Waarom Dick van der Lecq naar NMD18 ging (en niet naar Cannes)

Waarom Dick van der Lecq naar NMD18 ging (en niet naar Cannes)
  • Algemeen
  • 22 jun 2018 @ 11:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Een opvallende verschijning gisteren op de Nima Marketing Day: Dick van der Lecq. 'Heb jaartje glamour voor inhoud ingeruild', zo liet hij weten via Facebook. Dat vraagt om een toelichting.

Dick van der Lecq vindt bijscholing belangrijk, ook als je -zoals hij- al dertig jaar in het reclamevak zit. 'Ik mag mij sinds het begin van dit jaar register marketeer noemen - ben wat meer van advertising naar marketing gegaan. Mijn bezoek aan DeFabrique gisteren was dus geen beleefheid naar MarketingTribune of Nima of wie dan ook, ik kwam daar gewoon om iets op te steken.'

Van der Lecq stelt dat collega's die lang in het vak zitten te weinig aan bijscholing doen. 'Die denken vaak: ik ben er wel. Als ik kijk naar mezelf: ik zit al dertig jaar in het vak waarvan ik er bij wijze van spreken twintig kan weggooien. Blijven leren is essentieel, hoe oud je ook bent. Deze nieuwe tijd dwingt mijn generatie om kritisch naar zichzelf te kijken en op zoek te blijven gaan naar inhoud.'

Evengoed is Van Der Lecq niet vies van een beetje glamour. 'Natuurlijk, Cannes is geweldig. Voor hetzelfde geld ben ik volgend jaar gewoon weer van de partij. Maar wat opvalt: alleen de nerds daar gaan werkelijk het Palais in om inhoudelijke sessies te volgen. Voor 99% van de tijd én van de aanwezigen is het louter feest. En dat kun je ze ook helemaal niet kwalijk nemen, want de verleiding is er gewoon groot.'

En wat vond de Etcetera-directeur eigenlijk van NMD18? Nog verbeterpunten? 'Die Dahlen was een briljante opener. Mijn advies aan de organisatie: meer van dat soort vage types en dat dan afgewisseld met meer inhoud. Dan heb je een ijzersterk event.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken