[De zomer van] Ron Simpson: 'Het buitenleven maakt deze tijd uitdagend'

[De zomer van] Ron Simpson: 'Het buitenleven maakt deze tijd uitdagend'
  • Algemeen
  • 22 jul 2019 @ 14:42
  • 14477 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

De zonnigste rubriek van MarketingTribune draait op volle toeren. Vandaag met Ron Simpson, eigenaar van restaurantketen The Avocado Show. Hoe ziet zijn zomer eruit? [scroll ook naar beneden voor mooie vakantiefoto's]

Simpson (35) zit niet stil. Eerder deze maand opende hij de nieuwste vestiging van The Avocado Show, aan de Keizersgracht in Amsterdam. Met terras, lunch en diner en allerlei leuke nieuwe dingen, aldus de ondernemer. 'Zoals bijvoorbeeld The Avocado Show Fries, ons allereerste groothandel product dat deze zomer exclusief wordt gelanceerd bij selected retailers in de horeca en daarnaast in onze eigen vestigingen te krijgen is.' Na de zomer wordt het product ook beschikbaar voor andere horecazaken.

Hoe beleef je de zomer? Ga je zelf nog op vakantie?

Mijn zomers bestaan vaak uit veel korte trips, festivals en mooie lange dagen. Ik ben net verhuisd, dus het omtoveren van een huis tot een thuis is een van de doelen voor de zomer. Ik denk dat ik nog wel een paar dagen Ibiza, Tel Aviv en Lissabon erbij ga plakken en nog wat stedentrips voor werk, maar de echt grote reizen doe ik altijd in de herfst en winter.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Dat is Hoshizaki. Een Japanse ijsblokjesmachinemaker, want die maakt al het andere in de zomer zo mooi. Elk drankje, elke cocktail, elke fles wijn of champagne, elke gekoelde sushi vitrine. Elke strandtent, boot, festival en club kan niet zonder en ik dus ook niet. Ik wil eigenlijk zo'n machine in mijn huis.

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

Ik zou de boeken even skippen en een heleboel podcasts meenemen. Daar vind je wijsheden, gezelligheid en inspiratie zonder dat je iets mee hoeft te dragen. Ik ben fan van And Now This en The Brief (waar hij zelf ook aan deelnam, luister hier, red.) bijvoorbeeld, naast alle standaard fantastische Joe Rogan Experience-afleveringen en OtherTone van onder andere Pharrell Williams.

Het is overal rustig op kantoor, ongetwijfeld ook bij jou. Hoe zorg je ervoor dat je toch productief blijft?

Dat geldt misschien voor normale kantoren, maar als je een horeca start-up hebt die veel reizigers aanspreekt, dan is het in de zomer juist extra druk. Deze piekmaanden zorgen ervoor dat je vanzelf bezig blijft. Koppelingen met events en het buitenleven met terrassen maakt het ook nog eens uitdagend. Geen enkel probleem om bezig te blijven, dus.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Ik ben een nieuwe inspirational talk aan het voorbereiden waar ik nieuwe insights mee kan geven, er komen een aantal grote persmomenten voor The Avocado Show aan die belangrijk zijn voor ons en we zijn vooral druk bezig met het voorbereiden van alle content die we al af willen hebben als iedereen nog moet beginnen. Spannende tijden!

Ook ben ik bezig met een aantal toffe projecten voor de industrie en voor de cultuur. Ik ga meer tijd steken in het samenbrengen van creatievelingen, door winner dinners, talks en andere toffe events te organiseren waar vakgenoten elkaar wat beter kunnen leren kennen en inspireren. En zoals je van mij gewend bent, zal ik dat allemaal met de juiste partners proberen kosteloos voor elkaar te krijgen.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken