Heineken komt met nieuwe positionering

Heineken komt met nieuwe positionering
  • Algemeen
  • 11 sep 2018 @ 09:56
  • 7319 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Branding

Marketingweek meldt dat Heineken de ‘Open Your World’-tagline gaat vervangen, omdat deze niet langer aansluit bij de millennials, de belangrijkste doelgroep van het biermerk.

Heineken voert de tagline ‘Open Your World’ sinds 2011, maar na onderzoek bleek dat de groep 25- to 34 de oproep niet inspirerend vond, maar als opgelegde druk ervoer.

Op marketingweek.com legt Gianluca Di Tondo, senior director global Heineken brand uit: ‘When the core of our target audience was millennials for the first time we got a push back because “you must cross your border” is an instruction coming from a brand.’

Lees hier het hele artikel.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Meest gelezen

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken