[interview] Jean-Paul Schaddé van Dooren marketing manager bij Babbage Company

[interview] Jean-Paul Schaddé van Dooren marketing manager bij Babbage Company
  • Algemeen
  • 22 okt 2018 @ 11:09
  • 21000 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • HRPersonaliaInterview

Jean-Paul Schaddé van Dooren heeft een nieuwe baan. Sinds 1 oktober is hij aan de slag als marketing manager bij recruitmentbureau Babbage Company. Vanwaar de stap? En wat gaat er met Cityguys gebeuren? 'Vanaf nu lunch ik gewoon iedere dag in de kantine in Buitenveldert.'

Hoe is je gemoedsstand op het moment?

Gelukkig! Ik ben net gewend aan het hebben van een ritme, heb een awesome nieuwe baan en toffe collega's.

Van fulltime influencer naar (bijna) fulltime marketing manager. Vanwaar de stap? En ga je je oude leventje niet missen?

Mijn werk voor Cityguys (YouTube-platform, red.) heb ik in het verleden vaker gecombineerd met werken voor bijvoorbeeld T-Mobile, dus daar ben ik wel aan gewend. Daarbij is Cityguys toch voornamelijk voor de lol. Werk moet je geen energie kosten, maar opleveren. Bij Babbage Company liggen veel kansen, dus ik hoop dat ik aan 32 uur werken genoeg heb. Dan blijft er voor Cityguys ook nog meer dan voldoende tijd over om te reizen en horeca te testen.

Waarom viel de keuze op Babbage Company? En hebben zij jou benaderd of andersom?

Het was al even geleden dat ik benaderd ben, dus ik ben zelf op zoek gegaan naar toffe banen. Met een recruiter van Babbage Company raakte ik in contact over een baan, die toch niet geschikt bleek te zijn. Wel was het gesprek een positieve ervaring, dus toen ik zag dat ze op zoek waren naar een marketing manager heb ik direct gesolliciteerd.

Je bent begin deze maand gestart in je nieuwe functie. First thoughts?

Dat het zo snel gaat in deze markt! Babbage Company bestaat al ruim twintig jaar en is goed bekend onder marketeers. Er worden ook veel marketeers interm en vast geplaatst. Met name onder de online marketeers mag de naamsbekendheid wel wat groter, dus daar is werk aan de winkel.

Babbage Company is zowel actief in de profit als de non profit en zowel vast als interim. De arbeidsmarkt trekt enorm aan en de vraag naar marcom-professionals is groot. Het bedrijf groeit door en ik zoek dus zowel recruiters als nieuwe opdrachtgevers én kandidaten.

Wat hoop je uit je nieuwe functie te halen, voor jezelf maar ook voor het bedrijf?

Op alle vlakken met marketing bezig zijn, wat wil een mens nog meer? Ik ben ook verantwoordelijk voor de Babbage Academy, een programma van workshops voor en door professionals. En dan moet dat natuurlijk gaan bijdragen aan verdere naamsbekendheid en groei.

Bij Babbage staat de netwerkgedachte centraal en daar geloof ik zelf ook voor 100% in. Ik heb in het verleden vaker mensen in mijn netwerk aan een nieuwe baan geholpen en dat is fantastisch om te doen. Ik hoop dus dat ik de recruiters ook kan helpen met mijn netwerk, maar ik zal me voornamelijk met marketing bezighouden.

Wat gaat er nu met Cityguys gebeuren?

Ik ga al jarenlang elke dag uit eten en daar gaat niets aan veranderen, dus ons platform blijft gewoon bestaan. Het enige verschil is dat ik nu net iets minder tijd heb om overdag in Michelin-restaurants te lunchen - dat doe ik nu dus gewoon in de kantine in Buitenveldert.

Beeld door Karin Tang.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Meest gelezen

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken