[De zomer van] Antoinette Hoes: ‘Ik ga naar de plek waar gepitcht wordt’

[De zomer van] Antoinette Hoes: ‘Ik ga naar de plek waar gepitcht wordt’
  • Algemeen
  • 19 jul 2019 @ 10:30
  • 11401 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

De zonnigste rubriek van MarketingTribune draait op volle toeren. Vandaag met Antoinette Hoes (links), transformation and integration director bij DDB Berlijn. Hoe ziet haar zomer eruit?

Hoes heeft met DDB Berlijn recent, na het winnen van een internationale pitch, het bespoke bureau voor Volkswagen opgezet: Voltage Worldwide, dat bestaat uit wereldwijd veertien kantoren. 'We hebben een geheel geïntegreerde nieuwe manier van werken ontwikkeld', aldus Hoes. Op dit moment is ze alweer bezig met een volgende pitch (waarover later meer), laat zij weten vanaf haar werkadres in Dubai. ‘De gemiddelde temperatuur hier is 37 graden. Gemiddeld! Plus een hoge luchtvochtigheid. Ik ben dus aan het acclimatiseren in de airco en probeer eraan te wennen dat je alles binnen doet. Ik ben daarnaast lid geworden van een grote gym die ook een zwembad heeft. Verder is hier vandaag -op vrijdag- het weekend begonnen. Ik werk dus een halve dag, vanwege de pitch, en ga vanmiddag de Sheikh Zayed-moskee in Abu Dhabi bezoeken.’

Ga je nog op vakantie?

Vakantie heb ik eerder in juni gevierd in onze blokhut in de Franse Ardennen. Mijn man was hard aan het werk aan zijn nieuwe roman Aurora schrijft en ik heb vooral hard en lang gefietst.

Daarnaast ben ik diezelfde maand een week in Cannes geweest en heb ik met veel plezier het programma van de Embassy of Dutch Creativity gevolgd. Ook mocht ik deelnemen aan een panel over diversiteit samen met Nathalie Lam (op de foto rechts, red.) en Baba Touré (tweede van rechts, red.). Samen met Kyra Roest (initiatiefnemer van de Embassy, red.) ben ik overeengekomen dat ik voor volgend jaar het programma voor CMO's mee-ontwikkel. Dus ik kijk nu al uit naar Cannes 2020.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Tech Open Air is net voorbij en op slag mijn favoriete Berlijnse 'merk' en event van de zomer geworden. Een mooie mix van een tech conferentie met ook veel kunst en muziek.

Hoewel nog geen merk, ben ik ook fan van de 'Hugo'. De in Zuid-Tirol geconcipieerde prosecco cocktail die je al bij de Berlijnse weekendbrunch mag bestellen.

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

Geen marketingboek natuurlijk! Lees iets anders, dat je op een ander been zet, dat je verrast, waarvan je misschien dit jaar nog niet begrijpt wat het je brengt, maar volgend jaar wel.

Mijn absolute aanrader is Waarom technologie onze natuurlijke toekomst is, van filosoof Koert Mensvoort. Het boek schetst een positief en verfrissend beeld van een natuurlijke toekomst.

Het is overal rustig op kantoor, ongetwijfeld ook bij jou. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?

Door naar de plek te gaan waar gepitcht wordt, DDB Dubai dus. Verder ben ik, eigenlijk geheel tegen mijn natuur in, een paar jaar geleden begonnen met een aantal keer per week in de ochtend rennen en mediteren. Dat helpt mij in alle seizoenen de dag lekker te beginnen.  


Het uitzicht van Hoes' werkadres in Dubai.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken