[Ingezonden artikel] Goossens presenteert nieuwste woonbeleving en focust op omnichannel-strategie

[Ingezonden artikel] Goossens presenteert nieuwste woonbeleving en focust op omnichannel-strategie
  • Algemeen
  • 20 dec 2018 @ 12:05
  • 6557 x gelezen
  • Link
  • Geen tag
  • 20 dec 2018 @ 12:05
  • 6557 x gelezen
  • Sales

Goossens wonen & slapen maakt grote stappen. In 2018 opende het meubelbedrijf twee grote inspiration stores in Cruquius en Almere en kreeg de winkel in Nuenen een flinke make over. Daarnaast zal in de toekomst nóg een inspiration store in Groningen geopend worden.

Klanten ervaren er de nieuwste woonbeleving, want Goossens laat een reeks vernieuwingen in de winkelformule zien. Het familiebedrijf onderstreept met het expansiebeleid dat het voert, onder meer het belang van een goede synergie tussen fysieke winkels en de webshop in de woonbranche. CEO Bart Goossens: “Consumenten hechten zowel online als offline aan goed advies voor ze overgaan tot aankoop.”

Met de komst van de inspiration store in Almere is Goossens nog beter vertegenwoordigd in het midden en noorden van Nederland en kan zij haar klanten in deze regio beter bedienen. En met een gloednieuw filiaal in Groningen op de planning, is het duidelijk dat Goossens wonen & slapen zichzelf op steeds meer winkellocaties laat zien. “We willen namelijk naast een top onlinewinkel ook twintig tot vijfentwintig fysieke inspiration stores op centrale locaties”, aldus CEO Bart Goossens. Als lid van de derde generatie zit hij in de top van het familiebedrijf. “Maar meer dan vijfentwintig filialen zullen het niet worden”, meent hij. Het bedrijf houdt er rekening mee dat het aantal locaties met een geconcentreerd aanbod aan meubelwinkels in de toekomst zal verminderen. “Die trend kunnen we nu al zien. Ik verwacht dat er uiteindelijk zo’n veertig tot vijftig goede woonconcentraties overblijven, gevestigd op de meest centrale locaties in ons land.”

Efficiënte bedrijfsvoering
Maar online én offline beter zichtbaar zijn voor de consument is niet de enige manier waarop Goossens de klant zo goed mogelijk wil voorzien van woon- en slaapinspiratie en het bijbehorende persoonlijk advies. Ook achter de schermen is het bedrijf druk bezig met het stroomlijnen van processen, waarbij het klantenbelang altijd centraal staat. “We ontwerpen zelf onze meubels, stellen zelf de collectie samen en hebben het volledige logistieke proces in eigen beheer. Hierdoor kunnen we de kosten voor de consument zo laag mogelijk houden en bieden wij onze meubelcollectie voor een eerlijke prijs aan. De combinatie van klantgericht denken en onszelf iedere dag verbeteren blijft het belangrijkste aandachtpunt. We kunnen snel schakelen, moeten flexibel en wendbaar zijn. En ook na aankoop krijgen onze klanten de beste service. Ze kunnen 24/7 hun vraag aan ons stellen.”

De juiste mix: online én fysiek winkelen
Bart Goossens benadrukt het belang van fysieke winkels. “Consumenten willen woonproducten waar ze belangstelling voor hebben op hun eigen manier ervaren. Persoonlijk advies, even proef zitten, het comfort ervaren, de structuur van het materiaal voelen en de kleuren goed bekijken. Het bieden van persoonlijk advies, gecombineerd met informatie én inspiratie, is het onderscheidende vermogen van het merk Goossens. Dit alles kun je alleen aanbieden in een fysieke woonwinkel.”

Hij vervolgt: “Veel online spelers proberen digitaal dichter bij een fysieke winkel te komen en proberen zich zo groot en professioneel te profileren. Natuurlijk begrijpen wij ook de gemakken van thuis winkelen. Maar juist door onze omnichannel-strategie,  waarbij wij inzetten op online en ook geloof hebben in fysieke winkels, bedienen we onze klant zo volledig mogelijk. Daarmee onderscheiden wij ons van de vele ‘internet-copycats’.”

Uiteraard ziet Goossens wel het belang van online aanwezigheid. “Door middel van een 3D productconfigurator kunnen potentiële kopers producten op de website van alle kanten bekijken en zich beter oriënteren. Daarnaast willen we een app ontwikkelen waarmee mensen onze producten direct in hun interieur kunnen plaatsen.” Met deze strategie waarin zowel online als fysiek winkelen een grote rol speelt ziet Goossens de toekomst van zijn bedrijf met vertrouwen tegemoet.

In Almere komt alles samen
Met het filiaal in Almere introduceert het bedrijf haar nieuwe strategische winkelconcept. “Wie deze winkel bezoekt, ervaart de nieuwste winkelbeleving. Om een voorbeeld te geven: we zijn één van de weinigen bedrijven met zowel een specialisatie in wonen én slapen. Dat heeft voordelen: trends uit de slapenbranche kunnen fungeren als aanjagers van vernieuwingen in de meubelsector en vice versa. We laten ons vanuit beide kanalen laten inspireren. In Almere kan de consument zich laten inspireren door meer dan 100 stijlvolle woon- en slaapkamers in de landelijke, industriële, elegante of moderne stijl.” Goossens wijst verder op het inspiratie- en adviescentrum dat in Almere is ingericht. Stylistes geven hier bezoekers een uitgebreid persoonlijk advies op het gebied van interieurinrichting. En de nieuwste technische snufjes wordt een winkelbezoek nog aangenamer. De inspiration store is uitgerust met digital signing, video walls en een brand theater.  

Goossens Almere is gevestigd op woonboulevard DoeMere. Bezoek www.goossenswonen.nl voor de openingstijden en meer informatie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Meest gelezen

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken