[De zomer van] Simon Neefjes: ‘De nieuwe Houellebecq ligt al klaar’

[De zomer van] Simon Neefjes: ‘De nieuwe Houellebecq ligt al klaar’
  • Algemeen
  • 24 jul 2019 @ 11:49
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Vandaag vieren we de zomer met Simon Neefjes, de vorig jaar gestopte topman van TBWA\Neboko. Over zijn nieuwe werkzaamheden, Reef-slippers en vakantie in Bodrum en Langweer.

Neefjes doet het deze zomer rustig aan. Gevraagd naar wat hem op het moment bezighoudt: 'Eigenlijk heel weinig. Dit is mijn eerste zomer in jaren zonder een heel bedrijf waar ik verantwoordelijk voor ben. Dat is pas genieten!' Wanneer wij hem spreken zit Neefjes samen met zijn eigen en een bevriend gezin in een grote gulet in Bodrum (Turkije) en bezoekt hij daar 'allerlei geweldige baaitjes'. Eerder deze maand vierde Neefjes zijn 55e verjaardag, op diezelfde gulet (zie foto). ‘Hierna gaan we nog een tijdje naar ons huis aan het water in Langweer (Friesland, red.). Maar ik begrijp dat het in Nederland ook mooi weer is.'

Neefjes is als bekend vorig jaar gestopt met zijn vaste werkzaamheden voor reclamebureau TBWA\Neboko, waar hij wel nog in een adviesrol bij betrokken blijft. Hij houdt zich nu voornamelijk bezig met Slingshot Venture Capital, de investeerder die zaken doet met onder meer Boldking, VanMoof en Temper. ‘Erg leuk, nieuwe ventures zoeken en bestaande ondernemingen commercieel verder helpen.’

Mis je het reclamevak?

Eigenlijk niet zo. Je raakt vanzelf op enige afstand. Investeren in bedrijven is weer een hele nieuwe wereld. Ik leer allerlei nieuwe zaken en begrippen en als investeerder kijk je ook anders naar campagnes - dat wordt dan growth hacking genoemd. Binnen de beperkte budgetten moet het in ieder geval z'n werk doen. Je kijkt er toch functioneler naar. Ik denk dan ook soms: eigenlijk zou het veel creatiever moeten, maar dit zou weleens kunnen werken. Nouja, even wennen dus.

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Mijn nieuwe Reef-slippers met ingebouwde flesopener. Ze lopen top, ik draag niets anders hier.

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

Ik lees eigenlijk nooit business boeken. Het is op vakantie beter om even de zinnen te verzetten. Ik heb net Wit van Bret Easton Ellis (auteur van onder meer American Psycho, red.) uit. Hij filosofeert over de tijdgeest, en waarom men zich zo druk maakt over Donald Trump. De nieuwe Michel Houellebecq ligt in ieder geval al klaar.


De Reef-slippers van Neefjes.

 

Lees ook over de zomers van:

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken