[Ingezonden artikel] Consumenten behoefte verschuift door aantrekkende economie

[Ingezonden artikel] Consumenten behoefte verschuift door aantrekkende economie
  • Algemeen
  • 13 sep 2017 @ 12:25
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 13 sep 2017 @ 12:25
  • Sales

De economie draait weer op volle toeren en dat betekent dat er volop wordt verbouwd en geklust. De piekmomenten liggen in de weekenden, avonden en vakanties. Bouwmarkten spelen in op dit klusvirus door openingstijden te verruimen. Toch blijven de openingstijden van de klantenservices van de online aanbieders achter.

Elke vakman of klusser heeft wel eens advies nodig of een vraag over gereedschap. Dan wil je gemakkelijk en snel in contact komen met een specialist. De meeste bouwmarkten zoals Hornbach, Praxis of Gamma doen hier in het weekend nog niets mee, evenals de speciaalzaken en gespecialiseerde webshops in de markt.

Digitale deuren openen
Consumenten en klussers hebben behoefte aan persoonlijk en deskundig advies, korte levertijden voor gereedschap en flexibelere openingstijden. Dat laatste geldt ook voor de klantenservices. “Gezien de groeiende economie en het aantal contactmomenten in het weekend, vinden wij het een logische stap om ook als klantenservice zeven dagen per week bereikbaar te zijn.” Aldus Thomas Jacobs van Gereedschapcentrum.nl. De webshop is daarmee de eerste in de branche die ook op zondag de telefoonlijnen opent voor vragen over gereedschap.

Nog een stap verder
De behoefte van de consument staat centraal. Waar het in de ogen van de consument heel normaal is dat er ook op maandag wordt bezorgd, blijkt ook in deze branche dat veel aanbieders hier niet aan voldoen. Voor Gereedschapcentrum blijft het daar niet bij en daarom is ervoor gekozen om PostNL ook op maandag te laten leveren. Goed nieuws voor alle hardwerkende klussers, want met deze ontwikkeling kunnen zij nog sneller aan de slag.
 

Dit is een ingezonden artikel en niet afkomstig van de redactie van Marketingtribune.

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken