart tegen sterk gereduceerd tarief voor de NIMA Marketing Day krijgen plus een abonnement op MarketingTribune. Zie de website voor meer informatie.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Keukenhof viert 75-jarig jubileum
- Ministerie van VWS lanceert campagne ‘Praat vandaag over morgen’
- Simavi en Earth Water lanceren Seksvrij Water
- International Advertising Association lanceert nieuw Benelux...
- Specsavers zet met campagne lokale winkeleigenaren in het...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing