[De zomer van] Mark Schoones: ‘Niets zo deprimerend als vakliteratuur op vakantie’

[De zomer van] Mark Schoones: ‘Niets zo deprimerend als vakliteratuur op vakantie’
  • Algemeen
  • 25 jul 2019 @ 10:53
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • UitgeefstrategiePersonaliaMakers

De zonnigste rubriek van MarketingTribune draait op volle toeren. Vandaag met Mark Schoones, creative director bij Wayne Parker Kent. Over zijn zomerplannen, Ajax en de integratie van WPK met TMG.

Wayne Parker Kent is nog nooit zo in beweging geweest als deze zomer, aldus Schoones. Allereerst is de integratie met Telegraaf Media Groep in volle gang. 'Dit betekent dat veel mediavoorstellen op het netwerk van TMG inmiddels langs onze bureaus gaan. Tof om te zien wat de combinatie tussen beide partijen nu al voortbrengt. We leren echt van elkaar en dat is bijzonder om mee te maken.' Ook is Schoones druk in de weer met de internationale profilering van Wayne Parker Kent als onafhankelijk reclamebureau. WPK werkt wereldwijd voor merken als Eristoff, FedEx en Henkel, maar niet veel mensen weten dat. 'Tijd om dat verhaal de komende tijd dus de markt in te slingeren.' Ondanks de drukte bij WPK maakt Schoones deze zomer uren vrij voor het winnen van denktijd. 'Dat is de beste vorm van productiviteit waar je doorgaans te weinig tijd voor neemt, is mijn ervaring. Even stilstaan en uitzoomen. Zijn we nog wie we willen zijn? Maken we nog wat we willen maken? Vragen waar je in de rest wellicht minder ruimte voor hebt of denkt te hebben.’

Ga je nog op vakantie?

Iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik niet echt een vakantiemens ben. Ik plan steevast te laat en werk dan lekker de zomermaanden door. Erg stom. Gelukkig heb ik een fantastische vriendin die dit manco in mijn persoonlijkheid naadloos wegpoetst. Dankzij haar zitten we met ons zoontje eind augustus in Italië. Wijn, eten, geen laptop. Dat werk. Daar kan zelfs dit niet-vakantiemens naar uitkijken.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Ajax. Omdat zij mij als hartstochtelijk fan ook tijdens deze voetbal-luwe periode warmhouden met kwaliteitscontent. Ik vind dat we te weinig stilstaan bij het niveau dat hun marketingteam al jaren neerzet. Internationaal hoogstaand.

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

Eerlijk gezegd vind ik niets zo deprimerend als met vakliteratuur op vakantie gaan. Het dichtst dat ik persoonlijk bij werkgerelateerd leesvoer in de buurt kom, is de stapel ongelezen Wired-edities die meegaat op reis. Maar als ik dan toch moet kiezen, is Digitaal Minimalisme van Cal Newport een aanrader. Beetje vakantie, beetje werk.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

De grap is natuurlijk dat de voorbereiding nu al in volle gang is. Het ontwikkelen van voorstellen, het draaien van producties. Business as usual eigenlijk. En de beste voorbereiding, hoop ik.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken