[NMD2018] Brinkman (BinckBank): 'Veiligheid en betrouwbaarheid belangrijkste attributen in ogen klant'

[NMD2018] Brinkman (BinckBank): 'Veiligheid en betrouwbaarheid belangrijkste attributen in ogen klant'
  • Algemeen
  • 26 apr 2018 @ 09:35
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Evenement

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op 21 juni stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Bas Brinkman, Manager Marketing & Communications Binck + Alex Self Investing.

Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar?
Altijd leuk om te delen waar je mee bezig bent!

Binck staat in de track Bureaurelaties. Wat is er zo opmerkelijk aan die relatie?
Allereerst dat de relatie al vrij lang loopt: al meer dan 6 jaar werken we samen met XXS Amsterdam. In die tijd zijn we van een vrij traditionele bureau-klantrelatie naar een meer ‘innige’ manier van samenwerken gegaan. We hebben het aantal schakels in de keten proberen te verminderen om daardoor sneller te kunnen schakelen. Daar zal ik tijdens NMD meer over vertellen.

Wat is jou bijgebleven van een congres of event dat je onlangs bezocht hebt?
Dat in onze sector, de financiële, er een enorme opkomst is van ‘fintechs’. Die proberen allemaal kleine stukjes van de keten te disrupten. Dat is in deze sector wel lastig, omdat veiligheid en betrouwbaarheid zo ongeveer de belangrijkste attributen zijn in de ogen van de klant. Hoe bouw je dat op als fintech, als je nog maar net komt kijken?

Wat is jouw grote fascinatie binnen marketing en wat is totaal overtrokken?
Mijn fascinatie zit bij meetbaarheid: we kunnen álles wat we doen meten. Verder vind ik niet snel iets overtrokken. Wat ik wel hoop is dat dat de grote social mediapartijen naar een iets gezonder businessmodel gaan en transparanter worden over hoe ze te werk gaan en hoe ze geld verdienen.

Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?
Bij de ‘ontzettende koeckebacker’, hopelijk deelt hij ook wat uit 😊.

Naast BinckBank spreken op Nima Marketing Day onder meer Ekomenu, Fairtrade Original, Guy van Liemt, Het Oogziekenhuis Rotterdam, Ronald Voorn, DHL, Bol.com Edding, Actify (Zilveren Kruis Achmea), Mabel Nummerdor, SNS, Koeckebackers, Grant Thornton, Karwei, KPN, Heineken, Libelle, Rabobank, Forbo, Auping, Hallmark, Defensie, Duracell, Mauritshuis, Leger des Heils, VGZ, Doritos, Sanquin, Mosa, Kipster, Aegon, Rituals en Philip Morris.

Tevens is de eerste keynote speaker bekend: Professor of Marketing and Consumer Behavior Micael Dahlen.

Inschrijven kan via: nimamarketingday.nl.

Volg het laatste nieuws via marketingtribune.nl zoekterm ‘Nima Marketing Day’.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken