Thema's NIMA Marketing Day 2018 deze week bekend

Thema's NIMA Marketing Day 2018 deze week bekend
  • Algemeen
  • 13 dec 2017 @ 12:43
  • 8945 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

In de loop van deze week worden de thema’s voor de NIMA Marketing Day 2018 bekendgemaakt. Na de snikhete eerste editie, die in juni van dit jaar plaatsvond en veel enthousiaste reacties nadien, is besloten dat de dag en het concept ongewijzigd worden voortgezet, evenals de ondertitel: Work. Life. Marketing.

De capaciteit van de locatie wordt nog iets opgerekt, waardoor in totaal dertien zalen, met dertien actuele marketingthema’s in de spotlights worden gezet en ongeveer 1300 bezoekers tegelijk een sessie kunnen bijwonen. In zijn huidige opzet kan de NIMA Marketing Day 1600 bezoekers ontvangen.

NMD18 zal plaatsvinden op donderdag 21 juni en evenals dit jaar vormt de Fabrique in Maarssen het rauwe decor voor een dag vol insights van marketeers die leven en werken in marketing, communicatie en/of sales. Voor de organisatie heeft NIMA opnieuw samenwerking gezocht met vakmediabedrijf BBP, onder meer bekend van MarketingTribune, Marketingfacts en Twinkle Magazine. De dag is kosteloos te bezoeken voor NIMA Members (vanaf een Gold Membership), die zich in het voorjaar van 2018 kunnen registreren. Om de verwachte toeloop in goede banen te kunnen leiden en iedere NIMA Member in de gelegenheid te stellen zich bijtijds in te schrijven, wordt daarvoor een ‘eerste registratiedatum’ aangewezen.

De thema’s worden deze week bekend gemaakt en zijn gekozen door de twee organiserende partijen: NIMA en BBP. De keuze is gemaakt op basis van de thema’s die uit het jaarlijks trendonderzoek Marketing 18 komen, de vraag naar bestaande classes en events van NIMA, klikgedrag op MarketingTribune.nl, Marketingfacts en internationale marketingmedia. Ieder thema krijgt op NMD een eigen zaal of theater, waarin ongeveer 100 mensen tegelijk naar een presentatie kunnen luisteren en kunnen deelnemen. Per zaal worden over de dag verspreid vijf presentaties gegeven binnen dat thema.

Na het bekend maken van de thema’s worden álle NIMA-members in de gelegenheid gesteld om mee te helpen met het vullen van het programma. Dat kan door deel te nemen aan (de eenmalige bijeenkomst van) de NIMA Marketing Day Adviesraad of door suggesties te sturen aan TeamNMD.

 

Uiteraard was MarketingTribune vorig jaar volop aanwezig tijdens de eerste editie van NIMA Marketing Day. Lees hier en hier onze roundups.

Beeld door Wout Maas.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken