Paaspop zet ambassadeurs in om ticketverkoop te verhogen

Paaspop zet ambassadeurs in om ticketverkoop te verhogen
  • Algemeen
  • 12 apr 2019 @ 12:14
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VerkoopEntertainment

Fans van Paaspop kunnen exclusieve ervaringen verdienen door zelf tickets te verkopen aan vrienden. Het driedaagse festival werkt hiervoor samen met Verve, ambassadeursprogramma voor de evenementenbranche.

Het festival (19-21 april in Schijndel) hoopt met dit programma een extra en wellicht andere soort doelgroep aan te boren. Paaspop heeft in de afgelopen tijd al ruim 1.700 extra tickets verkocht. Ook festivals als We Are Electric, Indian Summer Festival en Decibel werken samen met Verve. 'Mond-tot-mond reclame is nog altijd de beste promotie die er is. Verve sluit met dit platform aan op onze behoefte om niet meer afhankelijk te zijn van enkel traditionele marketing', aldus Lorenzo Toffolo, hoofd marketing van Paaspop Events. 

Confettikanon

Jaimy Kearney, head of sales Europe bij Verve, voegt daaraan toe: 'Onze ambassadeurs gaan niet voor geld, maar voor ervaringen zoals een meet & greet, toegang tot het VIP-deck of het afschieten van een confettikanon. Deze ervaringen kunnen ze verdienen door tickets te verkopen aan vrienden. We willen festivals hiermee de mogelijkheid bieden om een band op te bouwen met bestaande fans en tegelijkertijd nieuwe bezoekers te bereiken.'

Lisa van de Ven (28), zogenoemd superambassadeur van Verve, heeft inmiddels 25 tickets verkocht. 'Ik heb een groot netwerk en kan mensen overhalen door ze bijvoorbeeld op early bird kortingen te wijzen. Met de punten die ik als beloning ontvang, ben ik aan het sparen voor een persoonlijke Dixi op de camping. Ik ben al hard op weg.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken